אבי לן חושף את פייסבוק במערומיה: "פייסבוק לא יודעת לחפש בפייסבוק"

גיא אופיר - דוד וגוליית | איור באדיבות הקריקטוריסט יאן ליברמן
גיא אופיר – דוד וגוליית | איור באדיבות הקריקטוריסט יאן ליברמן

הבוקר הוגשה ע"י אבי לן ועדי בנטוב לן, מפעילי עמוד 'סטטוסים מצייצים' תביעה חדשה נגד פייסבוק ישראל, אירלנד וארה"ב וכן גם נגד המנכ"לית המקומית עדי סופר תאני, ובה דרישה לפיצוי כספי ובקשה למתן צו מניעה זמני (PDF מלא) כנגד פייסבוק, למען זו תסיר מאות עמודי פייסבוק מתחזים ל'סטטוסים מצייצים' שעושים שימוש בשמו ובלוגו הציפור הכתומה שכפי שפורסם במזבלה זכתה בשנה שעברה לסימן מסחרי רשום.

לפני שעות ספורות הוגשה לבית המשפט גם בקשה למתן סעד זמני ובה דרישה כי פייסבוק ועדי סופר תאני יזומנו לדיון דחוף בנושא בתוך 14 ימים. בשנים שמאז החשכת סטטוסים מצייצים, פנו בני הזוג לן מספר פעמים לפייסבוק בבקשה כי זו תסיר עמודים שהתחזו ל'סטטוסים מצייצים' ועשו שימוש בשמו ובלוגו שלו. גם לאחר קבלת הסימן המסחרי פנו בשנית ובשלישית לפייסבוק, אולם גם הנציגות הישראלית וגם מפעילתה לכאורה – פייסבוק אירלנד סירבו להתייחס לבקשה, הקשו על התהליכים באמתלה של אי מציאת אותם עמודים מתחזים והמשיכו לאפשר את הפרת הקנייין המכוונת של לן.

לצורך המחשת האבסורד שבדבר וחשיפת פייסבוק במערומיה ובשקריה, צירף לן סרטון קצר בו הדגים כמה פשוט לאתר באמצעות מנוע החיפוש של פייסבוק את כל אותם עמודים מתחזים. בסרטון שהעלה ליו טיוב כתב לן: "פייסבוק לא יודעת לחפש בפייסבוק את החקיינים של סטטוסים מצייצים, אז הכנו עבורה סרטון הדרכה".

"לא יכול להיות ספק, כי עבור חברה טכנולוגית כה מתקדמת כמו פייסבוק, אין קושי לאתר את החקיינים על ידי שימוש במנוע החיפוש שהיא עצמה יצרה, כל שכן כאשר היא הותראה על כך פעמים רבות. ככל ואנשי פייסבוק לא יודעים לחפש בפייסבוק, הם יכולים להיעזר בסרטון לעיל, המראה איך בשתי דקות יאתרו את כל החקיינים, או למצער רובם המוחלט" כך נכתב בבקשה לצו הזמני.

הפרת הקניין המתמשכת של לן היא ככל הנראה רק הסיבוב השני במאבק המשפטי בין סטטוסים מצייצים לפייסבוק שעתיד להתפתח לתביעות נוספות. לראשונה ובמסגרת התביעה שהוגשה הבוקר, מבקשים בני הזוג לן שמיוצגים ע"י עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד, להטיל אחריות אישית גם על מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני שתאלץ להגיע בפעם השנייה לבית המשפט ולהתמודד למורת רוחה בהאשמות שיוטחו נגדה ע"י אופיר.

גיא אופיר - דוד וגוליית | איור באדיבות הקריקטוריסט יאן ליברמן
גיא אופיר – דוד וגוליית | איור באדיבות הקריקטוריסט יאן ליברמן

ב-2015 הודיע אופיר כי בכוונתו לפרסם את פרטיה האישיים של סופר-תאני, תוך שהוא מאפשר לה ולעורכי דינה שי כגן, פיני דואק ויעקב (קובי) שרביט מ'הרצוג פוקס נאמן' שגם מייצגים את פייסבוק, להוציא צו מניעה שיאסור עליו לפרסם את פרטיה האישייה. בפייסבוק "העריכו" את המחווה של אופיר והגישו במהרה את הבקשה המיוחלת. בעקבות כך בין פייסבוק-עדי-סופר-תאני ואופיר הושגה פשרה, לפיה פייסבוק תוותר לו על תשלום הוצאות המשפט והוא בתמורה יוותר על כוונתו לפרסם את פרטיה. אופיר לא הרים ידיים וכחודש לאחר הפשרה עם פייסבוק ישראל, ביקש להגיש לסופר-תאני כתב תביעה תוך כדי דיון בעניין אחר שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. על פי תיעוד וידאו מבית המשפט, נראה כי סופר-תאני נחרדה מהסיטואציה, שכאמור תאלץ להתמודד איתה בשנית ככל הנראה כבר בשבועות הקרובים.

סוגייה נוספת שפייסבוק תאלץ לתת עליה את הדין היא מודעות ממומנות שהתפרסמו ברשת החברתית בשם עמודים מתחזים. כפי שנחשף במזבלה, עוד בטרם החזרת סטטוסים מצייצים, עמודי חקיינים העלו מודעות ממומנות בפייסבוק במטרה ליצבור אוהדים על חשבונו של לן. באחת המודעות נכתב: "העמוד הרשמי והיחידי של סטטוסים מצייצים". גם לאחר החזרת העמוד לפני כשלושה שבועות, עלה אחד מאותם עמודים מתחזים עם מודעת ממומנת לקידום "חזרתו של סטטוסים מצייצים המקורי". כידוע, בכדי לפרסם מודעה בפייסבוק, עליה קודם לעבור אישור ידני של אחד מעובדי פייסבוק דוברי עברית, עובדה שתקשה על פייסבוק להסביר מדוע למרות הכול אלה אישרו מודעה פרסומית שביודעין אינה קשורה לסטטוסים מצייצים.

עדי סופר תאני, חברת פייסבוק ומשרד היח"צ שלה 'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.
איור גיא אופיר – דוד וגוליית, באדיבות הקריקטוריסט יאן ליברמן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים