ארגון זיר"ה נגד פייסבוק, שלח מכתב חריף למנכ"לית פייסבוק בישראל

עו"ד ערן פרזנטי / מתוך האתר הרשמי של M. Firon & Co
עו"ד ערן פרזנטי / מתוך האתר הרשמי של M. Firon & Co

ארגון זיר"ה עולה למתקפה נגד פייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני. במכתב נוקב שנשלח אמש להנהלת פייסבוק ישראל, נדרשת החברה להפסיק להגיש מודעות על גבי תכנים פיראטים באתרים כמו ה-DailyMotion ולהעביר לזיר"ה את מלוא סכום ההכנסות שפייסבוק הכניסה בעקבות כך. אם פייסבוק תתעלם – זיר"ה יתבעו.

ארגון זיר"ה, שהוקם ע"י תאגידי השידור והתוכן מהגדולים בישראל, בהם קשת, רשת ערוץ 10, יס הוט, סלקום tv ומפיצת הסרטים יונייטד קינג, במטרה להאבק בפיראטיות ברשת, קורא להנהלת פייסבוק לחדול מעידוד צריכת תכנים פיראטיים באמצעות מתן אפשרות שימוש ופרסום קמפיינים בשירות "Facebook Audience Network" שהופיעו על גבי תכנים של אותם גופים באתרי צפייה פיראטית כפי שנחשף באחרונה בגלובס.

על פי הפרסום של ענת ביין מ'גלובס' עולה כי פייסבוק מכרה מדיה דרך ה-Audience Network שלה באתרי שיתוף וידאו חיצוניים, כאשר אותן פרסומות הופיעו בין היתר גם על גבי תוכן פיראטי, בהם פרקים מלאים של הסדרה פאודה, סרטי קולנוע וסדרות מקור ישראליות נוספות שהועלו לרשת ע"י מפיצים פיראטים.

עדי סופר תאני, צילום: יוסי זליגר
עדי סופר תאני, צילום: יוסי זליגר

במכתב שנשלח אתמול (18.2) מטעם ארגון זיר"ה למנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, באמצעות עו"ד ערן פרזנטי ממשרד מ. פירון ושות', נטען כי פייסבוק מעודדת צריכת תכנים פיראטיים באמצעות מתן אפשרות שימוש ופרסום קמפיינים בשירות Facebook Audience Network וזאת ללא כל בקרה, ניטור ובדיקה בדבר מקור התכנים על גביהם מולבשות הפרסומות מושא השירות, כאשר דה פקטו פעמים רבות התוכן הנ"ל הינו פיראטי ומפר זכויות יוצרים.

הארגון הבהיר כי "השירותים הניתנים על גבי הפלטפורמה של פייסבוק מסבים נזקים כלכליים מסחריים עצומים למרשתנו. מעשיכם אלה מהווים סיוע באופן יזום לביצוע הפרה משוועת של הדין, תוך גריפת הכנסות – שלא כדין מכך." במכתב, מודיע ארגון זיר"ה כי הוא רואה את הרשת החברתית כבעלת אחריות עקיפה לאותם הפרת זכויות. את ועוד, מתריע ארגון זיר"ה כי אם לא יבוצעו השינויים הבאים תפנה זיר"ה באמצעות עו"ד ערן פרזנטי לערכאות משפטיות:

1. לחדול ולהימנע לאלתר מלפרסם ולקדם את השירות על גבי תכנים מפרי זכויות יוצרים, לרבות כל הפנייה לשירותים מפרי זכויות קניין רוחני.

2. לחדול ולהימנע לאלתר, מלהמליץ ו/או לסייע ו/או לשדל אחרים מפרסום על גבי תוכן מפר זכויות יוצרים באמצעות Facebook Audience Network , בין היתר באמצעות ניטור, פיקוח ובקרה יומיומית בשימוש הנעשה בו;

3. לשלם לארגון זיר"ה לאלתר, את מלוא סכום ההכנסות שנצברו אצל פייסבוק ו/או מי מטעמם, בגין הפרסומות שהוצמדו לתכנים המפרים את זכויות היוצרים.

עו"ד ערן פרזנטי חותם את מכתב ההתראה לפייסבוק בהודעה כי "היה ותבחרו להתעלם מפניות מרשתנו תוך 5 ימים ממועד מכתבי זה, נאלץ להעביר את הטיפול בעניינכם לערכאות משפטיות על כל המשתמע מכך ומרשתנו תעמוד על מלוא הפיצויים המגיעים לה על פי חוק".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים