מארק צוקרברג מודה: פייסבוק קוראת את ההודעות הפרטיות שאתם שולחים במסנג'ר

פייסבוק מסנג'ר
פייסבוק מסנג'ר

אם לרגע חשבתם שההודעות הפרטיות שאתם שולחים באמצעת אפליקציות המסרים של פייסבוק – מסנג'ר, מסנג'ר לייט והאינבוקס שבגירסת הדסקטופ הן נחלתכם הבלעדית כנראה שטעות גדולה בידיכם. על פי בלומברג (bloomberg) שחשף באחרונה את הפרשה, עולה כי הרשת החברתית סורקת את הטקסט, קישורים ותמונות שאנשים שולחים אחד לשני בפייסבוק מסנג'ר, ולעיתים אף צוות אנושי של עובדי פייסבוק קורא את ההודעות האישיות, וזאת לכאורה במטרה למנוע תוכן שאסור לפרסום ברשת החברתית.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג הודה לאחר חשיפת בלומברג כי פייסבוק אכן סורקת הודעות שחלקן כאמור אף נקרא ע"י עובדי פייסבוק. מדובר בפרשת פרטיות נוספת שמסעירה את העולם בעקבות חשיפת מחדלי קיימברידג' אנליטיקס שאיפשרו לזליגת מידע של כמעט מאה מיליון ממשתמי פייסבוק לצד שלישי.

אז איך זה עובד לטענת פייסבוק? כשאתם שולחים תמונה, קישור או טקסט במסנג'ר, המערכות של פייסבוק סורקות באופן אוטומטי את תכני הצ'ט במטרה לכאורה לזהות תכנים אסורים כמו פורנוגרפיה, וירוסים ותכנים שקשורים לניצול קטינים. במידה והמערכת זיהתה תוכן שכזה, שכאמור הפרמטרים שלו מוגדרים כראות עיניה הבלעדי של פייסבוק, עובדי פייסבוק יבחנו באופן אישי וידני את תוכן השיח שלכם.

העובדה שעובדי פייסבוק מסויימים יכולים לגשת לתיבות הצ'ט הפרטיות של הגולשים היא מטרידה במיוחד ומעבר לניטור תוכן בעייתי להגדרתה, פייסבוק יכולה לעשות שימוש במידע האישי והרגיש שמועבר בתיבות הדואר גם לריגול וניטור של יעדים שסומנו על ידה או על ידי בעלי אינטרסים שלה – ראו מקרה באים לבנקאים וכן להשתמש במידע בכדי להעניק לה יתרון תחרותי בלתי הוגן. פייסבוק יכולה גם להיחשף לסודות מדינה ולהתכתבויות בין חברי כנסת ודיפלומטים שמשתמשים רבות בפייסבוק כצינור תקשורת.

ומה עם וואטסאפ? בזמן שפייסבוק טוענת כי השיחות בוואטסאפ מוצפנות ובלתי ניתנות לקריאה על ידי צד שלישי, באחרונה פורסם כי שרתי הוואסטאפ של המשתמשים בישראל יעברו לתשתיות של פייסבוק, מה שאומר כי יתכן ואחת הפרשות הבאות שיתפוצצו היא ניטור השיח גם באפליקציית וואטסאפ ובפלטפורמות נוספות של פייסבוק.

האם פייסבוק ישראל קראה הודעות אישיות שקיבל ברק כהן מ'תנועת לבנקאים'? האם היא חיטטה באינבוקס של המזבלה? לשאלות האלו החברה סירבה להגיב. יש לציין כי ב-2016 נחשפו במזבלה צילומי מסך פנימיים שהוכיחו כי פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו במשך תקופה רבה אחרי ברק כהן, ערן ורד ויתר פעילי תנועת המחאה נגד הבנקים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים