נחשף: עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל אויימה ברצח

עדי סופר תאני בכנס DLD (רישיון CC BY-NC-SA 2.0)
עדי סופר תאני בכנס DLD (רישיון CC BY-NC-SA 2.0)

שנה טרם פיגוע הירי במטה יו טיוב שבארצות הברית ע"י אישה שתכניה צונזרו מאתר הוידאו של גוגל, ונראה שהכתובת הייתה על הקיר גם בישראל, או יותר נכון על הקיר של פייסבוק. במסגרת ההליך המשפטי שמנהלת המזבלה כנגד חברות פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד נחשף באחרונה כי מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, היא הדמות הבכירה בפייסבוק שאויימה ברצח ע"י אדם שהאשים אותה בצנזור תכניו ובכך ש"ערבים מציעים לו חברות בפייסבוק". רק לאחר שהדברים הובאו לידיעת פייסבוק ע"י המזבלה, החשוד נעצר והאסון האפשרי נמנע.

ב-3 באפריל 2018 נכנסה נאסים אגהדם, פעילה למען זכויות בעלי חיים ממוצא איראני למשרדי אתר יו טיוב (גוגל) בסן ברונו קליפורניה כשהיא חמושה באקדח 9 מ"מ חצי אוטומטי. אגהדם החלה לפתוח בירי אל עבר עובדי יו טיוב ופצעה שלושה, אחד מהם באורח אנוש. לאחר הירי אגהדם ככל הנראה התאבדה ובפוסטים שפירסמה טרם ביצוע הפיגוע שיתפה כי תכניה צונזרו באופן מתמיד ע"י יו טיוב והוסרו מאתר הוידאו. יש שיגידו שאת הפיגוע שביצעה אגהדם ניתן היה למנוע במיוחד לאור כך שהאחרונה פירסמה מספר סטטוסים שיכלו להצביע על כוונותיה.

את קאפו של שונאי ישראל
את קאפו של שונאי ישראל

אולם שנה ושלושה חודשים טרם פיגוע הירי במשרדי יו טיוב, יתכן ונמנעה פגיעה דומה, הפעם במשרדי פייסבוק ישראל, כך נחשף באחרונה בזכות חשיפת מסמכים בתביעה שהוגשה ע"י המזבלה כנגד פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד. ימים ספורים לפני סוף השנה האזרחית (2016) מערכת הניטור של המזבלה הבהבה בנורה אדומה – "אני ארצח אותך עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק, את קאפו של שונאי ישראל השפלים ביותר" כך נכתב בסטטוס שפירסם צעיר ישראלי ששיתף את תמונתה של עדי סופר תאני, מנהלת הפעילות של חברת פייסבוק בישראל.

אותו צעיר שלאחר מעצרו התברר כלוקה בנפשו, פירסם מספר סטטוסים מאיימים כלפי סופר-תאני ואף שלח איומים על חייה במסנג'ר, אולם למרות שמרבית הסטטוסים שכתב היו בפורמט של תגובה ושיתוף של תמונותיה של עדי סופר תאני וכן הודעות במסנג'ר שנשלחו אליה, מה שהיה אמור להציג נוטיפיקציות למנכ"לית פייסבוק ישראל, סופר תאני כלל לא שמה לב לדברים. עד לאחר שאלה הובאו לידיעת פייסבוק ע"י המזבלה. עם זיהוי האיום ברצח, המזבלה מיד העבירה את המידע למשטרת ישראל ולידי רינת פרידמן וזמיר דחב"ש ממשרד 'שלום תל אביב' שמטפל בתיק יחסי הציבור והדוברות של פייסבוק ישראל והצעיר נעצר בתוך שעות ספורות, הובא לבית המשפט, אושפז לצורך הסתכלות ושוחרר לאחר 3 חודשים.

עדי סופר תאני ופייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. היא והחברים שלה בפייסבוק, חסרי כל מצפון כללי אתיקה ומוסר בסיסיים.

    עושים בלנדר מהמוח של הנוער, העיקר כדי למכור לו פרסומות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים