מפעיל קבוצת גברים טוען להתנכלות אישית מצד פייסבוק ולמדיניות מיזאנדרית

עדי סופר תאני
עדי סופר תאני

האם למנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני שאוגרת סביבה בעיקר נשים במגוון תפקידי מפתח, ישנה אג'נדה אישית כנגד מפעילי קבוצות אנטי פמיניזם שפועלות בפייסבוק? ביולי 2017 חיסלה פייסבוק בפעם השנייה את קבוצת הפייסבוק 'לב אמיץ' שהפעיל רפאל רובין, כחלק ממאבק למען אבות אותו הוא מנהל. רק לאחר שרובין חשף הסכמי פשרה שונים עליהם חתם עם פייסבוק, החזירה החברה את הקבוצה שנמחקה. עתה מנהל קבוצה נוסף טוען כי האג'נדה של פייסבוק ישראל מונהגת סביב שנאת גברים (מיזאנדריה). יואב לוין, חברה בעמותת "אבות למען צדק" שגם מפעילה עמוד פייסבוק קטן וקבוצה עוד יותר קטנה, שיגרה היום מכתב בהול לרשת החברתית בישראל, בטענה כי פייסבוק מסירה באופן שיטתי תכנים מקבוצת הפייסבוק שהוא מפעיל בשם "אנטי פמיניזם ישראל – קבוצת דיון ועבודה".

מדובר בקבוצה קטנה ומסוגרת שמונה בסה"כ 314 חברים שאושרו ידנית על ידי אחד המנהלים, כך שלא ברור מאיזו סיבה בדיוק החליטה פייסבוק להתערב בתכנים שעולים בה ולהסיר כמה מהם. על פי צילומי מסך של התכנים שהוסרו שנשלחו למזבלה, עולה כי לא הייתה סיבה ממשית להסירם וכי הם אינם עוברים על תנאי השימוש של פייסבוק.

להגדרת מנהליה מדובר ב"קבוצת דיון ועבודה אנטי פמיניסטית", "ששמה לה למטרה לנהל דיון, לתת מענה, לפתח תיאוריה חדשה ולהציע חלופות מעשיות להסתה הפמיניסטית כנגד גברים. בנוסף הקבוצה לא רק מתמקדת בדיון בנוגע לפמיניזם אלא עוסקת במובן רחב יותר גם בתופעת המיזאדריה, אלימות נשים כנגד גברים ואלימות נשים בכלל". לאור מחיקת התכנים מהקבוצה, שיגר לוין מכתב לפייסבוק ישראל ובה דרישה להחזיר לאלתר את הפרסומים שהוסרו בטרם העמותה תאלץ לפנות לערכאות משפטיות ולקבל סעדים נגד פייסבוק.

"הפרסומים בקבוצה שממנה הסרתם שני פוסטים היום מתבצעים כחוק והינם רכושה של העמותה במסגרת זכות הביטוי ואינם חורגים מהבעת דעה המותרת. זאת ועוד, הפרסומים בקבוצות מסתמכים על מחקרים ומאמרים. מחיקת הפוסטים הינה פגיעה בזכויותיה של ישות משפטית חוקית הרשומה במשרד המשפטים בישראל ( עמותת אבות למען צדק ע"ר 580640969). קיימים גופים ואנשים פרטיים המנסים להתנכל לעמותה באמצעות פגיעה בנכסיה ולפגוע בחופש הביטוי המוקנה בחוק הישראלי באמצעותכם, חסימת הפוסט שלא כדין הינה שיתוף פעולה שלכם עם מעשה לא חוקי" כך כתב לוין.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. תתבעו את המנכלית בישראל ותשלחו את התביעה בצירוף מכתב תלונה להנהלת פייסבוק העולמית עם תביעה לפטר אותה לאלתר בגלל גזענות – זה יעבוד בטוח כי בארה"ב כללי המשחק שונים – בהצלחה

  2. הבעיה שנשים פתאום נסחפו בקמפין פמינצי של שנאת גברים וזה כבר צומח מעצמו יש מי שגורף רווחים ! יצרניות סנסצאציות תאבות דם זכרי ושאר גברי בטא חסרי עמוד השידרה מובילות כאן מהפך שאת האחרתו מי ישורינו ?? בדרכ בחורות שמנות לא נאות לא מושכות לא עלינו ..מגוחך ומדהים לקרוא מחקרים מוטים וכאילו מקצועיים של האקדמיייה בארהב אך כן מנגד לא חסרים מחקרים אוביקטבים של מדענים בעלי השם על השפעות השליליות מאד של השטיפת מח על ילדים וילדות צעירים שזה מבלבל להם את המגדריות !. אם כל האנטנות הסלולריות הזיהום האויר ותרבות הפלסטיק שמקודשת את הסרטן אוי ואבוי שזה מה שאנחנו צריכים עכשיו להתערער על סדר חברתי שמתקים כבר שנים והוא נכון בריא לנו מדוע ?בסוףאנחנו נאבד את הבוננזה. .צריך לשמור על מועדון הדעה החופשית ..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים