"היי ניו יורק" – חברת היח"צ האמריקאית של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן שכשלה

זמיר דחב"ש
זמיר דחב"ש

בין השנים 2014 ל-2015 ביקשו בעלי משרד היח"צ 'שלום תל אביב' (ShalomTelAviv) רינת פרידמן וזמיר דחב"ש, להרחיב את פעילותם העסקית ולהקים שלוחה בניו יורק, מתוך מטרה להעניק שירותי יח"צ, ניהול משברים ודוברות ללקוחות מקומיים ולחוג הלקוחות הבינלאומיים של 'שלום תל אביב' שפועלים מניו יורק וממדינות נוספות בארצות הברית, אולם הקמת סוכנות היח"צ הבינלאומית כשלה.

השם הנבחר לסוכנות הניו-יורקית המיועדת ממשיך את שם המותג המקורי ויועד בתחילה להיות "שלום ניו יורק" (ShalomNewYork) ולאחר מכן שונה ל"היי ניו יורק" (HeyNewYork) מתוך מטרה שלא לפגום בעסקיה הפוטנציאלים של 'שלום תל אביב' אל מול לקוחות שאינם ישראלים או יהודים. ל'שלום תל אביב' יש פורטפוליו מרשים של לקוחות עבר והווה שפועלים בזירה הבינלאומית, בהם אל על, פייסבוק, כתר, פועלים, גזית גלוב, סופר-פארם, קבוצת הריגול NSO, קרנות ואקסלרטורים ונוספים, ועבור דחב"ש ופרידמן ההתפתחות הטבעית של פעילותם המוצלחת בישראל הייתה כאמור לשווקים בינלאומיים עם משרדים פיזיים בלב התפוח הגדול. אולם הניסיון להקים פעילות רשמית בארה"ב לא צלח, וזאת למרות שחלק ניכר מהכנסותיה של החברה מגיעות מעבר לים.

את 'שלום תל אביב' הקים דחב"ש ב-2007 לאחר שמכר את אחזקותיו בקבוצת הפרסום והתקשורת "יורו תל אביב" (בעברה צרפתי שטרנשוס זמיר) לקבוצת העולמית Euro RSCG. טרם כך שימש כמנכ"ל המשרד ומייסדו והיה ראש דסק כלכלי בעיתון הארץ – שם נרקמה מערכת היחסים המיוחדת בינו לבין המו"ל עמוס שוקן, מערכת יחסים שאף הובילה בין היתר להתכתשות אישית בין שוקן לעיתונאית דה מרקר בזמנו שרון שפורר שמתחה ביקורת על דחב"ש ומניעיו. ב-2008 הצטרפה כשותפה במשרד רינת פרידמן, לאחר שפרשה אף היא מ"יורו תל אביב".

חודשים ספורים לאחר הצטרפותה של פרידמן, נחתם בנובמבר 2008 הסכם התקשורת וייצוג בישראל (אפיליאציה) בין 'שלום תל אביב' לרשת היח"צ הבינלאומית "וגנר אדסטרום" (Waggener Edstrom, כיום WE), מתוך מטרה להרחיב את פעילותה של 'שלום תל אביב' בזירה העולמית ולפתוח בפניה מענה ופריסה גלובאלים. אולם מאז WE הסירה את ישראל ואת שמה של 'שלום תל אביב' מרשימת הסוכנויות המיוצגות שלה, וזאת למרות שבאתר 'שלום תל אביב' עדיין מתגאים בשיתוף הפעולה, שיתכן שאינו קיים עוד (ב-WE טרם הגיבו לפניית המזבלה).

באוגוסט 2016 נחשף במזבלה כי במשך תקופה ריגל משרדו של זמיר דחב"ש אחר פעילי 'באים לבנקאים' בראשם עו"ד ברק כהן. הריגול אחר פעילותם שכלל ניטור פעילות באינטרנט על פי מילות מפתח ושליחת אנשים למעקב צמוד אחר כהן בסדנאות שונות שקיים, נעשה בשם חברת פייסבוק ישראל, איגוד הבנקים ובנק הפועלים ומנכ"לו דאז – ציון קינן, בכדי לטרפד את פעילות התנועה.

כשבועיים לאחר החשיפה במזבלה, פורסם כי שמו של דחב"ש נקשר בשנית לפרשת ריגול, הפעם של קבוצת הריגול הישראלית NSO, שסייעה לממשלים לרדוף פעילי זכויות אדם, אקטיביסטים ועיתונאים תוך פריצה למכשירי הטלפון שלהם, קריאת הודעות, מעקב GPS ועוד. כשנה לאחר מכן, שמו של דחב"ש נקשר בשלישית ל-NSO לאחר שכלי הריגול שהחברה סיפקה לגורמים במקסיקו, סייעו בטיוח מעשי רצח המוניים של פעילים חברתיים, שבוצעו כך על פי הפרסומים בעולם ע"י המשטרה הפדרלית.

זמיר דחב"ש ורינת פרידמן סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים