בחדשות סוף השבוע עם דנה ויס עושים פייק ניוז בכתבה מוזמנת של עדי סופר תאני

עדי סופר תאני מתוך הכתבה
עדי סופר תאני מתוך הכתבה

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל ויחצנה זמיר דחב"ש מ'שלום תל אביב', התעלמו במשך שנים ומאז כניסתה של פייסבוק באופן רשמי לישראל מהתקשורת – אין תגובה והתעלמות טוטאלית הם דבר שגור בקרב עיתונאים כשאלה מנסים לקבל תגובה בנושאים מהותיים מחברת פייסבוק ישראל. וכך למרות השאלות הקשות שצריכות להישאל – אי תשלום המיסים, צנזורה, הסתה, פגיעה מתמשכת בפרטיות של הגולשים ועוד, ישנם גופי תקשורת שהפכו לפייבוריטים של דחב"ש וסופר תאני במסע אחר סיקור מוזמן שאינו מתעקש על שאלות קשות ומעדיף להיצמד לתסריט ולשאלות המוכתבות שאושרו מראש.

ראיון עם מנכ"לית פייסבוק ישראל הוא אף פעם לא אינטימי ואינו מתקיים בפורמט של אחד על אחד. סופר-תאני תמיד תהיה מוקפת ביחצניה שיבחרו בקפידה את דבריו ואף יעצרו ראיונות באמצע. עם מינויה של מעין שריג למנהלת התקשורת של פייסבוק בישראל, גם היא תהיה נוכחת בכל ראיון עם סופר תאני, לבל המנכ"לית תוציא מפיה מסרים שיכולים לשמש כנגדה וכנגד חברת פייסבוק. בשבוע שעבר הגיעה אשת התקשורת דנה ויס, הכתבה המדינית ומגישת "חדשות סוף השבוע" של חברת החדשות (לשעבר חדשות 2) למשרדי פייסבוק ישראל בשדרות רוטשילד 22. ויס הוזמנה למפגש שפייסבוק ישראל קיימה עם כמה מנהלי קבוצות ועמודים, בכדי לחוות במופע שתוסרט מתוך מטרה אחת – להראות כיצד "פייסבוק משקיעה בחזרה בקהילה".

פייק ניוז עם עדי סופר תאני

מנהלי קבוצות שנכחו במפגש עם ויס וסופר תאני, שחתפו את המאורע בסרטונים ותמונות. באחד באחד הסרטונים, ביקשה ויס לעשות לייק לעמודיה, ונראתה מבודחת במיוחד עם עדי סופר תאני, כאשר בשלב מסוים אף רקדה איתה במה שנראה כמו פיסה עיתונאית חשובה. ברחבי הרשת נשמעו מספר קולות נגד הכתבה שטענו כי מדובר בכתבה שיווקית שהוזמנה מראש. יונתן כיתאין, כתב התקשורת של גלובס, שיתף Gif מתוך הסרטון הריקוד של ויס וסופר תאני וכתב: "יש לי תחושה שהגיף הזה עוד הולך לרדוף את דנה ויס". המגיבים לא נשארו אדישים והגיבו בביקורתיות לכתבה; "אתגר התוכן השיווקי" כך כתב אחד הגולשים על גיף הריקוד של ויס ומנכ"לית פייסבוק ישראל.

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

אלון שני, דובר חברת החדשות מסר למזבלה: "אני לא מתייחס כלל לתכנים שטרם שודרו בתכניות חברת החדשות. לצד זאת אדגיש כי אין אצלנו כלל כתבות תוכן שיווקי".

יש לציין כי כחצי שעה לאחר שהמזבלה פנתה לחברת החדשות בבקשת תגובה לפוסט זה, תחקירנית שלה פנתה למזבלה וביקשה להשתמש בקטע וידאו שהציג תקיפה של פעילי מחאת הימין ע"י מאבטחים של חברת פייסבוק ישראל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים