אודי פרידן במכתב תשובה לח"כ אורי אוריאל

אודי פרידן
אודי פרידן

שלום אורי, אני הפרסומאי של קסטרו. אולם תגובתי אליך היא כאדם פרטי על דעתי האישית בלבד. קראתי את מכתבך בו אתה מדבר על זעזוע ושאט נפש נוכח הצפייה בתשדיר קסטרו בו נראים דוגמנים עירומים כביום היוולדם ורק סימני טשטוש וגו… חיכיתי עד שוך הסערה. התבגרתי. גם לא חיפשתי למנף את הנושא כיח"צ לקמפיין. העניין הוא שמכתבך הטריד אותי מאד. המחיש לי את הכאוס בו אנו מצויים. את הפערים האדירים בחברה הישראלית. כי לא נעים לומר, אבל מכתבך גרם לי לזעזוע ולשאט נפש… ראה איזה פלא.. בדיוק מילותיך. על מה אתה מדבר ריבונו של עולם? רואים דוגמן ודוגמנית כשאין פיסה אסורה גלויה מגופם- הרבה יותר מוסתר מכל בגד ים או חזייה ותחתונים. כשהקונספט הומוריסטי ורלבנטי: כשאתה לא לבוש כמו שצריך אתה כאילו לא לבוש בכלל.. ואתה מזדעק בשם שמיים ( ובשם קהל מצביעך ) כאילו נעשה מעשה נבלה בישראל. המילים המתלהמות שאצלכם יוצאות ללא שום מחסום ומחשבה תחילה. אתה מביע לא פחות מזעזוע ושאט נפש..

אודי פרידן
אודי פרידן

ומה תביע אם ישחקו קלפים וישתו לשכרה על ספר התורה? באיזה מילים תשתמש אז? אורי, מה ההיתממות? ע"ג כל שער של כל מגאזין לגיטימי שתלוי בכל קיוסק תוכל לראות יותר ממה שראו בתשדיר קסטרו. וכיום בעידן הרשת הפתוחה אני באמת לא רוצה לספר לך מהם התכנים החופשיים לצפייה (וזה אולי באמת מטריד וזו המציאות) יתרה מזו, ברשתות המובילות את תכני הבידור והתקשורת (יס הוט) ישנם ערוצים ותוכניות בהם התכנים נועזים פי כמה וכמה מתשדיר קסטרו. ואני לא מדבר על התכנים הפורנוגראפיים.. למה אני לא שומע אותך מבקש לפסול את כל ספקי ערוצי התקשורת? עכשיו אתה תשתמש בנשק הדמגוגי, נשקם של המתחסדים: "אבל פרסומת חוזרת על עצמה והרפיטיציה היא שמחוללת את הנזק."

תחילת הסיפור: ח"כ אורי אריאל נגד קסטרו: "פרסומת פורנוגרפית ופוגענית"

זוהי טענה ישנה ומטופשת. התכנים הנועזים האחרים אמנם משתנים אבל רק מגבירים את תחושת הלגיטימיות. וצחוק מהעבודה (או צחוק ממך..) בימים אלו משודר קדימון (ועל פרומו חלים כל נורמות השידור כשל הרפטיציה בפרסומת) לסידרה מאד מצליחה שנקראת "שני גברים וחצי." הכוכב חוצה את הסלון מול עינהם המשתאות של בני המשפחה עירום כביום היוולדו ורק סימני הטישטוש מכסים את אבריו. ומדובר על סידרה המותרת לצפייה ללא הגבלה. בצדק כמובן. ונעבור ישר לטיעון "המנצח" שאתם שולפים תמיד: "אנחנו לא רוצים להיות חשופים לזה ואין לנו דרך להימנע…"

אז יש לי שאלה אליך: ואם אנחנו.. דווקא כן רוצים להיחשף אז למה שתמנע מאתנו..? אתה לא חושב שהדיל הדמוקרטי היחיד האפשרי הוא: אני לא אומר לך מה לראות ואתה אל תגיד לי מה לא לראות… עכשיו אולי תגיד לי שהרוב במדינה סבור שתשדיר קסטרו אינו ראוי. ונניח שאת דעת הרוב יש לכבד. (כי הרי גם למיעוט יש זכויות.) אז יש לי הפתעה בשבילך: בשבוע שפרסומת קסטרו שודרה שודרו 328 פרסומות. קסטרו נבחרה בין עשרת האהובות. ליתר דיוק מקום 5.

כלומר הרשות השנייה – שנפתולי ההסדרים בישראל הפכו אותה לרשות השופטת- נאלצת להורות על צמצום זכויות המפרסם נוכח כמה עשרות מכתבי מחאה כמו שלך, למרות שמאות אלפים חושבים דווקא ההיפך. לסיכום: אני באמת מצר על תפיסתך. אני מניח שהטריגר למכתבך הוא הרצון להזכיר לבוחריך את טוהר מידותיך. חבל שמדובר בשמן על מדורת האיבה של שבטי ישראל השונים, וחבל שזהו עוד נדבך במיצוב ישראל כמדינה חשוכה ומפגרת תרבותית. אודי פרידן.

קרדיטים
קמפיין קסטרו: משנה למנכ"ל: זיו קורן סמנכ"ל קריאייטיב: איתי גרונר מנהל צוות קריאייטיב: עמית ברעם קופירייטרית: אפרת אוסט מנהלת לקוחות: שירי הייסר בן-גור תקציבאית בכירה: יפית בן-שנן סמנכ"ל פלנינג: ענת סגל פלנר: נבו מזור דיגיטל: חגית שוכמן, דורון לוינשטיין, משה קרסיק הפקה: נועה גל // קרדיטים קסטרו: מנכ"ל משותף: גבי רוטר מחלקת שיווק: עדי דייכובסקי, נגה פלוטניק, דנה גודאיטי, גילי אדלר, תמי קוטר סטייליסטית: לימור זוהר שביט חברת הפקה: ראבל במאית: נירית ירון צלם: עופר קדמי עורך: ישראל אוחיון בית פוסט: גראוויטי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

16 תגובות לפוסט

16 תגובות

  1. הקמפיין אינו שונה (למעט העובדה שכאן זה בוידאו) מהקמפוון של פייר ד'אלבי משנות השמונים
    OU PIERRE D'ALBI OU RIEN
    שהציד זוגות עירומים לצד אותם הזוגות לבושים לפי אופנת פייר ד'אלבי. רק שבשנות השמונים אפילו החרדים נתנו לנו לחיות

  2. שמת את גל גדות בעירום בTV (ועוד איזה גבר עם משבצות בשביל הנשים). תבורך.
    ובכל זאת זה קריאטיב ישן ומטופש בדיוק כמו הטענות של השסניק.

  3. מר פרידן יקר, לא יודע אם יצא לך לשמוע, יש משפט אלמותי של חוקר התקשורת מרשל מקלוהן – "המדיום הוא(!) המסר". ובהקשר הפרסומת שלך, לא משנה בכלל שהסתרת יותר מחוברת פורנו או לא, שכולם עושים את זה, שזה הומוריסטי. הכל נכון, אבל בסופו של דבר יזכרו רק את העירום, ידברו רק עליו.
    ואתה מבחינתך השגת את הבאזז הדרוש והלקוחות מרוצים. כי רק סקס מוכר. הכי קל בעולם. אתה ודאי תטען שאתה מאוד קריאייטיבי, אבל האמת היא שלא, עירום זה לא "קריאייטיבי" בכלל, בחרת בדרך העתיקה בעולם, הפשוטה ביותר, זו שתשיג לך הכי הרבה צפיות.
    התגובה שלך לח"כ אריאל מצחיקה אם לא לומר פאתטית, והטיעונים שלך מגוחכים עד אימה. להשתמש בעירום ולהגיד שזה בסדר כי אתה פחות קיצוני מפלייבוי? נו באמת.

  4. כל הדיון הזה היה ענייני אם הפרסומת הייתה טובה.
    היא מטופשת, מיושנת להחריד, ותוצר זרמון גולדמני מלפני 10 שנים.

    זה שיש באז יחסי ציבור בגלל ח"כ שרוצה יחסי ציבור לעצמו, לא הופכת אותה למשהו ששוה דיון בכלל. ולגבי הדיון של אהובות וזכורות – לאורך השנים התברר כבר מזמן שזה לא מדד לשום דבר בעצם.

  5. אודי את התירוצים האלה תשמור לפאפטס, אנחנו יודעים טוב מאוד למה גל גדות ערומה, כולנו עשינו פרסומות כאלה, ראינו כאלה ופשוט שמנו ונמשיך לשים זין..אז חסל עגל רך…

  6. כמה חשיבות עצמית צריך כדי להפוך את הפרסומת הלא קריאייטיבית הזו לסלע המחלוקת בין נאורים לפרמיטיביים.

    אני לא מסכים עם דבריו של הח"כ, אבל תפסיק להיתמם.
    הבאתם עירום כדי להביא עירום ולמשוך תשומת לב. נקודה.
    זה מרגיש כאילו ההבטחה הפרסומית נכתבה אחרי הצילומים..
    "לא ללבוש את הבגד שלנו זה כמו להיות ערומים" – חדשני משהו

    הפרסומת הזו לא מתאימה בכלל לקונספט הפרסומי מהסיבה הפשוטה:
    שני הדוגמנים הולכים עם העירום שלהם בנונשאלנט ובטבעיות מקסימה.
    יותר מזה, הם בולטים בצורה כל כך יפה בין כל העדר האפור שלובש את המותג.
    אני הרגשתי כאילו הכנסתם ציפורי דרור לכלוב של קסטרו.

    אז הפרסומת מצליחה לכם? כל הכבוד. זה לא בגלל הרעיון התמים לכאורה. זה בגלל גל גדות ערומה.
    (ועירום זה לא עניין טכני של רואים/לא רואים פטמה)

  7. [Comment ID #88111 Will Be Quoted Here]

    סחבק אל תהיה ילד!! אני חילוני בעצמי ולא מפריע לי עירום בכלל. מה שמפריע לי זה אנשים שעולים עם קמפיינים כאלו ומעמידים פני עגל כשזה מפריע למגזר שלם. כשאתה מצתדק אתה מראה כמה חלש אתה באמת. עשית משהו? תעמוד מאחורי מעשיך ותלמד מהטעויות להמשך.

  8. עכשיו גם אסור לרמוז…. זה שהדמיון של הדתיים עובד אקסטרה כי אסור להם לראות אפילו פיסת עור מהדופן של הפופיק כי זה גורם לזקפה חלקית זאת לא בעיה של אנשים חילונים… עם כל הכבוד…
    על האורגיות שמסופרות בתנך מותר לקרוא אבל לרמוז על כמה אנשים שהם ערומים על מנת להעביר מסר פרסומי וקריאייטיבי זה אסור… מדינת הלכה… הלכה המדינה…

  9. ועוד משהו… למעשה הפרסומת עובדת על הפחד הקדמוני של כל אחד מאיתנו שבו אנחנו נמצא את עצמנו ערומים ברחוב. אבל למעשה , כשחושבים על זה , גברים ונשים מתלבשים , ותשאלו את אלו שיודעים להתלבש ( ולצערי אני לא נמנה בקבוצה זו ) , בשביל לבלוט ולקבל תשומת לב. אז לפי ההגיון של הפרסומת , אם אתה רוצה שכולם יזילו עליך ריר, על תלבש קסטרו.

  10. כתבה מיותרת. אף על שאני מבין ותומך במילותיו של אודי פרידן, אין טעם לכתבה כזאת שהרי הוא לא באמת מבין את הזעזוע שחש הציבור הדתי (וחבל כי קיים אחוז לא מבוטל מלקוחות קסטרו נמנה בין ציבור זה). הזעזוע הוא לא ממה שרואים או לא רואים אלא ממה שמרומז. רואים הכל. מה גם שלדעתי לקסטרו היו כבר קמפיינים טובים בהרבה מהנוכחי. קריאטייב נמוך ומאולץ לקופי שבקלות יכול היה להשתנות.

  11. מצטער , אני הרבה פחות מבין את אודי פרידן מאשר את אטיאס.
    זו פרסומת סקסיסטית , מינית , פורנוגרפית . אני אישית לא חושב שיש בעיה עם זה . אני חושב שהיא מעבירה את הנקודה שלה טוב ואני חושב שזה גם עשוי בטוב טעם . אבל היא כל מה שהשר אמר. מה בעיה עם זה. כל הנימוקים של אודי פרידן פה הם היתממות אחת גדולה שמזכירה לי התנסחויות כמו " מה הבעיה שאני משתין באמצע הרחוב , כלבים עושים את זה כל הזמן "
    השתמשת בעירום כדי לתפוס תשומת לב. טריק זול , נדוש , ויעיל. למה אתה צריך להגרור את כל הביצה פנימה כדי לכסות על זה . למה שלא פשוט תגיד את זה ותגיד שזה חלק מהכלים שלך . כולנו ישבנו בישיבות קריאייטיב. הרי באותה מידה יכולת להציג בנאדם שהוא רואה ואינו נראה. ולומר את אותו סלוגן. מבחינה פרסומית זה הרבה יותר נכון ומדיוק אבל אז הרבה פחות אנשים היו מדברים על הפרסומת שלך. אתה חי בעולם של פרסום אגרסיבי ואתה חיב שישימו לב אליך. מקובל. היית חכם. אל תתיימר גם להיות צודק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים