"שואגים לימין" מגיעים לרוטשילד 22: מכריזים מלחמה נגד פייסבוק בישראל

מאבטח בכניסה למעליות רוטשילד 22
מאבטח בכניסה למעליות רוטשילד 22

פעילי ימין יגיעו בשבוע הבא למגדל רוטשילד 22 בתל אביב שם יקיימו הפגנת מחאה נגד פייסבוק ישראל בטענה כי החברה מצנזרת במכוון קולות מהימין. לידי המזבלה הגיע גם מכתב התשובה של פייסבוק אירלנד, ממנו עולה כי פייסבוק מעדיפה לצנזר קולות מהימין בזמן שזו דווקא מעלימה עין ממאות אלפי תכני טרור שמופצים ברשת החברתית ומסיתים לרצח של ישראלים ויהודים.

בנובמבר 2017 מחקה פייסבוק ישראל בהובלתה של המנכ"לית עדי סופר תאני, את עמוד הפייסבוק הימני "חדשות השואגים לימין" של שי אלבז שמנה כ-170 אלף איש. הסרת עמוד הפייסבוק הפופולארי שהיה חלק מקבוצת צינורות הפצה של חדשות ותכנים המזוהים עם הצד הימני של המפה הפוליטית במגוון קבוצות ועמודי פייסבוק וכן ברשת ערוצי חדשות בוואטסאפ, נעשתה באופן פתאומי וללא שום התראה מוקדמת שנשלחה למנהליו.

זמן קצר לאחר סגירת העמוד, הפיץ אלבז קול קורא לקיום הפגנת מחאה במשרדי פייסבוק ישראל שבשדרות רוטשילד 22, אליה הגיעו כמה עשרות אנשים. במגדל העסקים ובהנהלת פייסבוק התכוננו להגעתו עם צוות מאבטחים ייעודי וכוחות שיטור של יחידת הסד"צ (סדר ציבורי). אולם בדרך לא ברורה, הצליח אלבז ביחד עם פעיל הימין המוכר – רן כרמי בוזגלו ופעילים נוספים, להיכנס למעלית הממודרת של המגדל ולעלות לקומה ה-26 שהיא אחת מהקומות שפייסבוק ישראל שוכרת ברוטשילד 22.

כשהם משדרים את כל הנעשה בשידור חי בעמודי הפייסבוק החדשים של "שואגים לימין" שנפתחו לאחר סגירת העמוד המקורי, יצאו כרמי בוזלו ואלבז מפתח המעלית בקומה ה-26 ונתקלו בחומה של מאבטחים מטעם פייסבוק ישראל והנהלת הבניין – 4 מאבטחים פרטיים בלבוש אזרחי ו-3 מאבטחים שנמנים על צוות האבטחה של עדי סופר תאני ופייסבוק ישראל – בהם עמי ג'ורגי ואבי אשל. לאחר חילופי דברים, החלה התכתשות פיזית בין קבוצת המאבטחים לפעילי הימין, כאשר בשיאה הובל כרמי בוזגלו אל תוך המעלית כששני מאבטחים סוחבים אותו ואחד מהם מעקם את ידיו. לאחר שהורדו בכוח לקומת הלובי, הגיע כוח סד"צ והוגשה תלונה נגד המאבטחים, שחלקם עוכבו ככל הנראה לחקירה.

כוחות סד"צ בהפגנה נגד פייסבוק
כוחות סד"צ בהפגנה נגד פייסבוק

לאחר סיום ההפגנה, חזר אלבז לביתו בדרום הארץ רק בכדי לגלות כי בזמן הנסיעה, פייסבוק ישראל הסירה את כלל שידורי הלייב שעשה במספר עמודים. לידי המזבלה הגיעו באחרונה קטעי הוידאו שנמחקו על ידי פייסבוק במטרה להצניע את המאורעות. על פי הסרטונים עולה כי אכן הופעל כוח ע"י מאבטחי פייסבוק כנגד כרמי בוזגלו.

בחודש שעבר שיגר אלבז מכתב התראה נוסף לפייסבוק באמצעות עו"ד רן קאשי. לידי המזבלה הגיע היום מכתב התשובה של פייסבוק שנשלח בחזרה לאלבז בשם פייסבוק אירלנד ובאמצעות עורכי הדין שי כגן, פיני דואק ויעקב שרביט ממשרד 'הרצוג פוקס נאמן' שמייצג את חברות פייסבוק בישראל. מכתב התשובה כאמור נשלח לאלבז כחודש שלם לאחר פנייתו האחרונה וכ-3 חודשים לאחר פנייתו הראשונית בנושא. בכתב התשובה באנגלית עליו חתום שי כגן מ'הרצוג פוקס נאמן' נטען כי עמוד הפייסבוק של 'שואגים לימין' הוסר באוקטובר 2017 לאחר שפירסם לטענת פייסבוק – תכני הסתה ותכנים שלעגו למחבלים שחוסלו ע"י כוחות הביטחון לאחר שיצאו לבצע פיגועים. על פי פייסבוק אירלנד, העמוד עבר על תנאי השימוש שלה שאינם מאפשרים (לטענתם) דברי הסתה וכי העמוד לא יושב לאוויר.

הפגנת הימין נגד פייסבוק ישראל
הפגנת הימין נגד פייסבוק ישראל

בזמן שפייסבוק ישראל ואירלנד מעלימות עין מתכני הסתה וטרור ומאפשרות לקריאות האלימות הרצחניות כנגד יהודים וישראלים לקבל תפוצה ויראלית גבוהה במיוחד ברשת החברתית, נראה כי פייסבוק פיתחה אג'נדה אישית שמטרתה לטרפד את קולות הימין, כך גם עולה מאינספור מקרים עליהם דווח במזבלה. לאור מכתב התשובה שקיבל אלבז, מופצות בשעות האחרונות קריאות לקראת קיום הפגנה נוספת של פעילי ימין במשרדי פייסבוק ישראל. "זוהי מלחמת קיום והזכות לחופש הדיבור ועל כולם להתייצב ולהילחם על הזכות הזאת ולומר די לסתימת הפיות לימין!!" כך נכתב בהודעה שמופצת בוואטסאפ.

נוסח ההודעה המלא: "סוף סוף לאחר רצף אירועים לא צפויים החלטנו על תאריך להפגנה הבאה, רשמו לפניכם: בעוד שבוע בדיוק ה-22/3/2018, ברחוב רוטשילד 22 בתל אביב, שעה 16:00 כולם נפגשים בלובי הבניין של משרדי פייסבוק עוכרי ישראל ואומרים ״די לסתימת הפיות לימין״! זה סופ״ש והשעה נוחה לכולם!! ומי שעובד יכול לצאת מוקדם (רק להודיע לבוסים כמה ימים מראש) כך שלאף אחד אין תירוצים למה לא להגיע!! באוקטובר סגרו לי את הדף הגדול ״חדשות השואגים לימין״ ולפני ימים אחדים סגרו לחברי היקרים את הדף ״נלחמים בשקר הפלסטיני״….

אתכם חוסמים על מילים כגון: בנצי גופשטיין ועוד… מורידים לכם פרסומים, סוגרים לכם קבוצות, חסימות בפרופיל ללא הרף וכל זאת בשל אידיאולוגיה שונה מאלו היושבים במגדל השן. זוהי מלחמת קיום והזכות לחופש הדיבור ועל כולם להתייצב ולהילחם על הזכות הזאת ולומר די לסתימת הפיות לימין!! הפיצו את הפוסט הנ״ל בקבוצות הוואטסאפ, בטוויטר, באינסטו״ש 😉 בקבוצות הפייסבוק ובדפים הרלוונטיים. בתודה מראש, שי אלבז".

פייסבוק ישראל סירבו להגיב לפניית המזבלה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. בטח שיגרשו אותם זה רוטשילד 22 מקום של סמולנים באמא שלי אני מת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים