ללא סיבה: פייסבוק מחקה לחלוטין עמוד ישראלי פופולארי עם 130 אלף לייקים

עדי סופר תאני וזמיר דחב"ש, שותקים
עדי סופר תאני וזמיר דחב"ש, שותקים

פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, ממשיכה במדיניות הסרת העמודים הברוטאלית שמונהגת בחברה ומחקה באחרונה, כך נודע למזבלה את אחד מעמודי הפייסבוק הותיקים בישראל "נחש הסטטוסים" שמנה כ-130 אלף אוהדים.

מפעילי העמוד, שהשתמשו בו למטרות כשרות ומקובלות, כך על פי בדיקת המזבלה, קיבלו הודעה אפלולית למדי שלא נימקה את הסיבה שבעקבותיה פייסבוק החליטה להסיר את העמוד. "הדף שלך "נחש הסטטוסים" הוסר עקב הפרות של תנאי השימוש שלנו. דף פייסבוק הוא נוכחות ברורה המשמש אך ורק למטרות עסקיות או למטרות קידום. בין היתר, דפים הכוללים תוכן רווי שנאה, איומים או שפה גסה אסורים" כך נכתב בהודעה.

הסרת העמוד שמצטרפת לשורה ארוכה של עמודים נוספים שהוסרו באופן דומה ע"י פייסבוק, ממשיכה להעלות שאלות בעיתיות לגבי מניעיה של פייסבוק בהסרתם. גם אימייל ההסרה הלא ברור שקיבלו מפעילי העמוד, מציף שאלות חדשות – מדוע פייסבוק לא חושפת בפני מפעילי העמודים, שלעיתים מתפעלים אותם שעות מרובות מדי יום ובמשך שנים, את הסיבה להסרתם ומהן אותן הפרות של תנאי השימוש שפייסבוק מלינה עליהן?

העמוד בטרם הסרתו - מתוך המטמון של גוגל
העמוד בטרם הסרתו – מתוך המטמון של גוגל

את התשובה לכך פייסבוק כמובן בוחרת פעם אחר פעם שלא לחשוף בפני מפעילי העמוד שהוסר, וזאת בניגוד למסקנות ועדת המדע והטכנולוגיה לפיהן פייסבוק ישראל מחוייבת לנמק את הסיבה למחיקה ולחסימה. בעיתיות נוספת עולה מנוסח המייל שהתקבל, מתייחסת לשורה: "דף פייסבוק הוא נוכחות ברורה המשמש אך ורק למטרות עסקיות או למטרות קידום". האם פייסבוק פצחה במלחמה נגד עמודים שאינם משלמים לה כסף לקידום תכניהם? בהחלט נראה שכך. יש לציין כי גם בהקשר של פרשת 'סטטוסים מצייצים', קבע השופט רחמים כהן, כי הסרת עמוד ללא מתן הסבר היא פעולה לא מידתית.

"נחש סטטוסים" למרות שמו המבלבל, הוא עמוד פייסבוק ותיק שהוקם לפני למעלה מ-6 שנים ופעל בשנותיו הראשונות ברשת החברתית במתכונת של פרסום סטטוסים נבחרים מרחבי הרשת. בשנה האחרונה ביקשו מנהלי העמוד לייצר הכנסה מעבודתם המאומצת שבתחזוקת העמוד, והחלו לקדם את האתר העצמאי (בריא לדעת) שהוקם על ידם ועוסק בפרסום כתבות בנושא בריאות עם שלל טיפים בתחום. האתר "בריא לדעת", אף הוא נחשב לאתר פופולארי בתחומו שמושך מדי חודש למעלה מ-400 אלף גולשים.

פייסבוק שככל הנראה ראתה כי האתר מושך בצורה אורגנית תנועת גולשים גבוהה מדי לטעמה, וזאת ללא השימוש במערכת הפרסום שלה, החליטה כי יש להסירו, וכך גם קרה. ההודעה של פייסבוק לפיה העמוד הוסר לאור כך שכלל לטענתה "תוכן רווי שנאה, איומים או שפה גסה" היא שקרית ומספיק להסתכל במטמון של גוגל (Google Cache) בכדי לראות שהעמוד בסה"כ פירסם קישורים לכתבות בנושא טיפים בריאותיים, וכל חטאו, ככל הנראה היה שהוא לא פירסם בתשלום בפייסבוק.

עמוד 'נחש הסטטוסים' מתוך המטמון של גוגל:

בחברת פייסבוק ישראל ובמשרד 'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים