ג'ים קארי נגד מארק צוקרברג; זורק את מניית פייסבוק וקורא לעוקביו להתנתק ממנה

ג'ים קארי, מתוך ויקיפדיה
ג'ים קארי, מתוך ויקיפדיה

הקומיקאי, אמן ושחקן ג'ים קארי מ"המסיכה", "המופע של טרומן" ושוברי קופות הוליוודים נוספים, מפרסם בשעות האחרונות סטטוס נוקב במיוחד שיוצא כנגד הרשת החברתית ומייסדה מארק צוקרברג, לאור הפרסומים אודות התערבותם של גורמים רוסים בבחירות בארצות הברית ב-2016. כזכור, פייסבוק הודתה כי מודעות פרסומיות שנקנו על ידי גורמים רוסים במטרה להטות ולפגוע בבחירות לנשיאות ארצות הברית, נצפו על ידי למעלה מ-126 מיליון איש. הפרשה הכתה גלים ברחבי העולם ובעיקר בארצות הברית והעלתה שאלות לרבות לגבי התערבותה של רוסיה בבחירות בתוך ביצוע מניפולציות במערכת הפרסום ובאלגוריתמים של פייסבוק.

ג'ים קארי נגד פייסבוק
ג'ים קארי נגד פייסבוק

לקארי עמוד פייסבוק עם למעלה מ-5 מיליון עוקבים, שם בין היתר פירסם את הסטטוס שקורא לעזוב את פייסבוק ולמכור את המניות שלה, וזאת לאור כך שפייסבוק לא עשתה מספיק ויתרה מכך אף הרוויחה סכומי עתק בזכות הניסיון של הרוסים להשפיע על תוצאת הבחירות בארה"ב. בסטטוס שפירסם קורא קארי לכל בעלי המניות של פייסבוק למכור אותן ולגולשים להתנתק מפייסבוק. קארי שבשנים האחרונות פנה לתחום האומנות, צירף גם ציור פרי עטו של מארק צוקרברג.

בציוץ ובסטטוס של קארי, כתב: "אני זורק את מניות הפייסבוק שבבעלותי ומוחק את עמוד האוהדים שלי בגלל שפייסבוק הרוויח מההתערבות הרוסית בבחירות שלנו והיא עדיין לא עשתה כלום בכדי לעצור זאת. אני ממליץ לכל המשקיעים של פייסבוק שאכפת להם מהעתיד שלנו לנהוג כמוני". את הסטטוס חתם קארי בהאשטג UnfriendFacebook.

קארי אינו הסלבריטאי היחיד שמותח ביקורת על פייסבוק וצוקרברג ובשנים האחרונות נשמעו מספר קולות של אישים מוכרים כנגד מדיניות הרשת החברתית. בשנה שעברה חסמה פייסבוק את השחקן מייקל רפפורט ל-21 יום, שבדומה לקארי החליט להגיב עם סטטוס ביקורתי שהופנה לצוקרברג.

עידכון: ג'ים קארי מימש את הבטחות וסגר לחלוטין את עמוד הפייסבוק שלו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים