ברק רגב ועדי סופר תאני סירבו להגיע לכנסת

עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ
עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ

ברק רגב (מנכ"ל גוגל ישראל) ועדי סופר תאני (מנכ"לית פייסבוק ישראל) זומנו ע"י יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני, להגיע לדיון של ועדת הכלכלה וסירבו, כך על פי הפרסום של רפאלה גויכמן הבוקר ב-TheMarker. על פי הפרסומים, עולה החשד כי רגב וסופר-תאני תאמו עמדה משותפת בכל הנוגע להזמנתו של ח"כ כבל, וסירבו להגיע לדיון תוך ששתי החברות – גוגל ופייסבוק ישראל מספקות נימוקים הכתובים בנוסח זהה, מה שהוביל לדברי ביקורת שכתב כבל למנכ"לים במכתב נוסף.

התאגידים הרב-לאומיים שפועלים בישראל, בהם פייסבוק וגוגל מגלגלים מדי שנה למעלה מ-1.5 מיליארד דולר ללא תשלומי מס, אותם הם מעבירים דרך מקלטי מס מחוץ לישראל. בדומה לפייסבוק, גם המטה האירופאי של גוגל ישראל שוכן בדבלין אירלנד.

מדי שנה הכנסת מקיימת עשרות וועדות שתוכנן קשור באופן ישיר לפעילותם של גוגל ופייסבוק. עד כה המנכ"לים רגב וסופר-תאני בחרו שלא להגיע לכנסת מתוך כוונה שלא לייחס להם אחריות אישית ובשמם פועלים לוביסטים ומנהלי מדיניות כמו ג'ורדנה קטלר – מי שמשמשת כלוביסטית ומנהלת המדיניות של פייסבוק אירלנד בישראל וכן חברות לובינג כמו פוליסי ונוספות שעוסקות בעבודת לובינג בין היתר עבור Google ישראל.

בחודש שעבר פנה כבל לרגב וסופר-תאני והודיע להם כי בכוונתו לקיים דיון נוסף בוועדת הכלכלה במתכונת של שאלות ותשובות לדרג הבכיר בתאגידים. כבל ציין כי הדיון יכלול דיווחים מרשות ההגבלים העסקיים וכן של רשות המסים על התקדמותה בבדיקות והחקירות אותן היא מקיימת. אלא שרגב וסופר-תאני סירבו להגיע לדיון והציעו לי כי נציג "רלוונטי יותר" יגיע לדיונים, כאמור בהתאמה מפייסבוק אירלנד וגוגל אירלנד.

התגובות של פייסבוק וגוגל ישראל:

תגובת פול סולומון, דובר גוגל ישראל: "כפי שמסרנו לוועדה, אנחנו נשמח להשתתף ולהביא נציג מתאים מחו"ל שנושא הדיון הוא תחום מומחיותו".

תגובת מעין שריג ו'שלום תל אביב': "כפי שמסרנו לוועדה, אנו מעריכים את עבודתה ושמחים להשתתף בדיונים. לכן אנחנו מציעים את האדם הרלוונטי ביותר לנושא זה, שיכול לענות על השאלות החשובות".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים