פרזנטור במקום ראש עירייה

makor_rishon

בשבועות האחרונים מושמעים ברדיו תשדירים אשר בהם ראש עיריית חיפה, יונה יהב קורא לעם ישראל להגיע לעיר חיפה. יעל פולטהיים כתבת הכלכלה והצרכנות של עיתון מקור ראשון, שאלה אותי מה דעתי על העניין והאם פנייה ישירה שכזו היא אפקטיבית.

"ההנחה הרווחת בקרב יועצים אסטרטגים, פרסומאים ואנשי יחסי ציבור, היא שהאישיות העומדת בראש הפירמידה לרוב נתפסת כדמות מנוכרת ומרוחקת מקהל הצרכנים ושבכדי לחזק את ה-Brand Loyalty ולחבר את המותג או המוצר לקהל היעד, הראש – צריך לרדת אל העם, להיות חלק ממנו, להיות עמך. ההנחה הזו לרוב מוטעית: כבשים צריכות רועה והעם צריך מנהיגים, בין אם בתחום הכלכלי או המדיני, או האורבאני. מנהיג הוא לא חבר ולא סחבק והעם לא מחפש כאלו. אנחנו רוצים מנהיגים חזקים, קשים להשגה, שמתקשרים איתנו דרך צינורות הדרגים ולא ישירות ולבטח שלא בצורה אשר עלולה להתפרש כתחנונים".

"כשראש עיריית חיפה מר יונה יהב החליט לפנות ישירות אל העם, בבקשה להגיע לאירועים בחיפה הוא ירד מהאולימפוס – מקומו הטבעי ועבר לשחק במגרש המשחקים הלא טבעי שלו – פרזנטור במקום ראש עירייה. המסר הסמוי, אולי ללא כוונת תחילה הוא – 'ניסינו הכול', אף אחד לא רוצה לבוא אז הנה אני, ראש עיריית חיפה בכבודו ובעצמו מבקש מכם – תגיעו. האם בעקבות פנייתו של יונה יהב המונים יפקדו את חיפה? התשובה היא לא".

יעל פולטהיים - מקור ראשון
יעל פולטהיים - מקור ראשון

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. יעקוב טרנר עושה את זה שנים וכנראה זה פועל.
    רון חולדאי מזמין ללילות לבנים וגם זה נראה לי עובד
    אנשים לא יבואו כי יונה יהב הוא פוליטיקאי משמין מבירוקרטיה ומלכך פנכות עשירים, שמוכר מוצר בעייתי שנתפס כמיושן. למתג את חיפה, "עיר הזקנים", באמצעותו, זה קצת פרדוקס.

    גילוי (לא) לנאות-
    אני חיפאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים