הידעתם? 40 אלף ש"ח ותוכלו לרכוש את אחד ממותגי האינטרנט הנצפים ביותר בישראל

מורדי לוי, הידעת?
מורדי לוי, הידעת?

עכשיו כשפרשת 'סטטוסים מצייצים' מאחורינו ובית המשפט חייב את פייסבוק להשיב לאוויר את עמוד הפייסבוק הפופולארי של אבי לן ועדי בנטוב לן שהוסר בינואר 2015 לאחר שפורסם בגלובס כי מכר תכנים לצד שלישי וזאת לטענת פייסבוק בניגוד לתקנון, בעלי עמודים וקבוצות רבים, החלו לייצר הכנסות מ"נכסיהם" הדיגיטלים בצורה גלויה יותר וללא חשש שפייסבוק תמחק את פועלם. ויש את אלה כמו מורדי לוי, מייסד מותג הדיגיטל "הידעת?" שגם מציע את כלל נכסי המותג למכירה, בעלות סמלית למדי של 40 אלף ש"ח.

מורדי לוי, מעצב גרפי במשרד הפרסום הדיגיטל B-Way הקים לפני מספר שנים את עמוד העובדות "הידעת?" בפייסבוק. יכולות העיצוב של מורדי, הסקרנות המתמדת של הגולשים למידע חדש וטרנד האמ;לק שמתבטא בחשיפת הפואנטה בשורה וקצת, הפכו במהרה את "הידעת?" לאחד ממותגי האינטרנט הישראלים הנצפים ביותר ברשת, עם 202 אלף עוקבים בעמוד הפייסבוק, 20 אלף עוקבים בקבוצת פייסבוק, 195 אלף עוקבים באינסטגרם ואלפי עוקבים נוספים בערוץ היו טיוב. יחדיו זוכים "נכסיו" הדיגיטלים של מורדי למיליוני צפיות מדי חודש ואלפי לייקים ותגובות לכל פיסת תוכן.

באוגוסט 2017 השיק מורדי את אתר "הידעת?" ובכך הפך את המותג לתמנון רב זרועות שפעיל במרבית הפלטפורמה החברתיות. אולם הדבר החשוב ביותר בהקמת האתר הייתה הלגיטימציה, לפחות בעיני פייסבוק למכור את נכסיו של "הידעת?", שכן למרות שתנאי השימוש של פייסבוק אוסרים על מכירת עמוד פייסבוק או פרופיל אינסטגרם, כשמדובר בגוף תוכן שלרשותו עומד גם אתר פעיל, מכירתו מותרת, לרבות כלל עמודיו ברשתות החברתיות שמגיעות כ"עסקת חבילה" ביחד עם האתר.

עמוד הפייסבוק של הידעת?
עמוד הפייסבוק של הידעת?

באחרונה החליט לוי למכור את "הידעת?" לרבות עמוד הפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יו טיוב וכמובן האתר עצמו, במחיר נמוך במיוחד לכל הדעות שעומד על 40 אלף ש"ח. לצורך העניין, המכיר הריאלי שניתן לבקש על "הידעת?" וזאת בהסתמך על נתוני הפעילות שלו, מוערכים בלמעלה ממיליון ש"ח, מחיר שלמרות ההחזר הפוטנציאלי שהוא יכול לספק, ישנם גופים מעטים בישראל שיסכימו לשלמו. לשם השוואה – כיום עמודי פייסבוק גדולים מוכרים סטטוסים בסכומים שנעים בין 3,500 ש"ח ל-15,000 ש"ח ואף יותר כשמדובר גם בהפקות וידאו ותוכן מקורי. כך שרכישת "הידעת?" ב-40 אלף ש"ח, יכולה להחזיר עצמה במהרה.

בסטטוס שפירסם לוי בקבוצת הפייסבוק הסודית "מנהלי דפים" שבין חבריה נמנים מנהלי העמודים הגדולים בישראל, כתב לוי: "למכירה, מותג סושיאל מפלצתי עם מעל 4 שנות פעילות של תוכן מקורי ונוכחות דיגיטלית מהגדולות והפעילות בארץ, עמוד אינסטגרם עם ממוצע מטורף של 12 אלף לייקים לפוסט, 200 אלף עוקבים בפייסבוק, אתר וורדפרס מעוצב וממותג עם מערכת תוכן ויראלי, ערוץ יו טיוב עם מעלה 4 אלף מנויים ויש אפילו טוויטר , המחיר 40 אלף ש"ח". על פי הדברים שמסר לוי לאתר ynet, מכירת "הידעת?" מגיעה על רק הרצון שלו להתמקד בפיתוח הקריירה בתור מעצב ומאייר וכי אין ביכולותו להקדיש במקביל זמן להמשך תפעול "הידעת?".

40,000 ש"ח הם בהחלט סכום כדאי ומשתלם לשלם עבור מותג שכזה. במרוצת השנים המזבלה עקבה בתדירות אחרי החלפות ידיים של עמודי פייסבוק, כאשר בשיא, הובא לידיעת המזבלה על מכירת עמוד לייקים שהכיל 110 אלף אוהדים, תמורת 90,000 ש"ח. יש לציין כי התקופה השתנתה, אחוזי החשיפה בפייסבוק בירידה דרסטית, עמודי האוהדים דועכים ומוחלפים על ידי קבוצות פייסבוק וזליגה של משתמשים לפלטפורמות אחרות, חלקן של פייסבוק קרי אינסטגרם, אולם בהחלט מדובר בסכום ששווה להשקיע, אולם ללא אחריות שמא מישהו בחברת פייסבוק ישראל יחליט לרגע להוריד את השאלטר לאחר הרכישה.

// עידכון: העמוד נמכר ליזם צעיר בתחום השיווק הדיגיטלי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים