האם זהו הסוף של האח הגדול? קשת תובעת את עומרי חיון אבל היא לא מבינה את ההשלכות לכך

קשת נגד עומרי חיון והסרטון ביו טיוב
קשת נגד עומרי חיון והסרטון ביו טיוב
קשת תובעת על סרטון יו טיוב
קשת תובעת על סרטון יו טיוב

אם יש משהו שזכיינית ערוץ 22 קשת לא הבינה עדיין, בדומה לאייל גולן ורני רהב, הוא שעדיף שלא להיכנס למלחמות מיותרות עם הבלוגר עומרי חיון ולבטח שלא לשלוח לו איומי תביעה.

במכתב 'התראה לפני תביעה' שקיבל היום (28.5) חיון ממשרד עורכי הדין "רון גזית, רוטנברג ושות", המייצגים את שידורי קשת בע"מ (קשת), איימה זכיינית ערוץ 2 לתבוע את הבלוגר באם לא יסיר את סרטון היו טיוב שהטמיע בכתבה על מחלת הסרטן של דיירת האח הגדול אורטל גושן, אשר בעקבות גילוי המחלה נאלצה לפרוש מתוכנית הריאליטי.

במכתב ההתראה נכתב כי חיון הפר את זכויותיה של קשת בכך שהטמיע סרטון מאתר יו טיוב, וזאת על אף שכלל לא הוא שהעלה אותו לאתר שיתוף הוידאו של גוגל, אלא רק עשה בו שימוש לגיטימי והטמיע אותו באתרו, כפי שמאות מיליוני גולשים אחרים עושים מדי יום. זוהי הרי המהות של יו טיוב, להטמיע ולשתף.

עורכי דינה של קשת כתבו: "בפרסום הקטע המפר באתר ביצעת הפרה בוטה, מכוונת וזדונית של חוק זכות יוצרים. הפרה זכות יוצרים מהווה עוולה נזיקית לפי פקודת הנזיקין".

לא רק שאיומיה של קשת הם קטנונים וחסרי כל בסיס, הם גם מהווים עילה לתביעה נגדית מצד הבלוגר אשר כלל לא הפר את זכויות היוצרים של קשת. צעדיה של קשת הם זעקה לעזרה ואלה עוד יכנסו לדפי ההיסטוריה של התקשורת הישראלית, 'למען יראו וייראו', כיצד שילוב של הנהלה א-דיגיטלית אשר מחפשת בכל הכוח סיבות לתבוע את הבלוגר, עוד תגרור לנזק בלתי הפיך, לא כלפי הבלוגר אלא כלפי הזכיינית ואתר התוכן שלה MAKO.

ממידע מהימן שהגיע למזבלה, עולה כי בידיו של חיון הוכחות למעשים פלילים הקשורים לתוכנית האח הגדול ולדייריה. סיפור אשר עתיד להיחשף באתרו בימים הקרובים וכנראה יוכיח אחת ולתמיד הן לזכיינית ערוץ 22 והן לבאות אחריה שיתבעו או יאיימו בתביעה על חיון, שישנן השלכות מרחיקות לכת למעשיהן.

לא ברור מדוע קשת דווקא בחרה לאיים בתביעה על הבלוגר וזאת במקום לבחור בפיתרון הקל "לבעיה" – פניה לאתר יו טיוב, אשר היה מסיר את הסרטון מהאתר בתוך דקות ספורות. מעשיה של קשת משקפים על כך שזו החליטה לרדוף את חיון באופן אישי, כנראה מנקמה עבור כל הצרות שהוא גורם לה בעונות האח הגדול.

מצד שני – קשת בוחרת לתבוע את הבלוגר על הפרת זכויות יוצרים, אך זו מפרה מדי חודש את זכויותיהם של אלפי יוצרי תוכן מקורי באמצעות עמוד הפייסבוק שלה – 'חי בלילה', אשר מוריד ומעלה פיזית עשרות סרטוני יו טיוב שונים מדי יום ומשתמש בהם למטרות רווח וצרכים מסחריים, וזאת אפילו ללא מתן קרדיט מינימאלי ליוצרים.

קראו גם:
>> חשיפה: נתוני פייסבוק שקשת הייתה רוצה להסתיר נחשפים
>> חשיפה: עומרי חיון עושה לאייל גולן קרקס תקשורתי

בתגובה לאיומי התביעה של קשת, כתב חיון בפרופיל הפייסבוק שלו לפני כשעה קלה: "מה שבאמת עצוב זה שבזמן שקשת משחקים איתי בארגז החול, הם בכלל לא יודעים מה הולך ליפול להם על הראש בקרוב. אני עובד על האייטם שהולך לסגור סופית את הבאסטה הזאת שנקראת "האח הגדול". לא יהיה אדם שלא ידבר על הסיפור שיחשף בשבוע הבא באתר. ותודה לכמה חברי כנסת וקציני משטרה שעובדים איתי על הסיפור כבר כמה שבועות."

קשת מאיימת לתבוע את עומרי חיון על סרטון ביו טיוב
קשת מאיימת לתבוע את עומרי חיון על סרטון ביו טיוב
קשת מאיימת לתבוע את עומרי חיון על סרטון ביו טיוב
קשת מאיימת לתבוע את עומרי חיון על סרטון ביו טיוב

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

23 תגובות לפוסט

23 תגובות

  1. זה הגנה מהאח הגדול כדיי להוכיח לדנית שהיא תמימה ושתתחיל להיתגבר ובטוח שקהל עצום יואב ויתחבר להנהלה

  2. בבקשה להוכיח את אליאב שהוא משקר לנופר ודנית ופשוט לבייש אותו שהשקרים שלו נחשפים איך לא חשבתם על זה להראות נשיקה וחיבוק לנופר מנגד אהבה וגעגועים לדנית המיסכניקה

  3. או התמימות התמימות, רק עכשיו עליתי על זה, קשת ועומרי חיון תעלול יחצנות נוסף מבית קשת. מזל שאף אתר אחר לא משתף עם זה פעולה בעצם עוד מוקדם להגיד. מקווה שכך ישאר. עומרי חיון וקשת נחברו להם העונה כמו גם שקשת קנתה שטח פרסום נרחב בוואלה העבירה כתב שעבד בנענע לוואלה ככתב שותף וכו וכו.. בגלל זה גם אי אפשר להגיב על תעלוליי היחצנות שלהם בשום מקום כי לא מאפשרים את זה.

  4. זה מאד פשוט…יש סרטים ביוטיוב שמוגנים בזכויות יוצרים ולכן אין להעלותם ללא רשות באתרים אחרים..וכל השאר תפל ולא קשור לעניין.

  5. מגוחך שאדם אחד קטן חושב שהוא יכול להפיל גוף כל כך גדול כמו קשת זה קצת לחיות באשליה עם כל הכבוד!

  6. [Comment ID #110918 Will Be Quoted Here]

    אין מה להשוות. האתר של עמרי חיון מגיע לעשרות אלפים ואולי למאות אלפים. אפשר לטעון לשימוש מסחרי. המזבלה מגיע רק לכמה מאות מעובדי ענף הפרסום, קשה לקרוא לזה מסחרי.

  7. טוב הבנו שאתם מקורבים.
    ואתם בהחלט עומדים בשם שלכם – מזבלה. כל כתבה שלכם יותר מלוכלכת מהקודמת.
    זו לא עיתונות רבותי, אפילו לא קרוב לזה.

  8. [Comment ID #110923 Will Be Quoted Here]

    רצית גילוי נאות, אז קבל גילוי נאות
    . אין שום קשר בין טיב מערכת היחסים שלי עם עומרי לבין אייטמים מסוג זה ודומיו שהיו בתקופה האחרונה ובכלל.

    אני לא מסתיר את סלידתי מגוף כזה או אחר בשום פלטפורמה בה אני נוכח (גם אם בפייסבוק וגם אם באתר שלי וגם בשיחות בינאישיות) ואני לא מפחד לכתוב את דעתי על גוף כזה או אחר, בלי מסיכות ובלי אנונימיות, כפי שאתה בוחר להגיב.

    אם הייתי בעל מכולת, אז הייתי יוצא נגד המונפול והקרטל של רשתות הקמעונאות הגדולות, היות ואני לא בעל מכולת אלא בעל אתר בתחום הפרסום וכו'… אייטמים מסוג זה, מוצדקים, מהימנים ואובייקטיבים לחלוטין – מציגים את המצב הקיים בקרטל התקשורתי שנוצר בישראל, במצב שבו דה מרקר ומאקו מחליפים ביניהם טראפיק במקום להתחרות, גלובס, הארץ ווואלה כנ"ל, NRG וישראל היום, וכו'. החבר'ה שם למעלה בטבלה פשוט יצרו קרטל ששולט על 99% מהתוכן באינטרנט בסרקולציה ביניהם והם לא מהססים לדרוס את הקטנים יותר על הדרך בשנייה שאלה מרימים את ראשם – להלן מקרה עומרי חיון.

    הרשות השנייה (וגופים אחרים) לא פוצה את פיה, לבטח שלא על כמות הקידום המוגזמת של מאקו בשידורי קשת, פעם ב… היא נותנת לקשת איזה קנס קטן, עושה לה נו נו אבל שם זה נגמר. קשת מקדמים את מאקו (כנ"ל גם גופים מקבילים – YNET וידיעות וכו') בעשרות מיליוני שקלים בשווי מדיה, בניגוד לכל כללי האתיקה והרשות. זה הגילוי הנאות שלי. וזו המחאה האישית שלי, אבל לא משנה כמה גילויים נאותים אתה חושב שאני צריך לתת – אני מבטיח לך שאני תמיד אובייקטיבי ותמיד מהימן.

    כך או כך, זו רק ההתחלה. אני לא אפסיק לחשוף דברים, לא אפסיק לשתף חשיפות רלוונטיות של אחרים ולא אתפשר בשביל אף אחד ובשביל שום סכום.

    אני מקווה שהנאותות שלי, נאותה לך.

  9. זה אייטם מביך ולא רלוונטי בכלל וחבל שיורדים למקום הזה של אייטמים כאלו לא אובייקטיבים.

  10. אני בשוק הייתי בטוחה שקשת משלמת לעומרי חיון שעושה יח״צ בחינם לתוכנית שלה.

  11. דבר ראשון, זו כתבה משעממת ולא אובייקטיבית שכל מטרתה לקדם עיניינים אישיים של חבר שלך (עומרי). דבר שני, אם כבר עשית את זה, נראה לי שהכי ראוי היה לעשות גילוי נאות

  12. דבר ראשון, זה אייטם משעמם ולא אובייקטיבי שכל מטרתו הוא לקדם אימטרסים של חברים שלך (עמרי חיון). דבר שני, אם כבר אתה עושה את זה, לא ר

  13. [Comment ID #110914 Will Be Quoted Here]

    זה אפילו לא נשמע אמין.
    תתחילו להטמיע סרטוני יוטיוב באופן הוגן ו"כמו בספר" לפני שאתם מתחילים לשפוט אחרים על הפרת זכויות יוצרים והעתקת תכנים. קצת מודעות עצמית לא תזיק.

  14. [Comment ID #110913 Will Be Quoted Here]

    כל התכנים שעולים במזבלה, עולים באישור היוצרים וברוב המקרים אף נשלחו על ידם.
    יש הבדל בין תוכן שמועלה לפייסבוק וחי שם ולבין תוכן שעולה לאתר אינטרנט ומעניק ליוצרים ערך מוסף ולאורך שנים.

  15. הי מזבלה, אז בעצם כתיבת הכתבה הזו גם אתם מודים שהיוסטינק שלכם מפר זכויות יוצרים? למה אתם לא מעלים סירטונים כפי שהם אלא מורידים ומעלים למערכת שלכם? רווח?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים