בעקבות קיימברידג' אנליטיקה: ועדת המדע והטכנולוגיה מזמנת את פייסבוק לדיון מיוחד ב-8.5

ח"כ אורי מקלב - מתוך ויקיפדיה
ח"כ אורי מקלב – מתוך ויקיפדיה

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות חבר הכנסת אורי מקלב, תקיים ביום שלישי ה-8 במאי 2018 דיון מיוחד בכנסת לאור פרשת קיימברידג' אנליטיקה, במסגרתה נחשפו פרטיהם האישיים של כ-50 אלף ישראלים מתוך 80 מיליון ממשתמשי פייסבוק שזלגו לידי של חברת מחקר פוליטית, לאחר שהושגו באמצעות אפליקציה ויראלית שהצליחה לדלות את המידע לאור חורי אבטחה מודעים במערכות של פייסבוק. במסגרת התכנסות הועדה במטרה לבדוק את השלכות דליפת המידע מפייסבוק והשימוש לרעה במידע אישי של ישראלים, זומנו לדיון המיוחד עשרות גורמים במערכת המשפטית, מערך הסייבר הלאומי, רשות התקשוב הממשלתית, ארגוני זכויות דיגיטליות וכן נציגים של פייסבוק ישראל וגוגל ישראל.

כריסטופר וויילי, מי שחשף את פרשיית קיימברידג' אנליטיקה, זומן אף הוא להעיד בפני הקונגרס האמריקאי וזאת שבועות ספורים לאחר שמייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, העיד בפני הסנאט והקונגרס על הפרשה. בעקבות כך ובניסיון לטרפד את חוקי הפרטיות החדשים שיכנסו לתוקפם בקרוב באירופה, פייסבוק גם העבירה באחרונה את כלל משתמשי לפעילות תחת תנאי השימוש של פייסבוק ארצות הברית.

אז למה אנחנו יכולים לצפות שיצא מהועדה? לא הרבה. ועדת המדע לא רק שלא באמת מבינה מה זה פייסבוק שלא לדבר על מדיניותה הדורסנית וההשפעות ההרסניות שלה על החברה בארץ ובעולם, החלטות עבר של הועדה בעניין פייסבוק, לרבות חשיפת כללי הצנזורה שלה וחובתה לנמק בפני גולשים את הסיבות שבגינם הם נחסמו או הורחקו מפייסבוק, כלל לא נאכפו.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב: "חובה על כל חברה לשמור על הלקוח שנתן בה אמון ולא לנצלו לרעה מאחורי גבו. החשדות המטרידים כנגד פייסבוק והפרטים החדשים על האופן שבו החברה השתמשה במידע האישי שאספה לצורך מסחרי, מחייבים דיון דחוף בוועדה על מנת לוודא שבפיקוח הממשלתי יש מי שפועל שזה לא קורה באפליקציות אחרות ובמאגרי מידע. הסיפור האחרון אולי מפתיע רבים, אבל בוועדת המדע והטכנולוגיה בראשותי כבר התרענו לא אחת על החשש מפעולות כאלו של איסוף מידע על המשתמשים ושימוש אסור בו. לצד החדשנות הגדולה שהוועדה מקדמת בכל תחום, אנו דורשים לייצר יותר כלים משפטיים שיאיימו כנגד אלו שמבקשים לפגוע בפרטיות. ולמרות הקושי, צריך כבר היום חקיקה ורגולציה שתוכל להתמודד מול תופעות אלו".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. שלום, זה דבר חדש, שהודעות של גולשים מגיעים לאימייל ? למה? עשרות הודעות מגיעות אלי , לא רוצה אותם. הרי בפייסבוק מפרסמים פוסטים , תגובות. אם ארצה אקרא אותם בפייסבוק אם לא אז לא אפתח ולא אקרא, עכשיו גם הג'ימל שלי מוצף? אני דורשת ואוסרת עליכם לשלוח אלי מיילים של גולשים. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים