זיר"ה בהרחבת חזית מול עדי סופר תאני – האם פייסבוק תחסם בישראל?

עו"ד ערן פרזנטי / מתוך האתר הרשמי של M. Firon & Co
עו"ד ערן פרזנטי / מתוך האתר הרשמי של M. Firon & Co

בעקבות חשיפת המזבלה אמש על דליפת הפרק השבועי של פאודה שאמור להיות משודר הערב (ראשון) בערוץ yes Edge, ארגון זיר"ה באמצעות עו"ד ערן פרזנטי, משגר לפייסבוק ישראל ולמנכ"לית עדי סופר תאני מכתב איום נוסף (קובץ PDF) ודורש את הסרת כל ההפניות וקבצי הסדרה שהועלו לפייסבוק, שעל פי ניטור של המזבלה הופצו בכ-250 מקורות שונים בתוך הרשת החברתית.

הפנייה הבהולה והלא שגרתית של ארגון זיר"ה נעשתה אמש (שבת) לאחר הפרסום במזבלה ונשלחה ישירות למנכ"לית פייסבוק ישראל. מכך ניתן להסיק כי אפילו בארגון ששומר על זכויות היוצרים של גופי תוכן מקורי והפקות בישראל, רואים במנכ"לית כדמות האחראית להפרת הזכויות השיטתית והחוזרת מצד פייסבוק, שכאמור על פי מקור בכיר בחברת מדיה מרוויחה בזכות אותם תכנים פיראטים (סירקולציית גולשים, הצגת פרסומות וכו') עשרות מיליוני שקלים בכל שנה.

בזמן שפייסבוק טרם הגיבה למכתב הקודם של זיר"ה, נראה שהפעם הרשת החברתית פעלה בצורה מהירה להסרת מקור ההפצה המרכזי של הפרק של פאודה שעלה לפרופיל של גולש וצבר כרבע מיליון צפיות ב-12 שעות (מאז שבת בבוקר), אולם כאמור על פי בדיקה של המזבלה נראה שפייסבוק מסרבת לפעול בצורה יזומה להסרת אותם תכנים פיראטים, ומעבר לעשרות אלפי קבצים פיראטים של תוכניות מקור ישראליות שעדיין נמצאים בפייסבוק, הפרק של פאודה שדלף (או הודלף) עדיין נמצא במאות מקורות. יש לציין כי לפייסבוק ישנה מערכת זיהוי זכויות יוצרים שמאפשרת לה בקליק אחד להסיר את כל אותם תכנים, אולם זו בוחרת שלא להפעילה לאור איומי זיר"ה.

במכתב נדרשת פייסבוק גם להסיר את עמודי הפייסבוק של אתרי צפייה ישירה – בהם אתר סדרות הפופולארי שעלה תחת הדומיין Zira.online ושמות מתחם נוספים שלועגים לארגון, וכן עמוד של אתר "בא לי פרק" ועמודים נוספים. לטענת זיר"ה – אלה הגישו מספר פניות לפייסבוק בנושא, אולם מצד פייסבוק נטען כי הרשת החברתית לא מצאה בהם כמנוגדות לתנאי השימוש שלה – בכך פייסבוק בעצם קיבלה על עצמה אחריות על אותם תכנים ועל הנזק שנגרם עקב הפצתם.

"מרשותינו רואות בחומרה רבה את עצימת העיניים של פייסבוק לפעילות מפירה המתבצעת על הפלטפורמה שלה וללא ספק יש בכך משום סיוע ועידוד לפעילות זו שכאמור מתבצעת באין מפריע ללא שום סינון או הגבלה מצידכם" כך נכתב במכתב של זיר"ה, בו נטען גם כי פייסבוק התעשרה על חשבון צדדים שלישיים שלא כדין.

ארגון זיר"ה שנחשב לאימת אתרי הצפייה הישירה בישראל, כבר הביא לחסימתם של עשרות אתרים בישראל. בזמן שחלק מהם חוסלו לחלוטין, אחרים כמו אתר Sdarot החליטו לשנות דומיין ולהאבק בארגון ובעורך הדין של זיר"ה בפרט. לזיר"ה יש כוח משפטי אדיר וכפועל יוצא מכך הוא הצליח למורת רוחם של רבים, להביא לחסימתם של אתרים רבים. האם פייסבוק תהיה הבאה שתחסם? לתשובה הזו המזבלה קיבלה תשובה חמקמקה מגורמים מקורבים.

תגובת יס (באמצעות אסף אשל ממחלקת הדוברות): "ישנה דרך אחת לראות פאודה והיא באמצעות yes, צפייה פיראטית היא לא חוקית וגונבת ישירות מהשחקנים, התסריטאים, היוצרים, ואנשי ההפקה שעובדים ביצירה ישראלית, אם אנשים לא ישלמו על ׳פאודה׳ לא יהיו יותר ׳פאודות'".

מארגון זיר"ה נמסר כי יחלו בהליך משפטי נגד פייסבוק.

פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. אהבתי את התגובה הצבועה של הגנבים מיס
    אתם רוצים שיראו חוקי – תנו אופציה שפויה לראות סדרה או סדרות במחיר שווה כמו שידוע כבר בכל העולם איך זה עובד
    לקחת 300 שקל לחודש זו גם גניבה! גם אם בחסות החוק (המושג גניבה לא שייך בלעדית למערכת המשפט)
    אם היה עולה 5 שקלים לפרק כנראה שהיו מכניסים מהסדרה פי 20 יותר מכמות המנויים שיתווספו להם
    כדאי שתתחילן להתכונן לקידמה ולא תמשיכו לתקוע את כולם בעבר עם ארגוני זכויות ועורכי דין! כל העולם כבר שם, מה איתכם??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים