אמיר חצרוני מוכיח שהדבר היחיד שלפייסבוק אכפת ממנו זה כסף

אמיר חצרוני, מתוך פייסבוק
אמיר חצרוני, מתוך פייסבוק

מעט דברים טובים אם בכלל יוצאים מפרופסור אמיר חצרוני שלא בוחל במילים כשזה מגיע להתבטאויות גזעניות אותם הוא מפיץ ברחבי הרשת – בפרופיל הפייסבוק שלו, בראיונות לתקשורת ובפוסטים רבים. אולם הניסוי שחצרוני עשה לאחר שפייסבוק הסירה סרטון גזעני שפירסם תחת הכותרת "לו חוק השבות לא היה נחקק" מוכיח אחת ולתמיד שלרשת החברתית יש רק דבר אחד בראש מעייניה והוא כסף.

באחרונה העלה חצרוני לפרופיל הפייסבוק שלו סרטון שכלל לא מעט התבטאויות גזעניות קשות שקשורות לעליה הרוסית ולעליית יהודי עיראק שעל פי חצרוני "הם הזבל של העולם". זמן קצר לאחר העלאת הסרטון, קיבל חצרוני הודעה מפייסבוק לפיה לאור דיווחים שהתקבלו על הסרטון, פייסבוק בחרה להסיר אותו בטענה כי הוא מכיל דברי שנאה. דבר שכמובן נוגד את תקנון השימוש של פייסבוק אולם נאכף כראות עיניה בלבד.

פייסבוק אולי עשתה בצדק כשהסירה את הסרטון, אולם האכיפה הסלקטיבית שבהסרת הסרטון של חצרוני, כשמנגד ישנם מאות אלפי תכני הסתה וטרור שאינם "דעה" כשל חצרוני, שאינם נמחקים מהרשת החברתית, היא החטא הראשון של פייסבוק, שמוכיחה את הצביעות הגדולה ואת המוסר הכפול שפייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני חרטו על דגלם. הפרופסור לא הרים ידיים והחליט לנסות את מזלו ולהפיץ את הסרטון דרך אתר יו טיוב של גוגל, אולם גם שם הסרטון הוסר במהרה וחצרוני קיבל הודעה לפיה "לאחר בדיקה הגענו למסקנה שהתוכן מפר את ההנחיות שלנו. הסרנו אותו מהחשבון שלך".

גם לאחר הסרתו מיו טיוב חצרוני לא הרים ידיים והחליט להטריל את פייסבוק ולבדוק האם המוסר שלה בכל הנוגע להסרת תוכן משתנה כשמדובר בתוכן שמקודם בתשלום בפייסבוק. לצורך כך העלה חצרוני את הסרטון בשנית לעמוד האוהדים שלו בפייסבוק "אמיר חצרוני – הפרופסור" וקידם אותו בתשלום סמלי של 25 ש"ח. בתוך דקות ולאחר אישור ידני של עובד פייסבוק ישראלי, הסרטון הגזעני שהוסר מפייסבוק בטענה כי הוא נוגד את תנאי השימוש, החל לקבל תפוצה אורגנית וממומנת. רק לאחר מיצוי התשלום לקידום הסרטון בפייסבוק, הרשת החברתית בחרה לחזור בה ושיגרה לחצרוני הודעה לפיה הסרטון נוגד את תנאי השימוש שלה. כאמור רק לאחר שהתשלום עבר לפייסבוק ותקציב הפרסום מוצה לחלוטין. בשלב זה הסרטון ניתן לצפייה באתר Vimeo בלבד.

בחברת פייסבוק ישראל לא אוהבים במיוחד את אמיר חצרוני. פרופיל הפייסבוק שלו נחסם מספר רב של פעמים בשנים האחרונות ועשרות פוסטים שכתב הוסרו. בבחינת הסטרייקים שפייסבוק מאפשרת לגולש בטרם מחיקת הפרופיל שלו, ניתן לומר בביטחה שהפרופיל של חצרוני מזמן היה צריך להימחק, אולם נראה שלמרות הכול, בפייסבוק בכל זאת מאפשרים לו לפעול אולם תחת צנזורה מוקפדת, לפחות עד שזה נוגע לתכנים שמקודמים בתשלום.

חברת פייסבוק ישראל 'ושלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים