חשיפה: מיהו אותו EhIsR אשר השתלט על אתר אנונימוס והטריל את כולנו לחשוב שהוא משיח ההאקרים הישראלי?

חשיפה: מיהו אותו EhIsR אשר השתלט על אתר אנונימוס והטריל את כולנו לחשוב שהוא משיח ההאקרים הישראלי?

הבעיה עם אנונימוס היא שזה כמו מסיבה עם דלת פתוחה, כל אחד יכול להצטרף ולהגיד שהוא אחד מהחבר'ה ובכך נוצר מצב שכל ילד עם תוכנת מוביימייקר, מעוות קול (ראו דוגמא) וסקריפט ששולח כמויות פינגים מטורפות לשרתים מציג את עצמו כהאקר/קראקר דגול.

האמת היא שאת ה-CORE של אנונימוס (הדרג העליון אם תרצו) לעולם לא תכירו, הוא מורכב מקומץ אנשים, אולי מהמוכשרים ביותר שידעה האנושות, הם מסוגלים לפרוץ לכל אתר ולכל שרת, גם אם הוא שוכן 100 מטרים מתחת לאדמה. אותו קומץ שומר על דיסקרטיות שלעולם לא תופר, הם לא עושים טעויות וחלקם הגדול אף עובד בחברות אבטחה ובתחומי עיסוק דומים.

ב-7 באפריל קבוצת אנונימוס הוציאה לפועל את מבצע OpIsrael אשר מטרתו הייתה לפגוע אנושות בתשתיות האינטרנט של מדינת ישראל וליישם את תוכנית 'אם כל מתקפות הסייבר כנגד ישראל'. המתקפה עצמה נחלה כישלון וגיבור ישראלי אחד צץ מתוך המפלה הגדולה – האקר ישראלי המכונה 'EhIsR' אשר הצהיר כי פרץ והשתלט על הדומיין opisrael.com ואף סייע בהפלת אתרים אנטי-ציוניים.

'EhIsR' הציג את עצמו כהאקר ישראלי דגול אשר במו ידיו הצליח להשתלט על אתר האינטרנט של אנונימוס ובמקום מסרים אנטי-ישראלים שתל בו פרופגנדה כנגד אנונימוס עצמה ובעד ישראל. 'EhIsR' העלה פוסטים וסרטונים בהם הוא מבטיח כי אנונימוס תשלם ביוקר על מתקפתה כנגד ישראל והצהיר כי באופן אישי הוא ימגר את כוחות האופל הדיגיטלים הבאים לתקוף את המדינה ואף הבטיח לסייע לארצות הברית במיגור מתקפת OpUSA.

OPIsrael.com
OPIsrael.com

פועלו של ההאקר הישראלי 'EhIsR' עורר עניין רב בתקשורת המקומית והעולמית כאשר מאז "פריצת האתר" opisrael.com למעלה מ-150,000 גולשים ביקרו בו. עתה המזבלה חושפת לראשונה את הסיפור האמיתי שמאחורי 'EhIsR' ופריצת האתר opisrael.com.

הנחת היסוד היא שקראקר אמיתי לא עושה טעויות בסיסיות וכאשר זה כן עושה טעויות שכאלה, אמינותו ומקצועיותו מוטלות בספק. OPisrael.com מעולם לא היה אתר של אנונימוס וזו אף טענה כי מדובר בפרובוקציה ישראלית, אולם התקשורת בחרה שלא להתייחס לכך במחשבה כי אנונימוס מנסה למזער נזקים.

לשם שינוי הפעם אנונימוס אמרה את האמת ואכן לא מדובר בדומיין שנפרץ אלא בדומיין חדש שנרכש ב-4 באפריל מספקית הדומיינים גו דאדי, כשלושה ימים טרם המבצע ובשונה ממה שאנונימוס טענה, לאו דווקא בכדי להשפיל אותה, אלא בעיקר בכדי לייצר הכנסה ותהילת עולם ווירטואלית בהשקעה נמוכה.

סרטון ש-EhIsR העלה אמש לרשת בו הוא מבטיח לתמוך בארצות הברית כנגד המתקפות – אני מקווה שאובמה לא מסתמך עליו:

הטעות הבסיסית של אותו האקר 'EhIsR' היא שהנ"ל השתמש בשירותי צד שלישי באתר "שפרץ". שירותים כדוגמת גוגל אדסנס, אנאליטיקס, הטמעת שירותי סטטיסטיקות נוספות וכו'. קראקר אמיתי לעולם לא ישתמש בשירותי צד שלישי שמשאירים עקבות ומאפשרים לאתרו עד לרמה של גילוי שמו האמיתי, כתובת מגורים מדוייקת ואף מספר טלפון סלולרי.

מניתוח מקיף של האתר, בדיקת הקוד והצלבת נתונים, עולה כי 'EhIsR' הוא כלל אינו מי שהוא מתיימר להיות ובכלל מדובר באפיליאייטור ישראלי, ללא שום ידע אפילו ברמה בסיסית בתחום ההאקינג, אשר מתפרנס מזה שנים מעשיית כסף מתוכניות שותפים. 'EhIsR' אשר את שמו לא נחשוף, אולם אציין כי Eh הינו שילוב של האות הראשונה בשמו הפרטי ובשם משפחתו הטריל את כולנו לחשוב שהוא משיח ההאקרים הישראלי, אך בפועל הוא לא השתלט על שום אתר ולא מנע או ימנע שום מתקפה.

מהצלבת הנתונים ומעט הנדסה הפוכה עולה כי Eh אשר מתגורר במרכז הארץ, עוסק מזה מספר שנים כנראה ביחד עם אישתו בתחום תוכניות השותפים ומפעיל לפחות 10 אתרים שנתגלו בבדיקה, כולם אתרי אפליאציה בתחומים שונים – החל מאתרי צפייה ישירה ועד לאתרים אינפורמטיבים בתחומי ההימורים והנופש.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. מה שלא ברור לי, אם הדומיין נרכש ב 4 באפריל, מדוע אתרים בחו"ל פירסמו את הדומיין הנ"ל בחודש מרץ ואף ציינו שמדובר באתר שיעסוק בהתקפות נגד ישראל ?
    דוגמא :
    http://www.cyberwarzone.com/opisrael-hackers-launch-opisraelcom-website

    ללא קשר אני לא מבין את החוסר פרגון ואת הנימה המשמיצה, האקר או לא האקר, מול פלסטינאים שונאי ישראל שמשחקים מלוכלך ומפרסמים תמונות של הרוגים מסוריה כאילו צולמו בעזה ונהרגו ע"י חיילי צה"ל, אני בדיעה שנגדם צריך לשחק באותה הצורה.
    במלחמה מהסוג הזה, המנצח הוא מי ששולט במדיה, לא מי שפרץ לאתר כזה או אחר, בסה"כ מדובר בהישג הסברתי .
    כבוד למדינה הוא עשה ובגדול!!

  2. למי אכפת?:) האקר או קראקר זה גיי, טרולינג זה הרבה יותר מגניב.
    מי שזזזה לא יהיה, קבל לפחות ממני את התואר "טרול החן לשנת 2013".
    רוב האנשים לא היו מתעסקים באנונימוס מתוך פחד למרות שכולם יודעים שהם ברובם
    ילדי כאפות מחוצ'קנים ונוטפי זיעה מסריחה.

    בקיצור EhIsR, סחטיין!:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים