אנטי אאוטינג: כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לאחר

כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לאחר
כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לאחר
כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לאחר
כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לאחר

בחודשים האחרונים, מתקיים ברשת ומחוצה לה, שיח נרחב בנושא הוצאות כפויות מהארון של אנשי ציבור, תרבות ופוליטיקאים. זניט מדיה, זרוע המדיה של באומן בר ריבנאי וקבוצת פובליסיס בישראל, חברה לעמותת תהל"ה המעניקה תמיכה להורים של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים, ומשיקה קמפיין פרינט וחוצות פרו-בונו חדש תחת המסר: "כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לאחר" וזאת במטרה להילחם בתופעת האאוטינג.

נמסר כי: "הרעיון לקמפיין עלה כששם לב לשיח, חסר אחריות מבחינתו, שנוצר ברשת בנושא האאוטינג. לא הייתה התייחסות להשפעות של פעולת האאוטינג על האינדיבידואל, הפרט. "בסופו של דבר נוצר שיח ברשת על אאוטינג, מושג שלדעתי לרוב האנשים לא אומר הרבה, ואף אחד לא דיבר על ההשלכות של הנושא הזה." הקמפיין פונה בין השאר להתריע בפני בני נוער סטרייטים – על הסכנה הטמונה ב"אאוטינג" ואפילו כזה המתבצע כביכול בהומור ומסביר כי מדובר באקט לא לגיטימי ומסוכן."

גבי אטל מזניט מדיה: "הקמפיין נוצר על מנת להעלות למודעות את ההשלכות לפעולת האאוטינג הפומבית שנעשית לאחרונה, מתוך כוונה להפנות את השיח לכיוון אחראי יותר, שיבהיר כי הפעולה עצמה אינה לגיטימית, ואין לגיטימציה לבצע אותה בשום אופן. כשהחלטנו לתרום את הקמפיין לתהל"ה, למדתי והכרתי מקרוב את ההשלכות של אאוטינג, את הקושי שעובר מי שמוציאים אותו מהארון בכפיה כשהוא לא מוכן לכך, מה שמביא אנשים לתסכול, להרס ולעיתים פגיעה עצמית, ולפעמים לפגיעה מצד הסביבה".

איריס שש כוכבי, מנכ"ל תהל"ה מציינת: "35% מניסיונות ההתאבדות בישראל מקושרים לקהילה הלהט"בית, חלקם – בשל התמודדות רעה עם יציאה מהארון. לאף אדם אין הזכות להוציא אדם אחר מהארון. מדובר בפעולה אלימה ובהומופוביה – לעתים מופנמת, מכיוון שהאדם שמבצע אאוטינג – אינו רואה את האדם שמולו אלא רק את הלהט"ב".

ארגון תהל"ה מאפשר להורים להביע בלבול, כעס וכאב בפני אנשי מקצוע שיכולים ללוות אותם ולהעניק להם תמיכה וכלים להתמודדות עם הבשורה המשמעותית בחייהם, ביציאה שלהם מהארון כלפי משפחה מורחבת וחברים ובהמשך הדרך גם בקבלת בן/בת הזוג של ילדיהם. כמו כן הארגון מנסה לשמור על הקשר המשפחתי של הילד/ה עם הוריו ואחיו ולסייע להם לקבל אותו כפי שהוא. ארגון תהל"ה מתנגד לתופעה המתרחשת לאחרונה של "הוצאה מהארון" בכפייה של ידוענים והן של אנשים מן השורה. גם ידוען המפורסם הוא אדם פרטי בעל משפחה, חברים וקריירה. לכן ההחלטה האם לצאת מהארון היא אישית בלבד.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים