נחשף: פייסבוק וגוגל ישראל מפעילות עמותת קש בתחום הפרטיות

ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק
ג'ורדנה קטלר, הלוביסטית של פייסבוק

רפאלה גויכמן ורוני לינדר מ-TheMarker חושפות השבוע כי ענקיות אינטרנט שפועלות בישראל, בהן פייסבוק וגוגל, מתקצבות, מממנות ומתפעלות עמותת קש בשם 'המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה' המתחזה לארגון שפועל למען פרטיות הגולשים.

המכון הישראלי שפועל בישראל מזה כשנה וחצי מטעם ארגון "פורום עתיד הפרטיות" שמקורו בוושינגטון, הוא למעשה חלק מפעילות לובינג אמריקאית רחבת היקפים ברחבי העולם לקידום האינטרסים של פייסבוק וגוגל.

את הארגון בישראל מובילה המנכ"לית לימור שמרלינג מגזניק, בעברה רגולטורית בכירה ששימשה כמנהלת קשרי ציבור וממשל ברשות ממשלתית להגנת הפרטיות. על פי הפרסום בדה מרקר, שמרלינג מגזניק והארגון אותו היא מנהלת, הסתירו את מקורות המימון של הארגון ואת חלקן של ענקיות אינטרנט והמידע כמו פייסבוק, גוגל, טוויטר ונוספות אשר מממנות אותו. באחרונה התערב הארגון גם בדיוני ממשלה על מסחור המידע הרפואי, מתוך כוונה להטות את התקנות לטובת חברות כמו פייסבוק שמעוניינת בדאטה רפואי.

לימור מגזניק שמרלינג מתוך אתר הארגון
לימור מגזניק שמרלינג מתוך אתר הארגון

גם במועצת המנהלים המייעצת של הארגון בישראל ניתן למצוא נוכחות גבוהה של בעלי אינטרסים מובהקים, אשר אינם עולים בקנה אחד עם האג'נדות של הארגון, לכאורה, פרטיות הגולשים. בין בעלי האינטרסים במועצה: ג'ורדנה קטלר – לוביסטית פייסבוק ארה"ב בישראל, נועה אלפנט לפלר – מנהלת מדיניות של גוגל ישראל ולוביסטית מטעם גוגל העולמית ובכירים נוספים מאינטל, מיקרוסופט וחברת התרופות טבע.

במועצת הארגון ניתן גם למצוא בכירים מארגונים שלכאורה דואגים לאינטרסים של הציבור, בדגש על פרטיות כמו מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי יורם הכהן וד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה. כאשר שני הארגונים המדוברים מיישרים מזו תקופה ארוכה קו עם האג'נדות של פייסבוק וגוגל בישראל גם בדיונים בכנסת.

מדוברות גוגל ופייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. נראה אתר שילד בן 12 בנה בזמן הפנוי שלו
    https://web.archive.org/web/20190531202912/https://techpolicy.org.il/about/

    זה לא אתר של חברה שמתעסק בטכנולוגיה תסלח לי אבל לגמרי מתחת לרדאר כל העניין הזה ולא סתם ! זאת תכנית סתרים לעכוב אחרי כל משתמש פייסבוק בצורה אינטנסיבית !~ כמו סוכנות הביון של ארצות הברית רק במסווה שישראלים יאכלו בשקט !

  2. איך זה נחשף? מה החוכמה לכתוב שהכתבת חשפה ולא לספר איך זה נחשף? איך באמת מגלים ראיות לקיומה של קנוניה כזו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים