ארגון זיר"ה יחל בהליך משפטי נגד פייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) המייצג גופי שידור, הפקות וסרטים מרכזיים בישראל, יחל בהליך משפטי כנגד פייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני, וזאת לאחר שפייסבוק סירבה לשתף פעולה עם דרישות הארגון בהסרת תכני וידאו פיראטים, כשבמרכזם הפקות מקור ישראליות. כפי שנחשף באחרונה במזבלה, ברחבי פייסבוק מופצים אלפי פרקים מלאים של סדרות מקור ישראליות, בהן פרקים של פאודה שדלפו לרשת טרם שידורם בטלוויזיה. בזכות אותם תכנים פיראטים, בפייסבוק ישראל מגלגלים עשרות מיליוני שקלים מדי שנה.

לאחר הפרסומים במזבלה ובגלובס, ארגון זיר"ה שמיוצג ע"י עו"ד ערן פרזנטי ממשרד מ. פירון ושות', פנו לפייסבוק ולמנכ"לית בדרישה כי זו תסיר לאלתר עמודי פייסבוק של אתרי צפייה ישירה וכן קבצים של סדרות שהועלו במלואן לפייסבוק. אולם ברשת החברתית בחרו שלא להתייחס לפניות והסירו נקודתית רק אחוז אפסי כמעט מהתכנים. הנזק כאמור שנגרם לחברות כמו יס והוט, שמשקיעות תקציבים ניכרים בהפקות מקור הוא נרחב, במיוחד כשמנגד יש מי שמרוויח שלא בצדק מהתופעה – פייסבוק. נכון למועד הפרסום, ניתן עדיין למצוא בפייסבוק עשרות מקורות לפרק פאודה שדלף לרשת, כאשר מניין הצפיות רק עולה ועולה על חשבון הרייטינג בערוצים עצמם. את הפרקים שמופצים פיראטית בפייסבוק ניתן למצוא בקלות, וזאת ע"י שאילתות חיפוש פשוטות במנוע החיפוש של פייסבוק.

עו"ד ערן פרזנטי, מסר: "החלטנו שאין ברירה וחייבים להרים את רף האכיפה גם מול מנגנונים גדולים כמו פייסבוק, אם הם לא פועלים בצורה יעילה ומהירה להפסיק את ההפרות. כל עוד ההפרות אצלם במערכת, יש להם אחריות. האדישות ועצימת העיניים של פייסבוק מוגזמות, והגיע הזמן למצות עם החברה את הדין".

מיכל רפאלי, יו"ר זיר"ה מסרה: "פיראטיות היא גניבה לכל דבר, והתעשייה נהרסת. זה שוק קטן. לאנשים שעושים סדרת מקור טובה יש מעט אפשרויות לסינדיקציה. כשהגניבה ברשת ובוודאי בפייסבוק, זה גומר את היכולות של היוצרים להתפרנס וגם את היכולת שלנו כגופי תוכן לשרוד".

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים