רשויות המס קיבלו צו לתפיסת 5 חשבונות בנק של גוגל אירלנד וגוגל ישראל

גוגל ישראל, כסף, אילוסטרציה: PixaBay
גוגל ישראל, כסף, אילוסטרציה: PixaBay

תאגידי האינטרנט הרב-לאומיים שפועלים בישראל, בהם גוגל ופייסבוק, מגלגלים בזכות פעילותם בשוק הישראלי מאות אלפי שקלים מדי שעה עגולה. עם תזרימים שנאמדים בלמעלה מ-2 מיליארד דולר מדי שנה, סכומי העתק מכובסים דרך מקלטי מס ועוברים דרך "חברות האם" של גוגל ופייסבוק שנמצאות באירלנד, כך לטענתן. פייסבוק ישראל וגוגל ישראל אינן משלמות אגורה מס על הכנסותיהן בישראל, וזאת חרף הצהרות השקר של אותן חברות, בראשן של פייסבוק ישראל, שמנהלת המדיניות שלה ג'ורדנה קטלר טענה במספר פעמים בדיונים בכנסת כי פייסבוק משלמת מיסים בישראל מיוזמתה.

בשנתיים האחרונות מנהלת רשות המסים חקירה פלילית סמויה נגד חברת גוגל ישראל (מנכ"לים – ברק רגב ומאיר ברנד) ומפעילתה גוגל אירלנד, שהחלה בהנחייתו של מנהל רשות המיסים משה אשר, שסיים לפני כחודשיים את תפקידו והוחלף על ידי ערן יעקב, מי שהיה ממונה על השכר במשרד האוצר ושימש כמשנה למנהל רשות המסים. במסגרת החקירה של רשות המסים שמטרתה לגבות מס מגוגל על עסקיה בישראל, נערכו חקירות ובדיקות מרובות, חלקן סמויות, בקרב אתרי אינטרנט ישראלים שלהם חשבונות Adsense (גוגל אדסנס), בורסת הפרסום של גוגל שמאפשרת לפאבלישרים לשלב פרסומות באתריהם ולחלוק ברווחים עם גוגל.

עתה על פי מסמכי בית משפט שהגישו לידי המזבלה עולה כי הרשות מעלה הילוך כנגד גוגל וככל הנראה גם נגד חברות אינטרנט נוספות בהן פייסבוק, אמזון, איביי ונוספים, בחשד לעבירות על סעיף 220 לפקודת מס הכנסה שכוללות בין היתר עבירות מרמה, דיווחים כוזבים והתחמקות פלילית מתשלום מס בישראל. כבר לפני שנתיים התבקשה גוגל לנהל ספרים ולשלם מס חברות ומע"מ בגין הכנסותיה בישראל, אולם החברה התחמקה ומסרה מידע כוזב ושקרי על עסקיה בישראל.

בחודש בפרואר 2018 החלה תפנית בחקירה של רשות המסים ובפני השופטת חיותה כוחן-עומר מבית משפט השלום בתל אביב, הונחה בקשה למתן צו לפי סעיף 43 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש). על פי הבקשה של יחידת פקיד שומה לחקירת תל אביב והמרכז שברשות המסים, מתנהלת מזו תקופה ארוכה חקירה סמויה כנגד גוגל. הבקשה של רשות המסים מתייחסת ל-5 חשבונות בנק שמנוהלים ע"י גוגל ישראל (וגוגל אירלנד) ב-Citibank (סיטיבנק), לפיה קיים חשד ממשי כי בחשבונות הבנק המדוברים, נעשו פעולות והופקדו כספים שיש לה קשר להכנסות ורכוש של חשודים שלא דווחו עליהם לשלטונות המס.

ברשות ביקשו מבית משפט השלום צו שיכפה על סיטיבנק ישראל להציג ולמסור לחוקרי מס הכנסה את כל המידע שקשור לאותם 5 חשבונות, לרבות חשבונות מט"ח, הלוואות, ערבויות, משכנתאות, תוכניות חיסכון, ניירות ערך, קופות, קרנות, שמות של בעלי שליטה ובעלי יפוי כח וכל מידע אחר שרלוונטי לחקירה, לרבות כל פרטי תנועות החשבונות המדוברים מ-2014 ועד סוף 2017. השופטת חיותה כוחן-עומר כאמור נענתה לבקשת רשות המסים והעניקה את הצו המבוקש תחת איסור פרסום. על פי מקור, חקירה דומה מנוהלת גם נגד פייסבוק בישראל.

חברת גוגל ישראל והדובר פול סולומון סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים