סטודנטים בקמפיין לויצו חיפה

מזבלה

מאת: דנה אוחנה, יועצת תקשורת, המרכז האקדמי ויצו חיפה.

המרכז האקדמי ויצו חיפה השיק בימים אלה את קמפיין הרשמה החדש לקראת שנת הלימודים תשע"א 2010/11. לראשונה בתולדותיו פנה המוסד לבוגריו להגיש הצעות לקמפיין הרשמה. בסופו של התהליך נבחרה הצעתם של ניבה בר שמעון ואבישי דותן, מעצבים צעירים בוגרי המחלקה לעיצוב גרפי תקשורת חזותית. ניבה השתלבה עם תום הלימודים במשרד פרסום חיפאי ואבישי פתח סטודיו עצמאי לעיצוב רב תחומי. הקמפיין, בהיקף כמיליון שקל, כולל שילוט חוצות ברחבי הארץ, שילוט בתחנות רכבת ובאנרים בפורטלים מובילים באינטרנט. המסר – אין עיצוב בלי ויצו – מטופל באמצעות שימוש יצירתי בלוגו של המרכז האקדמי אשר הושק בשנה החולפת. הפרסומאים לקחו את הלוגו של המרכז האקדמי והשתמשו בו כבסיס לשפה חדשה, או גופנים ייחודיים ועצמאיים. לכל אחת ממחלקות העיצוב נוצר אייקון המבוסס על אותה שפה, היוצר חיבור בין הלוגו המוכר לבין תחומי העיצוב.

המרכז האקדמי ויצו חיפה
המרכז האקדמי ויצו חיפה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

14 תגובות לפוסט

14 תגובות

  1. עם כל הכבוד ל"עט ציפורן" אין מצב שאפשר להבין את זה למרות שאני כן משתמשת בו אבל לא כל כך הרבה כדי להגיד שזה מה שמגדיר עיצוב גרפי. מה כן? שווה מחשבה. בכל אופן הרעיון הוא טוב אבל לא מתאים למטרה הספציפית הזאת. אולי לתערוכת סוף שנה הוא היה אפילו מצוין. מבחינה תקשורתית ופרסומית הבעיה הכי גדולה שמי שבא להירשם לויצו עדין לא יודע מה זה ויצו והשלט צריך לגרות אותם לבוא ללמוד אצלנו. במקרה הזה הוא לא עושה את העבודה.
    כל הכבוד אבל על היוזמה לפנות לבוגרים, אולי שנה הבאה תנסו לעבוד על זה במסגרת קורס פרסום שנה ד' שעדיין מעורבים בלימודים וכבר יש להם מספיק יכולת לעבוד על קמפיין שכזה.

  2. לגבי הלוגו של ויצו: כפי שנאמר, הוא דומה ללוגו של מרלבורו. ללא מעשנים שבינינו, אולי לוגו של ג'ימייל הפוך.
    לגבי התגובה של רענן: טובים בביקורת וחלשים בביצוע = מורים לעיצוב?
    ולגבי הפרסומת והפיקטוגרמות: אתם חייבים להסביר לי משהו… אמור להיות כתוב משהו בפיקטוגרמות האלה? החתיכת לוגו הקטנה למטה בפיקטוגרמה הרביעית גורם לי לחשוב שזה אמור להיות ניקוד, ולכן שאמור להיות פה איזהשהו טקסט… הפיקטוגרמה השמאלית גם עושה לי קצת תחושה של האות ה', אבל בין זה לטקסט קריא יש פער די רציני.
    אוקיי, עכשיו אחרי שהתאמצתי נורא והבנתי שיש קלאפר של קולנוע, עט של עיצוב גרפי וחולצה של אופנה, אז אני מבין שכנראה הפיקטוגרמה השנייה היא בית של אדריכלות והרביעית היא מצלמה עם חצובה. אבל וואו זה היה קשה, ואם זה צריך לדבר לאנשים שרוצים לבוא ללמוד עיצוב שיבואו ליום פתוח נראה לי שאיבדתם אותם לגמרי.

  3. מפרגנים גם מפרגנים על חשיבה וירטואוזית
    הנתונים קיימים!
    אה…וה"מנעול" הוא עט ציפורן- מכיר אותו מי שמשתמש בו…
    ניבה ואבישי תמשיכו להבליח

  4. הרעיון והביטווי שלו מאוד יפים ברמה הגרפית.
    אולם כקונספט פרסומי, יש לתת על כך את הדעת שקהל הנמענים אינו מפעיל את הראציונאל אלא את האמוציונאל ונשאלת השאלה מה עושה הקמפיין החכם הזה לנפשותיהם של מי שחושבים ללמוד עיצוב.
    הלא מה שמעסיק אותם זה המקום שיגרום להם לצאת הכי מבוקשים, הכי ממותגים גבוה, שיש לו את היכולת לתת להם את הטוב ביותר – בקיצור מעין תעודת ביטוח שמפארת את המוסד.
    בנדבך זה הקמפיין מאוד לא מספק את התשובה. אין כאן תועלת ישירה של הלימודים בויצ"ן.
    אם זה היה קמפיין להטמעת הלוגו החדש זה היה מצויין בהבנה כי מעצבי ויצ"ו מצויים בכל תחום עיצובי בארץ. (וגם את זה צריך לפתח). אבל כקמפיין המיועד לגייס על בסיס עוררות ריגוש- אין בו את זה

  5. דבר אחד עוד לא מלמדים בויצ"ו (ובכלל בענף הזה) – ל-פ-ר-ג-ן!!!!!!
    הרבה חארטטנים חכמים יש פה…. גיבורים בביקורת-חלשים בביצוע.

  6. הבנתי 4 אייקונים אבל מה החמישי אומר
    ולמה סוג של מנעול מסמל עיצוב גרפי?
    תרגיל נחמד בעיצוב אבל קמפיין ארצי ???באמת…..

  7. לא מספיק תקשורתי. נראה כתרגיל לימודי. הלוגו למרבה הצער עדיין לא כזה מזוהה בציבור הרחב והיום עם כל טון המסרים המיידים שסביבנו לא בטוח שזה יעצור. מה שכן האיקונים יכולים לעבוד במדיומים אחרים כמו אסאמאסים או מסנגרים ודומיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים