ינון לנדנברג שולף את הכידון

ינון לנדנברג
ינון לנדנברג

ינון לנדנברג, מבעלי אידיאולוג'יק פובליסיס ישראל במכתב פתוח ליו"ר איגוד חברות הפרסום מודי כידון. הטעויות במקור, מתוך פרופיל הפייסבוק (קליק) של ינון לנדנברג.

אהלן כבוד היו"ר שלנו.
קרעתי את הראיון המופלא שלך בפרימה של גלובס עם ענת ביין (קליק). מה אני אגיד לך כבוד היו"ר, ממש לא מכובד במיוחד לא לאחד שהוא היו"ר של איגוד חברות הפרסום ואמור לייצג את התעשייה כולה ולא רק את המשרד שהוא הקים ועומד בראשו. אני מרשה לעצמי לא להתייחס לנושאים הכבדים שבראיון שלך כיוון שאני בסך הכל פירסומאי שמאוד אוהב את מה שהוא עושה ומאוד כואב לקרוא את המילים שאתה אומר כיו"ר של איגוד חברות הפרסום: "המתחרים שלנו, הענף שלנו, משום מה לא כל-כך קולגיאלי. אולי זה האופי של האנשים, אבל בענף הפרסום אנשים מרשים לעצמם להתבטא בצורה פחות קולגיאלית."

ינון לנדנברג
ינון לנדנברג

אתה באמת חושב ככה כבוד היו"ר? מה נגיד הייתה אומר לסמנכ"ל הקריאטיב המהולל שלך על התבטאות כדוגמת: "אנחנו מס' 2 בדיגיטל, אני מבין שלאידיאולוג'יק ולינון כואב לשמוע את זה". בראיון לעיתון אחר וכתב אחר? האם גם אותו חינכת לדרך קצת יותר קולגיאלית?

כן כן כבוד היו"ר אתם חלק מרכזי בבעיה הזאת שאתה מלין עליה בראיון לפירמה של גלובס. אתם חלק מאלו שיצרתם את הבעיה ואתם כנראה גם אלו שנוח להם שהיא קיימת כדי לשמור על הכח המחירים שלכם בשוק. אחרת אי אפשר להבין כיצד אתם הצעתם מחיר שהוא נמוך כל כך יחסית למתחרים במכרז. אני בהחלט מסכים שיש בעיה במודל התגמול של משרדי הפרסום. אבל כאשר לקוחות מגיעים למשרד המאוד מושקע ומפואר שרק הקמתם לפני כשנה והושקעו בו מיליונים רבים קצת קשה לדבר איתם על רווחיות יורדת בענף. כאשר הלקוח קורא בעיתון שהמשרד בראשו אתה עומד מפנק את עובדיו בטיול לניו יורק עם כל הפינוקים ולימוזינות ובהחלט מגיע לעובדים על העבודה הקשה והרוויחים שהם מייצרים לבעלי המניות) קצת קשה לייצג את הרווחיות היורדת בענף. אני כבר לא מדבר על ההתנהלות של מייסדי המשרד והעומדים בראשו (שאני חייב לציין שאני מפרגן מעומק הלב על מה שהשיגו בעבודה קשה לאורך השנים) שקצת קשה להם לשכנע בירידה ברוויות בענף הפרסום.

אתם שעבדתם מאוד קשה בכל דרך אפשרית לשכנע את הלקוחות להעביר אליכם את תקציבי הדיגיטל שלהם אפילו על ידי הכנסתם לתוך הריטיינרים של המרדים עכשיו מתלוננים? אתה שרק הערב קראנו כמה עמלה אתה מוכן להחזיר ללקוחות מתלונן שאינך מרוויח? אתם הגורמים העיקריים לחוסר הרווחיות בשוק הדיגיטל! לצערי הרב אתם גם חלק מהגורמים לחוסר המקצועיות בחלקו. אם אתה רוצה לדעת למה אני אומר את זה אז זה ממש פשוט, אני פשוט קורא את מה שאתה אומר: "תשווי את רמות הפרסום, את רמת האתרים, הטכנולוגיה, בין ישראל לארה"ב או אירופה, ותראי שאנחנו בנחיתות. ממש מדינת עולם שלישי. אנחנו כל-כך רחוקים ממדינות אחרות כי אנחנו לא משקיעים באמת משאבים. אומרים לך 'טוב, תן לי גם פייסבוק'. מה זה? פייסבוק היום זה עולם ומלואו, ופה יקרה משהו רק כשיהיה שבר גדול או שיהיו כמה לקוחות גדולים ומבינים שיעשו את זה". "הלקוח היום לא מקבל עבודה דיגיטלית. הוא מקבל קרעי עבודה דיגיטלית. צריך להבין: קמפיין אינטרנט היום כרוך בהרבה יותר עבודה, הרבה יותר כוח אדם – על הרבה פחות כסף. אי-אפשר לעבוד עם המספרים האלה, זה לא עובד".

מודי כידון
מודי כידון

כבוד היו"ר, זה כנראה מה שלקוחותיך מקבלים במשרד שלך! כבוד היו"ר, בכל העולם תעשיית הדיגיטל הישראלית נחשבת לאחת המובילה, החדשניות והיצרתיות ביותר בעולם. הייתי מצפה ממך כיו"ר איגוד חברות הפרסום לדעת את זה ויותר מזה הייתי מצפה ממך כיו"ר איגוד חברות הפרסום לפרגן מעל כל במה לאלו בתעשיה שעושים אותה לכזאת ולא רק מחפשים את הדרך הקלה להרוויח כסף מהיקיפי מדיה שמנהלי המשרד שלך כל כך טובים בלהתרברב בגודלם בשוק (מספר שתים בהיקפים).

כבוד היו"ר אתה בהחלט יכול להיות גאה במה שחושבים בעולם על תעשיית הדיגיטל שלנו והתוצרים הקריאיטיבים והטכנולוגים שיוצאים ממנה. אני מתמלא גאווה וכי חשוב גאה באנשים שלנו שעושים את כל הדברים המדהימים האלה. לצערי המשרד בראשו אתה עומד עדיין לא נמנה על המשרדים שמדברים עליהם בעולם אבל אני מתאר לעצמי שכאשר כן תקבלו החלטה לעשות עבודת דיגיטל אמיתית ללקוחותיכם ולא רק " קרעי עבודה דיגיטלית" כדבריך גם אתם תוכלו לייצג את התעשייה המכובדת הזאת בכבוד. אני מתנצל מעומק הלב שנאלצתי לכתוב את הפוסט הציבורי הזה אבל יש הרבה מאוד אנשים שנפגעו ממה שאתה כיו"ר האיגוד חושב על העבודה שלהם. שתיהיה לך, לבני ביתך ולכל העובדים במשרדך שנה טובה, יצירה מאהבת המקצוע וקריאטיביות פורצת דרך. ינון

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

22 תגובות לפוסט

22 תגובות

  1. אני מסתכלת מהצד ועצוב לי.
    עצוב לי שמודי כידון יו"ר איגוד משרדי הפרסום לא מגלה אובייקטיביות.
    עצוב לי שינון לנדנברג גם אם הוא צודק (ולהבנתי הוא צודק בחלק גדול מטענותיו) מבהיר את דבריו בתרבות דיון (חשוב!) נמוכה.
    עצובים לי חוסר הפירגון, ההתלהמות, הקינאה והרוע המלווים את הדיון כאן.
    בעצם לא עצוב לי.
    יותר מזה אני מתביישת.

    אני עובדת בענף הזה, אוהבת את המקצוע שלי ואפילו טובה בו אבל כשאני חושבת על העתיד שלי בו
    ואני רואה כיצד מדברים האנשים שמובילים אותו,
    אני בעיקר לא רוצה להשתייך לכל זה.

    חבל.

    נ.ב.
    אני לא חושפת את שמי האמיתי כי נשבעת לכם שאני פשוט מפחדת מכם.

  2. [Comment ID #79017 Will Be Quoted Here]

    לא דנה, "בלון" היתה התשובה לשאלה שבגוף התגובה, אבל מה שעושה לך טוב..

    אני סתם מישהו שזכה להתרשם מקרוב מפועלו המדהים של יוסי ארז והגיע למסקנה שהגיע, זה הכל.

    לא אהבת – לא נורא

  3. האמת היא ינון שמי שמאבד לקוחות בקצב מסחרר זה אתה וכך נוצר לך המון זמן פנוי לשבת ולכתוב כל כך הרבה זבל. לפחות שלושה לקוחות גדולים שלך שדיברתי איתם רק בחודש האחרון תארו את יחסם כלפיך ככזה שגורם להקיא ובנוסף ברור להם שאתה גונב אותם. לכן, עם בוא השנה החדשה אני ממליץ לך לעבוד יותר ולעסוק ברפש פחות, אולי כך עוד תצליח להציל משהו מהספינה השוקעת שלך. שנה טובה

  4. [Comment ID #79040 Will Be Quoted Here]

    גיא מתוקי, אני אחכה לצפות בקסמים שלכם. כפי שאתה יודע שאני מחכה כבר הרבה מאוד זמן.
    לצערך הלקוחות שלך (לפחות חלקם) איבדו את הסבלנות לחכות.
    אני גאה בסמל האריה של פובליסיס ועל הכבוד שאני יכול להיות חלק מהמורשת הזאת של 85 שנה.
    הצלחות רבות ושנה מעולה חביבי.

  5. אני גם לא מסכים עם הכותרת המתנוססת של כידון. לבוא ולהגיד שתחום הפרסום לא מפרגן. שטות גמורה. מאיפה הוא הביא את זה.

  6. ינון מבלבל ומטעה. ולא בפעם הראשונה.
    מאז שפורסם שמשרדנו עקף אותו בסיבוב והתייצב בצמוד למקאן, הוא מחפש על מה ומי להוציא את קיצפו. ינון יקירי, המתן בסבלנות ותוכל לצפות בקסמים ובאלכימיה שמתרחשת אצלנו ברמת החיל.
    וכן, עדיין תישאר שפוט של פובליסיס.

  7. [Comment ID #78981 Will Be Quoted Here]

    ווף ווף המפקד!
    אני לפקודת ינון לנדנברג 24/7, אתה באמת חושב שיש לו מזגן בשירותים בבית? זה אני שמגיע מדי חירבון לעשות לו פווווווו בשביל שלהוד רוממותו תהיה יציאה קרירה.

    דבר איתי אם אתה מעוניין גם בשירות החינמי המדובר, שעה, עד שני מספרים, ללא גומי 🙂

  8. [Comment ID #79004 Will Be Quoted Here]

    יש מצב שהבלון קורא לעצמו בלון….. התקדמנו. מודעות עצמית תעזור להורדת השתן מהראש. פתאטי להגיב על הכתבה עליך

  9. האמת, שאם לא הייתי ספקית של גיתם הייתי עושה לייק בפייסבוק,
    אבל אני לא יכולה 🙂

    שנה טובה לכולם

  10. [Comment ID #78981 Will Be Quoted Here]

    יוסי, אולי תזדהה בשימך המלא ומאיזה משרד אתה?
    ככה אולי בעלי האתר יוכלו לפרסם את העבודות שלכם

  11. [Comment ID #78981 Will Be Quoted Here]

    בקשר ל-ד'. דורי הוא האחרון שתקרא לו הפודל של ינון. גם בגלל שהוא לא מחזיק מיינון בכלל וגם בגלל שהוא יתקע לך תיכף מגף של מג"ב בתחת

  12. א. ינון, אתה צודק ברוב דבריך. אבל אתה חייב ללמוד לעשות הגהות על המילים.
    זה לא מכובד שמנהל חברת פרסום מתנסח בעילגות כזאת. זה גם משפיע על כוח השכנוע שלך. חבל.
    ואל תנפנף בדיסלקציה או בהפרעת קשב או במהירות כתיבה אל מול מהירות מחשבה.
    לא מצליח לבד? בקש מקופירייטר שיעשה לך את ההגהות.

    ב. מודי, תחליט אם אתה מתראיין כיו"ר איגוד משרדי הפרסום או כבעלים של משרד פרסום.
    יש בעיית אתיקה קשה בין שני הכובעים. מסכים עם ינון ש

    ג. גיא בר, אתה פקיד טוב. אתה מתבקש לא לחשוב שגיתם היא הסוכנות הקריאייטיבית ביותר בישראל בזכות קמפיין מסטיקים אחד ששלחת לכל קטגוריה אפשרית, תוך התפתלויות בין סעיפי התחרות. יותר עבודה של עורך דין ולא של מנהל קריאייטיב.

    ד. דורי, ר' סעיף ב'. תחליט אם אתה מנהל בלוג שנותן במה לכל עולם הפרסום, ללא משוא פנים, או שאתה הפודל הגדול של ינון (זה הכינוי שקיבלת אצלנו במשרד). יש משרדים שממתינים הרבה זמן עד שתואיל לפרסם עבודות שלהם וכאן (ולא בפעם הראשונה) ינון תוקע, אתה מיד מפרסם. חלאס עם התעמולה לינון. לא יאה.

  13. אם היה צריך לצייר את זה, זה היה נראה ככה: אחד מאונן, השני מסתכל עליו, הוא גומר, ואז הם מתחלפים.

  14. איש הזוי שבמו ידיו הרס את העסק שהקים שעסוק כל היום בעצמו וסובל מהרעלת שתן קשה מגיב על ראיון הזוי לא פחות של איש מנותק,יהיר שכל קשר בינו לעולם החדש מקרי בהחלט. תענוג

  15. קשקשן. זה האידיוט הזחוח שאמר בראיון "מי זה יוסי ארז?" כשנשאל על מתחרה?
    ינון בטוח שהוא המציא את בפרסום באינטרנט בישראל וקשה לו עם המחשבה שלא ממש סופרים אותו בארץ. תוסיפו לזה איבוד מאסיבי של לקוחות, איחוד כפוי עם ARC וקיבלתם מנהל ממורמר שהופך ללא רלוונטי. לבי לבי עלייך, ינון

  16. ינון, לקראת השנה החדשה אני רוצה להתנצל בפניך אם נפגעת מדבריי באותו ראיון מדובר ב – ICE. שתהיה לך שנה יצירתית ופוריה. גיא בר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים