פייסבוק תשלם 365 מיליון דולר ל-BladeRoom לאחר שגנבה ממנה סודות מסחריים

תוכן שיווקי בפייסבוק
תוכן שיווקי בפייסבוק

חברת פייסבוק העולמית, חתמה לפני שעה קלה על הסכם פשרה בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה, לפיו תשלם 365 מיליון דולר לחברת בליידרום (BladeRoom) הבריטית שעוסקת בבנייה מודולרית ממנה גנבה סודות מסחריים, שאיפשרו לה בין היתר להקים חוות שרתים ומרכז דאטה בעיר לולאה שבשבדיה.

עם למעלה מ-27 אלף מטרים רבועים, הדאטה סנטר וחוות השרתים שפייסבוק הקימה בשבדיה, נחשבת לחזית הטכנולוגיה בתחומה והיא עושה שימוש אקו-פרנדלי (ירוק) בכדי לתפעל את מערך השרתים מפלצתי שבחווה. מדובר בחוות השרתים הראשונה של פייסבוק מחוץ לארצות הברית, שהוקמה במטרה לשרת 70% ממשתמשי פייסבוק שנמצאים מחוץ לארצות הברית וקנדה.

ב-2015 תבעה חברת בליידרום את פייסבוק בבית המשפט בארצות הברית, בטענה כי פייסבוק גנבה ממנה בין היתר את תוכניות העיצוב להקמת המרכז בשבדיה ולאחר מכן שיחררה את תוכניות העיצוב כאילו היו שלה במסגרת פרויקט ציבורי.

לפני שעה קלה חתמה פייסבוק על הסכם פשרה סודי עם החברה הבריטית, לפיו הותר לפרסום כי היא תשלם 365 מיליון דולר. פרטי ההסכם למעט הסכום נשארו סודיים. את ההודעה על הסכם הפשרה, שלחה פייסבוק לבית המשפט באמצעות אימייל, רק ימים ספורים לפני דיון קריטי במשפט שמנהלת בליידרום כנגד חברת נוספת, שלטענתה הייתה אף היא מעורבת בגניבה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים