זהירות, כאן בונים (מוניטין) – על ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת
ניהול מוניטין ברשת

אם לא שמעתם את מה שמספרים עליכם ברשת, כדאי שתתחילו להיעזר בשירותי ניהול מוניטין. ניהול מוניטין הינו צמד מילים מפוצצות שלא תמיד ולא לכולנו ברור מה המשמעות האמיתית שלהן הלכה למעשה. הן "ניהול" והן "מוניטין" הינן שתי מילים מרכזיות בתרבות המודרנית, המתארות היטב את עולם העסקים המערבי: תועלתני, מנוהל עד לפרט הקטן, ובעל מוניטין מהולל. היכן ממוקמת החברה שלך על סקאלת המוניטין החברתי?

שוק חופשי – מכפישים שמות כדי להתפרסם
כל גוף כלכלי עצמאי, קטן כגדול, יכול להעיד על מידת התחרותיות הגבוהה בשוק הישראלי בפרט והמערבי בכלל. יותר לקוחות בעסק שלך משמעותם – פחות לקוחות בעסק של המתחרה. למי שעוד לא שם לב – אנחנו חיים, מתקיימים, מתפתחים ופעילים בשוק החופשי. השוק החופשי מאפשר לכל בעל עסק לנקוט בכל אמצעי חוקי לביסוס תדמית חברתית מוצלחת ולהתפתחות כלכלית. התפתחות כלכלית בשוק חופשי מגיעה על חשבון המתחרים, תמיד. אז מה עושים בעלי עסקים על מנת לגבור על מתחריהם? מה שעושה כל ילד קטן שמרגיש מאויים מילד אחר: מכפיש את שמו של המתחרה, מסלף את דבריו, מדגיש את מגרעותיו ועושה כל מה שאפשרי על מנת להוריד את ערכו החברתי, הכלכלי והעסקי.

"המורה, הוא לקח לי"
נדמה שעברו הרבה שנים מאז היינו ביסודי, נכון? נדמה לכם. גם אחרי עשרים, שלושים, ארבעים שנה ויותר, בני האדם עדיין מושפעים מ"מה שאומרים עליך". אם הלקוחות שלך או מתחזים ללקוחות שלך, או אפילו המתחרים שלך שמתחזים ללקוחות שלך – יכתבו עליך ברשתות חברתיות שונות שקיבלו שירות גרוע – השמועה תתפשט כמו אש בשדה קוצים ותגיע אל החברים שלהם, ואל החברים של החברים שלהם, ואל החברים של החברים של החברים שלהם, ו… מקווים שהבנתם.

גוגל זוכר לכם הכל
אם היה מדובר במסע הכפשות במדיה הכתובה עוד היינו יכולים להתנחם בשקט שאחרי הסערה, אולם לא אלו הם פני הדברים כשמדובר בגוגל. גוגל, בדיוק כמו הזכרון הסובייקטיבי של מתחריך, זוכר הכל. ואם לפני שנה המתחרים שלך החליטו "להיכנס בך", גם היום לקוחות פוטנציאליים המתעניינים במידע אודותיך – יגלו עד מהרה פרשיות שלא היו ולא נבראו, הכפשות קשות המעוררות הסתייגות, ביקורות שליליות וגורמים אחרים שיגרמו ללקוח, שאינו מכיר את החברה, להתרחק ממנה עוד לפני שהרים את הטלפון הראשון לקבלת שירות.

חשיבותו של ניהול מוניטין בתהליך מיתוג
אנשי השיווק כבר השכילו זה מכבר להבין כי יותר מאשר שהפרסום, השיווק וקידום המכירות הם כלים יעילים להגדלת היקף הלקוחות, יצירת מיתוג מקצועי היא האמצעי המהותי והעמוק ביותר ביצירת קשר רגשי עם הלקוח ובעקבות כך – יצירת לקוחות נאמנים. אף יותר מכך – המיתוג הוא הליבה של מהות הקשר הרגשי הנוצר עם לקוחותיך. מוניטין חיובי יביא לקוחות אף באופן פסיבי ומוניטין שלילי – ישמור אותם טוב טוב אצל המתחרים. האמון של לקוחותיך ייפגע, לקוחות חדשים יירתעו מלהגיע לעסק ולמעשה – מדובר בפגיעה של ממש בתדמית העסקית.

מה עושים?
באמצעות פנייה אל מומחי בנייה, ניהול ויצירת מוניטין ברשת תוכל לא רק "להציל" את שמך מהכפשות באמצעות תהליכי הדחקת אזכורים שליליים, אלא גם לבנות את עצמך מחדש, להגיע אל לקוחות שלא יכולת להגיע אליהם קודם לכן בשל מיתוג שאינו הולם את החברה ולהגדיל את מערך המכירות והלקוחות החדשים לאין שיעור. על מנת להצליח בתהליך ניהול מוניטין יש לפנות אל מומחה בניהול מוניטין ברשת ולא דווקא למומחה קידום אתרים.

שלא כמו SEO, ניהול מוניטין אחראי על יצירת תדמית באופן ממוקד, תוך דחיקת האזכורים השליליים אל העמוד השני והשלישי כך שלקוחות פוטנציאלים אשר מחפשים את שמכם לא יראו מה "לכלכו" עליכם. בניהול מוניטין תהנו מטיפול אישי ודיסקרטי בשלושת האפיקים: דחיקת אזכורים שליליים, בניית זהות עסקית ופרטית תואמת. תהליכים אלו יגלו היכן מתחבאים כל הרווחים הבאים של החברה.

אריאל פרץ הוא מומחה לניהול מוניטין ברשת ובעליה של חברת Getproseo

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים