הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד פייסבוק ישראל – אגרה שיחות טלפון והודעות של משתמשים

פייסבוק - בית משפט, אילוסטרציה
פייסבוק – בית משפט, אילוסטרציה

בצל סערת קיימברידג' אנליטיקס ופרשיות פרטיות נוספות שנחשפו בעקבותיה והחלו תהפוכות מהותיות בחברת פייסבוק (facebook), הבוקר (א) הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית כנגד פייסבוק ישראל ו"מפעילתה" פייסבוק אירלנד, בטענה כי החברה איפשרה שימוש לא מורשה במידע של גולשיה, לרבות נתונים על שיחות טלפון והודעות של משתמשי פייסבוק באפליקציית מסנג'ר וזאת מבלי שניתה לכך הסכמה ולצורך מסחרי.

עורכי הדין בישראל מיישרים קו עם מספר תביעות שמוגשות בימים אלה כנגד פייסבוק העולמית בשל הפרות פרטיות וחוזרות ונישנות של משתמשיה. כזכור באחרונה נחשפה פרשת קיימברידג' אנליטיקס ומימדיה הרחבים – כשחברה הצליח ליצור מאגר מידע של כמעט מאה מיליון משתמשים. בעקבות כך נפתחו חקירות רבות ברחבי העולם וגם בישראל, כאשר בשבועות הקרובים הרשות להגנת הפרטיות וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת יזמנו את בכירי פייסבוק ישראל לחקירה בנושא.

בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד יוחי גבע המתמחה בתביעות ייצוגיות, נטען כי פייסבוק באמצעות אפליקציית מסנג'ר, אגרה מידע אישי על משתמשיה שכולל בין היתר שיחות טלפון והודעות וזאת ללא ידיעתם של הגולשים ומבלי שהסכימו לכך. על פי התביעה, בית המשפט יתבקש לפסוק על פייסבוק לשלם סכום מוערך של כ-100 מיליון ש"ח לקבוצה של כ-2 מיליון משתמשים. יש לציין כי את סכום התביעה המבוקש, פייסבוק מרוויחה בישראל בכל 10 ימים לערך.

בכתב התביעה נטען כי פייסבוק ניצלה את הגישה לאנשי המקשר במכשירים שמופעלים במערכת אנדרואיד בכדי לאסוף מידע מפורט על שיחות והודעות של בעל המכשיר, לרבות מידע שמקורות בשנים ארוכות טרם התקנת האפליקציה, כמו שיחות שלא נענו, זהות המתקשר, הודעות שנשלחו ועוד. הנתונים על משתמשי פייסבוק נאספו בין השנים 2015/17 ממכשירי אנדרואיד בלבד, וזאת לאור המדיניות המחמירה של אפל שמנעה שאיבת מידע דומה.

המקור לתביעה נולד על רקע גילוי של מתכנת בשם דילן מקיי שגילה בקובץ הגיבוי שפייסבוק מאפשרת להוריד כי הוא הכיל מידע רב על שיחות שקיים בשנתיים האחרונות. בתביעה מתבקש בית המשפט לאשר כקבוצה לקוחות שהתקינו אפליקציות שבבעלות פייסבוק, לרבות מסנג'ר, מסנג'ר לייט ואפליקצוואטסאפ וכל תוכנה שנתוני התקשורת שלה בדבר פרטי שיחות ו/או הודעות "נשאבו" בידי פייסבוק. עוד מתבקש בית המשפט להוציא צווים המורים לפייסבוק לנקוט את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע הישנות מקרים דומים, למחוק את כל המידע הקיים על משתמשים 6 שנים אחורה ולפצות את קבוצת הנפגעים כספית.

פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד שמיוצגות ע"י משרד עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים