הרשות למלחמה בסמים: להדיח את דיירי האח הגדול

AntidrugsOrg

נוסח המכתב כפי שנשלח על ידי יאיר גלר מהרשות הלאומית למלחמה בסמים לאבי ניר מנכ"ל קשת וזאת לאחר שבלוגר הרכילות הפופולרי עומרי חיון חשף התבטאויות שערורייתיות של דיירי הבית לגבי שימוש בסמים.

לכבוד
מר אבי ניר
מנכ"ל שידורי קשת

שלום רב,

הנדון: דרישה להדחת דיירי האח הגדול שהתבטאו בזכות שימוש בסמים לאחרונה פורסם כי מנתוני הועדה הישראלית למידרוג, עולה שכ-141 אלף ילדים, בין הגילאים 4 ל-12 צופים באח הגדול. ניתן להתווכח על עוצמתה של הבעייתיות בחשיפה של ילדים בגילאים האלה לתוכנית, אך לא ניתן להתווכח על גודל האחריות שהנתון הזה מציב לפתחך. למרבה הצער, למרות ניסיון העבר העגום מהעונה שעברה במהלכה שודרו התבטאויות של המתמודד אלעד צפני שעודדו שימוש בסמים, מסתבר כי גם בעונה הנוכחית הבעיה חוזרת על עצמה. ביממה האחרונה היו לפחות שני אירועים במהלכם עסקו מספר מהדיירים, ובהם יעל ברון, תמיר ורדי וקותי סבג בצריכת סמים ואלכוהול.

מצ"ב קישור לאחד מאותם אירועים כפי שהופיעו בבלוג של עומרי חיון (קליק), בעקבותיהם התקבלו במשרדי הרשות תלונות רבות מהורים החוששים מאופי המסרים המועברים בשידורי האח הגדול. שידורי קשת, כגוף משדר הפונה לאוכלוסיה רחבה, בין היתר של ילדים ובני נוער מחויבת לפעול על מנת למנוע מקרים שכאלו. העובדה שחרף ניסיון העבר, אנו שוב עדים להתבטאויות המתייחסות בקלילות לצריכת סמים, מהווה בעיה ערכית, שעל שידורי קשת לתת לה מענה ברור וחד משמעי.

מתוך הבלוג של עומרי חיון
מתוך הבלוג של עומרי חיון

אבקשך לפעול במהירות כנגד התופעה החוזרת של עיסוק בסמים ובשתייה לשוכרה במסגרת האח הגדול. הדיירים שעשו זאת, השתמשו בפלטפורמה שמסופקת להם על ידי שידורי קשת בכדי לעודד הפרת חוק ואם החוק עומד לנגד עיניכם, חשוב שתנקטו בצעד בלתי משתמע לשתי פנים ותדיחו מהמשך ההשתתפות בתוכנית את הדיירים שהתבטאו בדרך זו.

אין ולא צריכה להיות סלחנות אל מול עיסוק בסמים בתוכנית הנצפית על ידי ילדים ובני נוער. כל החלטה אחרת כמוה כמתן פרס לעבריינים ותחייב אותנו לפעול בכל דרך אפשרית בכדי למנוע את המשך השידור של התכנים המזיקים, אם בערוץ 20, ואם במסגרת שידורי ערוץ 2.

בכבוד רב,
יאיר גלר, המנהל הכללי.

העתקים:
מר מנשה סמירה, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו
מר ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים