פייסבוק ישראל הפרה את תנאי השימוש של אינסטגרם

עדי סופר תאני והקיר של אינסטגרם
עדי סופר תאני והקיר של אינסטגרם

לכבוד שבוע הגאווה, חברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, השיקה שיתוף פעולה ביחד עם עיריית תל אביב יפו (שבמקביל גם נמצאת נגדה בהליכים משפטיים), במסגרתו הוקם קיר ממותג אינסטגרם עם מסכי לד מול משרדי החברה בשדרות רוטשילד.

קיר האינסטגרם הדיגיטלי שהושם מול מגדל רוטשילד 22, אחד משני מגדלי המשרדים שפייסבוק מאיישת בישראל, הציג תמונות וקטעי וידאו של חוגגי שבוע ומצעד הגאווה שתוייגו תחת ההאשטג tlvpridewall# באינסטגרם, כאשר לאחר אישור ידני של פייסבוק, אלה נשאבו לתצוגה בקיר הדיגיטלי. אלא שעל אף מיקומו המרכזי של השלט, השמתו ע"י מותג באזזרי כמו פייסבוק והטיימינג – מצעד הגאווה ושבוע הגאווה שבהם העיר שטופה במאות אלפי תיירים ועוברים ושבים שיצאו לרחובות, השלט הדיגיטלי של פייסבוק ישראל נחל כישלון, לפחות בפרמטרים של "קמפיין מוצלח" עם בסך הכול כ-470 משתתפים לא ייחודיים, כאשר על פי בדיקת המזבלה חלק ניכר מהם הוסיף את התיוג tlvpridewall# רק בדיעבד ולאחר שעובדי פייסבוק ישראל הציפו את אינטסגרם בתגובות משוכפלות שהציעו לאנשים להשתתף בפעילות וזאת בניגוד לתנאי השימוש של אינסטגרם.

בתגובות שפייסבוק הציפה באינסטגרם נכתב: "שלום, מעונין שהתמונה שלך תוקרן על קיר הגאווה בשדרות רוטשילד השבוע? אם אתה מסכים וכל האנשים בתמונה מאשרים את ההקרנה תייג על התמונה שצילמת" (לתגובות מדגמיות).

אז איך זה עבד? בחברת פייסבוק ישראל ניטרו תכנים שרלוונטים לתצוגה על הקיר ופנו במאות תגובות קופי-פייסט בעברית ובאנגלית באמצעות חשבון שנפתח ביוזר "pride_connects_us", לבעלי התכנים באינסטגרם והציעו להם כי תמונותיהם יוקרנו על הקיר, לצורך כך ולמרבה האירוניה, פייסבוק הפרה כמה וכמה מתנאי השימוש של אינסטגרם שמציינים בין היתר כי נאסר על הצפת תגובות ותקשורת מסחרית בתגובות, כפי שכתוב (בין היתר) בסעיף 11 לתקנון: "אינך רשאי ליצור או להגיש באופן לא רצוי דוא"ל, תגובות, לייקים או צורות אחרות של תקשורת מסחרית או מטרידה (המכונה "ספאם") למשתמשי אינסטגרם".

על היוזמה, כתבה מנכ"לית פייסבוק ישראל: "אני מאוד מתרגשת לעמוד ליד הקיר היפהפה הזה שכולו חגיגת אהבה וגאווה. קיר האינסטגרם הזה מאפשר לאנשים מכל העולם לשתף את החוויות שלהם מהשבוע המיוחד הזה שבו כולנו מתייצבים ואומרים בקול ברור שאהבה זו אהבה! כל אדם צריך להרגיש בטוח ובנוח בקהילה בה הוא חי, בין אם מדובר בשונות מגדרית, דתית, עדתית, פוליטית או העדפה מינית. ההחלטה להציב את הקיר דווקא בשדרות רוטשילד, ולא במסלול המצעד, נובעת מהרצון לתת במה לחגיגה ולהעביר מסר לא רק לחברי הקהילה הלהט"בית בישראל ובעולם, אלא לקהל הרחב, בלב העיר ובלב המיינסטרים. שיהיה לכולנו שבוע גאווה שמח. אני מאושרת לקחת בו חלק!".

לעניין הפרת תקנון אינסטגרם, חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים