המנהלים: פרדי סליבינסקי – מנהל עמוד הפייסבוק 'אנשים מדברים'

פרדי סליבינסקי
פרדי סליבינסקי

המזבלה וקהילת 'מנהלי דפים', קבוצת פייסבוק סגורה שמאגדת למעלה מ-300 ממנהלי ומנהלות עמודי פייסבוק מהגדולים בישראל, מכירות לכם מדי שבוע את "האנשים שמאחורי ה-Wall".

האורח השבועי הוא פרדי סליבינסקי (בפייסבוק: Freddy Slivinski), מנהל עמוד הפייסבוק 'אנשים מדברים' בו חברים למעלה מ-80 אלף איש עם למעלה מ-2500 אינטראקציות בממוצע לפוסט. סליבינסקי בן 28 מתל אביב עלה ארצה בגיל 14 מאורוגוואי, הוא קופירייטר במקצועו ועובד כמנהל מדיה באתר הספורט ONE. את עמוד 'אנשים מדברים' פתח לפני כשנתיים ומאז תכניו זכו לאיזכורים בלא מעט אתרים מובילים ברשת, בהם: הפטריה, ישראל היום, מאקו ונוספים.

פרדי סליבינסקי
פרדי סליבינסקי

מאיפה הגיע הרעיון לפתוח את העמוד?
רציתי למצוא עבודה בתור קופירייטר וחשבתי שזה יכול להיות אחלה דרך לשווק את עצמי. חשבתי על כל מיני אופציות לעמודים ואז עלה לי הרעיון של שיחות מצחיקות בין אנשים. אבל לא רציתי שזה יהיה כמו עמודים אחרים שהם אוסף של סטטוסים של אנשים אחרים (בדרך כלל סלבס וכאלה). רציתי משהו יותר מקורי וייחודי, משהו שהעוקבים יוכלו להיות חלק ממנו. שישתפו פעולה, שיהיה לי אינטראקציה איתם. מפה לשם זה תפס צורה והפך לעמוד שהוא היום.

כמה זמן אתה עוסק בתחזוקה היומית שלו? מי עוזר לך?
זה עיסוק יום יומי. זה מתחיל בלראות כל יום את השיחות שהאנשים שולחים לי ולענות להם אחד אחד. לאחר מכן, לשבת כמה שעות טובות פעם בשבוע/שבועיים ולעבור שוב על כל ההודעות כדי לבחור את הכי מצחיקות, הזויות, מטומטמות. בשלב האחרון אני עורך את זה טיפה, מעצב ומכין את הפוסט. בסוף נשאר לי רק לסנכרן את הפוסטים שיעלו במהלך השבוע. אני עושה את כל זה לבד, בינתיים אני מסתדר בלי בעיה. נראה מה יהיה כשאני אגיע למליון עוקבים.

במה אתה עוסק מלבד ניהול העמוד?
אני עובד בתור מנהל מדיה באתר הספורט ONE.

איזה סעיף היית מוסיף או משנה בתקנון של פייסבוק?
שעל כל לייק שמקבלים בפוסטים, מרוויחים כסף.

מארק צוקרברג מוכן להקשיב למשפט אחד שלך, מה תגיד לו?
די לקמצנות צוקי, תפרגן לעמודים ולתוכן. מגיע לנו קצת קרדיט בצורה של דולרים.

נוסחה מנצחת לסטטוס ויראלי, יש כזה דבר?
לא חושב שיש דבר כזה. נכון שעם הזמן אתה מכיר את העוקבים שלך ויכול לנחש בערך איזה פוסטים הם יאהבו, אבל זה לא מבטיח לך כלום. הדבר היחידי שאני חושב שיכול להיות נוסחה מנצחת, זה תוכן איכותי ומקורי, זה תמיד מנצח.

מתוך אנשים מדברים
מתוך אנשים מדברים

מה הסטטוס שאתה הכי גאה בו?
כל פוסט שאני מעלה זה גאווה. זה שהאנשים מתחברים לעמוד ומשתפים איתו פעולה, זה כבר בשבילי גאווה גדולה.

האם לבעלי דפים גדולים ישנה אחריות להשתמש בחשיפה הזו להובלת שינוי חברתי?
לא חושב שעמוד כמו שלי יכול להשפיע על החברה או להוביל לשינוי חברתי. זה לא שלא הייתי רוצה, פשוט אני לא חושב שזה שייך. יש כבר מספיק עמודים טובים שעושים אחלה עבודה בהקשר לזה ואני תומך בהם.

גולשים לא תמיד מעריכים את ההשקעה של מנהל העמוד, איך משנים זאת?
זה נחמד אם יש כאלה שמעריכים את העבודה שלי אבל זה גם בסדר אם יש כאלה שלא. אני לא מצפה שיעריכו את ההשקעה שלי כי אני עושה את זה מרצון חופשי, אף אחד לא מכריח אוי או מבקש ממני לעלות פוסטים. מספיק לי לראות שיש אנשים שאוהבים את העמוד ומפרגנים.

מתוך אנשים מדברים
מתוך אנשים מדברים

ההודעה הכי מוזרה שקיבלת לאינבוקס?
קשה לבחור אחת בעמוד שכל הרעיון שלו, זה לשלוח אליו שיחות מטופשות ומוזרות של אנשים. יש המון והרבה מהם הפכו בסוף לפוסטים מוצלחים.

התגובה שהצליחה לעצבן אותך?
שום תגובה לא יכולה לעצבן אותי. גם אם זה משהו מעצבן אני צוחק מזה. העובדה שמישהו בכלל טורח מהזמן שלו כדי לכתוב תגובה כזאת זה באמת מצחיק אותי.

טיפ למנהלי עמודים אחרים?
לא לוותר! בהתחלה צריך לדחוף את העמוד כמה שיותר. אצלי זה לקח זמן עד שהעמוד תפס. אף עמוד לא רצה לשתף את הפוסטים שלי. שיגעתי חצי עולם וכלום. אבל לא ויתרתי והמשכתי לעלות פוסטים ולשלוח לעמודים אחרים. לאט לאט התחילו לשתף את הפוסטים של העמוד והתחיל לגדול מספר העוקבים. היום העמודים האלה מבקשים ממני אישור לעלות את הפוסטים שלי.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים