עובד פייסבוק ביקש מכתב של WIRED שיכבה את הטלפון בכדי שפייסבוק לא תאתר את מיקומו

מארק צוקרברג על שער WIRED
מארק צוקרברג על שער WIRED

מגזין הטכנולוגיה המוביל WIRED מקדיש את גיליון מרץ 2018 לטלטלות הרבות שחוותה הרשת החברתית הגדולה בעולם ופורש על שער המגזין את דמותו של מארק צוקרברג החבול שעומד בפני צומת דרכים משמעותית בשנתיים הקרובות עקב מה שמתארים כאובדן דרך ואובדן אמון המשתמשים.

במסגרת הכתבה של WIRED שמתפרסמת במקור על פני למעלה מ-11 אלף מילים, רואיינו 51 עובדי עבר ועובדי הווה של פייסבוק, שחשפו בפני כתבי המגזין כמה עובדות מזעזעות למדי על היכולות הטכנולוגיות של פייסבוק, על פייק ניוז ועל החדירה המכוונת לפרטיות הגולשים וגם לפרטיותם של עובדי פייסבוק עצמה.

מארק צוקרברג על שער WIRED
מארק צוקרברג על שער WIRED

הכתבה מספרת את הסיפור האמיתי שמאחורי הדלפת מידע של עובדי פייסבוק וכיצד הרשת החברתית הצליחה לאתר את אותם עובדים שהעבירו מידע רגיש לאתר גיזמודו, מידע שפייסבוק הסתירה מהציבור. ואולי הדבר שמשקף בצורה הטובה ביותר את היכולות של פייסבוק ואת הסיכון הגדול שהיא מהווה הוא ראיון עם אחד מעובדי פייסבוק שטרם תחילתו ביקש מכתב של WIRED כי יסגור את מכשיר הטלפון שלו בכדי שפייסבוק לא תוכל לאתר את מיקומו ותראה שהוא נפגש עם אותו כתב.

האם פייסבוק עוקבת אחר עובדיה זו שאלה שהתשובה ניתנה כבר על ידי אותו עובד מפוחד, שכן דרישתו לסגור את מכשיר הטלפון של המראיין לא הייתה מגיעה באם הנ"ל לא היה יודע כי ביכולותיה של פייסבוק לבצע מעקב כזה או יתרה מכך – פייסבוק ככל הנראה כבר ביצעה מעקבים כאלו בעבר. יש לציין כי מרבית מהטכנולוגיות המדוברות מפותחות בישראל ואת פיתוחן והטעמתן בפלטפורמות ובשירותים השונים של פייסבוק מוביל בישראל ג'ואי שמחון, מנהל מרכז הפיתוח והמחקר של פייסבוק ישראל, שטרם כניסתה לישראל רכשה את אונאבו, חברה שבמסגרת תחקיר שהתפרסם באחרונה, נחשפה ככזו שעשתה שימוש לרעה וככל הנראה בניגוד לחוק במידע הגלישה של גולשיה.

מתוך הביזנס אינסיידר
מתוך הביזנס אינסיידר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים