בעקבות קיימברידג' אנליטיקה, בכיר בענף בגילוי לב: "שקלתי לסגור את הפרופיל שלי ולא לחזור"

מחיקת פייסבוק
מחיקת פייסבוק

פרשת קיימברידג' אנליטיקה שבמרכזה זליגת מידע אישי של 80 מיליון ממשתמשי פייסבוק, מתוכם כ-40 אלף ישראלים, מעלה סוגיות רבות לגבי השימוש שפייסבוק עושה במידע האישי של משתמשיה והפרות הפרטיות החוזרות הנשנות שמצליחות להסעיר לא רק את הציבור הרחב אלא גם את ברנז'ה הפרסום, השיווק והיח"צ שמזרימה מדי שנה לפייסבוק בישראל סכומי עתק שנאמדים בכמעט מיליארד דולר בשנה.

אחד מבכירי תחום היח"צ בישראל שמחזיק בסוכנות יחסי ציבור מובילה, מחליט לפרסם גילוי לב בפרופיל הפייסבוק שלו בו הוא מספר לראשונה כיצד פרשת הפרטיות שדחקה את פייסבוק לאחת הפינות החשוכות ביותר בהיסטוריה שלה, הצליחה לגרום אפילו לו – כאיש מקצוע ותיק וממולח שראה ונחשף ללא מעט דברים בקריירה שלו, להפסיק כמעט לחלוטין את השימוש ברשת החברתית. "פרשת קיימברידג' אנליטיקה הציגה לנו את תשתית ורזולוציית איסוף המידע, והשימוש הפסול בו" כך הוא כותב. "כפועל יוצא, נהיה לי קצת לא נוח להעלות פה מידע אישי או להתבטא בכלל. בעיני זה אפילו הפך להיות קצת מביך. שקלתי לסגור את הפרופיל שלי ולא לחזור"

פרשת קיימברידג' אנליטיקה היא אחת מסערות הפרטיות ברשת הגדולות ביותר בתולדות האינטרנט. בזכות אפליקציה ויראלית שפותחה ע"י פרופסור מאוני' קיימברידג' שניצלה בחוכמה פירצות פרטיות ידועות לפייסבוק, נמכרו לחברות מחקר פוליטי שונות, בהן קיימברידג' אנליטיקה שנמצאת במרכז הפרשה, מידע אישי של למעלה מ-80 מיליון ממשתמשי פייסבוק.

מי שחשף את הפרשה כריסטופר וויילי, עובד לשעבר של החברה שאף יעיד בקרוב בפני הקונגרס האמריקאי. לאור כך שמתוך 80 מיליון המשתמשים, נמצאים פרטיהם של 40 אלף ישראלים, גם ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת ישראל תקיים בעוד כשבועיים וחצי דיון מיוחד אליו הוזמנו נציגי פייסבוק ישראל, גוגל ישראל ועשרות גורמים נוספים בממשל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים