פייסבוק ישראל מחקה את העמוד של מועדון הדאנג'ן שעתה תובע אותה

BDSM קרדיט: ויקיפדיה
BDSM קרדיט: ויקיפדיה

מועדון הדאנג'ן (Dungeon) שמציים 16 שנות פעילות, הוא אחד ממותגי הלילה המוכרים בתל אביב תודות לכך שהוא מועדון ה-BDSM והפטיש הראשון והיחיד שפועל בישראל. אלא שכנראה את פייסבוק ישראל ההיסטוריה של המועדון פחות מעניינת וזו סגרה באחרונה וללא התראה את עמוד הפייסבוק שלו שמנה למעלה מ-17 אלף עוקבים. לאור סגירת העמוד שתופעל ברשת החברתית ב-7 השנים האחרונות, שיגר המועדון מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים.

עורך דין רועי טיבי שמייצג את הדאנג'ן כתב כי הנהלת המועדון ניסתה לפנות מספר פעמים לפייסבוק בניסיון לברר מדוע העמוד הוסר, אך פייסבוק ישראל בחרה שלא להגיב בנושא. טיבי מציין עי העמוד הוסר בטענה כי הוא מכיל דברי שנאה, איומים ושפה גסה אך ממועדון הדאנג'ן נטען בתוקף כי מעולם לא פורסמו דברים כאלו בעמוד.

מתוך המכתב שנשלח לפייסבוק: "מעיון בהודעתכם, לא ידוע ולא זכור למרשתי כי ביצעה כל הפרה של התנאים, ובוודאי שלא הציגה בדף העסקי תוכן רווי שנאה, איומים או שפה גסה, כמו גם תוכן שתוקף אדם או קבוצה ומרשתי יכולה להסיק בלבד כי הסרת הדף העסקי נבעה ככל הנראה מעצם פעילות המועדון, דבר שהינו תמוה עד מאוד, שמלבד העובדה שפעילות המועדון גלויה וידועה, הרי במשך למעלה מ-7 שנים בהן קיים הדף העסקי מעולם לא התקבלה כל פנייה ו/או תלונה מצדכם על התוכן המפורסם בדף העסקי".

על פי עו"ד טיבי, עמוד הדאנג'ן בפייסבוק מוגדר מלכתחילה לבני 18 ומעלה, כך שלא ניתן לטעון שהוצגו בו תכנים שאינם הולמים לילדים ללא אזהרה וסיווג מתאים. במכתבו מציין טיבי כי סגירת העמוד "מהווה מכה אנושה לחופשי הביטוי של מרשתי ואף של כלל עוקבי הדף העסקי וקהילת המועדון כולה, קל וחומר כאשר הסרת הדף נעשתה על ידכם באופן חד צדדי, ללא כל התראה מוקדמת וללא כל צידוק".

באחרונה החליטה פייסבוק להגיב לפניית המועדון ובמכתב התגובה שנשלח על ידי עורכי הדין פיני דואק, שי כגן ויעקב שרביט מפירמת "הרצוג פוקס נאמן" נטענה המנטרה הקבועה והשקרית לפיה "פייסבוק ישראל אינה מספקת את שירות פייסבוק למשתמשים ישראלים, ולכן אינה הישות הרלוונטית לצורכי פנייתך. פייסבוק אירלנד (Facebook Ireland Limited) היא זו המספקת את שירות פייסבוק למשתמשים מחוץ לארה"ב וקנדה…הנך מתבקש להפנות את פנייתך לפייסבוק אירלנד".

מועדון הדאנג'ן נוסד בשנת 2002 על ידי עמוס לוי ושותף עסקי נוסף בתחילה בכיכר קדומה ביפו העתיקה והוא היה למועדון ה-BDSM והפטיש הראשון (והיחיד) בישראל. לאורך השנים משך מועדון הדאנג'ן תשומת לב תקשורתית וציבורית רחבה ועורר לא מעט מחלוקות ציבוריות סביב פעילותו. כאשר בנובמבר 2007 נסגר המועדון בהוראת עיריית תל אביב שטענה כי הוא גורם רעש ומפריע לדיירים במקום.

בעקבות עתירה שהוגשה בנושא לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נפתח המועדון לתקופת ניסיון של חודש בינואר 2008 אולם בסופו של דבר לא חזר לפעול ולאחר סגירתו לא נפתח מועדון BDSM אחר. ביולי 2010 נפתח המועדון מחדש ברחוב השרון שבדרום תל אביב בנכס שבבעלות חברת בת של הסוכנות היהודית, שלאח שגילתה את זהות השוכר סירבה לחדש את חוזה השכירות. לאחר מאבק משפטי שארך כשנתיים, העתיק המועדון בחודש שעבר (מרץ 2018) את מיקומו לרחוב הארבעה בתל אביב. לאורך כך נראה כי סגירת העמוד וניתוקו של המועדון מ-17 אלף עוקבים יכולה להוביל לפגיעה מהותית בעסקיו, אולי אף אנושה.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים