הסוף של שפ"מ: מהפכה בפרסום ברדיו בישראל

רשות השידור - צלם דוד וינוקור
רשות השידור – צלם דוד וינוקור

מאת: לינדה בר, דוברת רשות השידור

רשות השידור עושה מהפכה בשוק הפרסום ברדיו בישראל. הוועד המנהל של רשות השידור החליט על מהפכה בשוק הפרסום ברדיו: לראשונה מזה 17 שנה ישנה כוונה לפתוח את שוק הפרסום ברשתות הרדיו לתחרות ולהפסיק את השליטה הבלעדית של זכיין אחד על ההכנסות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה. תכנית זו מצטלבת עם בקשתה של רשות השידור מועדת החינוך של הכנסת לשינוי הכללים של הפרסום ברדיו. המהלך לתיקון הכללים החל כבר לפני מספר שנים, עוד בימי הוועד המנהל הקודם ונועד לאפשר תחרות אמיתית, נוכח המציאות התקשורתית שהשתנתה ושהכללים הנוכחיים אינם מתאימים עוד לעת הזו.

רשות השידור - צלם דוד וינוקור
רשות השידור - צלם דוד וינוקור

הכללים החדשים גובשו בתיאום עם מחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים ועם הרשות להגבלים עסקיים והם יאפשרו כניסת מתחרים נוספים באופן שיאפשר תחרות אמיתית במכרז כמתחייב על פי חוק, דבר שלא היה קיים בשנים האחרונות.מעבר לכך, ולקראת סיום ההסכם עם הזכיין הנוכחי, מתכוונת רשות השידור לפרסם מכרז חדש לקבלת שירותי פרסום ב"קול ישראל", על מנת להגביר את התחרות. הבשורה במכרז החדש נעוצה בעובדה שבמקום זכיין אחד הנותן שירותים לכלל שמונה תחנות הרדיו של "קול ישראל", יפוצל המכרז למספר זכיינים. התכנית גובשה על פי הצעה של חבר המליאה ששון יונה. יו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת הסביר שהכוונה היא לפצל את המכרז לזכיינים שונים, בחמישה אשכולות שונים:

אשכול א': רשתות המוסיקה (רשת ג', 88FM וקול המוסיקה) ורשת א'. אשכול ב': רשת ב'. אשכול ג': זכיין למגזר החרדי אשכול ד': זכיין למגזר הערבי. אשכול ה': זכיין למגזר הרוסי.

פיצול המכרז למספר זכיינים יגביר את התחרות בין נותני השירותים. החלוקה למספר זכיינים תאפשר לרשות לפתח גם את הרשתות המיגזריות ולא על חשבון רשתות אחרות ובכך להעניק לציבור רשתות רדיו טובות ואיכותיות אף יותר. קליק למור אינפו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים