ברנז'ה: הסיפור שמאחורי הבלונדינית המיסתורית בפרסומת 1984 של אפל – איך היא נראית היום ולמה חשבו שהיא בכלל נפטרה מסרטן השד

אניה מייג'ור ראג'ה | Anya Major Rajah
אניה מייג'ור ראג'ה | Anya Major Rajah

ב-22 לינואר 1984, יומיים לפני השקת מחשב המקינטוש הראשון, שידרה אפל את אחת מהפרסומות המדוברות ביותר בעולם. הסרטון '1984' של משרד הפרסום Chiat/Day (כיום חלק מקבוצת TBWA) שבוים על ידי רידלי סקוט בתקציב של 900,000 דולרים, שודר ברבע השלישי של הסופר-בול ה-18 וזכה באותה שנה גם בגרנד-פרי, הפרס היוקרתי ביותר בפסטיבל הפרסום הבינלאומי Cannes Lions.

הדמות הזכורה ביותר מהפרסומת היא האתלטית (דאז) אניה מייג'ור (Anya Major), ילידת 1966 אשר הניפה את הפטיש שניפץ את מסך "האח הגדול". שנה לאחר הפרסומת, הופיעה מייג'ור גם בתפקיד ניקיטה בקליפ Nikita של אלטון ג'ון (קליק לצפייה). בניסיון לעשות ספין-תקשורתי על הצלחת ניקיטה ולחזור לתודעה הציבורית מייג'ור שיחררה ב-1986 שיר משלה (קליק להאזנה) בשם לילות מוסקבה (Moscow Nights) אשר כשל ומייג'ור ירדה למחתרת.

בעקבות בקשות מרובות וסקרנותם של אלפי גולשים וצרכנים אשר ניסו לדלות מידע עדכני אודות מייג'ור, אנדי הרצפלד, ממחלקת הפיתוח של מקינטוש, טען בראיון שנערך עימו ב-2006 כי מייג'ור נפטרה מסרטן השד עוד בשנת 2000. הרצפלד הועמד על טעותו והתנצל. כיום מייג'ור עוסקת בציור ומתגוררת בבריטניה עם בעלה ושלושת ילדיהם.

אניה מייג'ור ראג'ה | Anya Major Rajah
אניה מייג'ור ראג'ה | Anya Major Rajah

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. [Comment ID #98380 Will Be Quoted Here]

    ועוד משהו: לאחר מותו של ג'ובס הועלתה לרשת פרסומת המשך הזוייה ומבישה מאוד של אפל, ושם היה מיני שיחזור של סצינת הפטיש, גם ע"י אותה בחורה.

    וכמובן, היו ספופים לפרסומת המקורית בהם השתילו למייג'ור אייפוד, ועוד ספוף עם הילארי, בה שינו את החולצה שלה לסמל של אובמה ועוד כמה אלמנטים בסרטון (כולל החלפת האח הגדול בהילרי קלינטון, כמובן).

  2. עוד פרט מעניין – הפרסומת המופתית שודרה במלואה בטלויזיה רק פעם אחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים