בעקבות סגירת אתרי הצפייה הישירה – איגוד האינטרנט הישראלי פונה למשרד המשפטים

בעקבות סגירת אתרי הצפייה הישירה - איגוד האינטרנט הישראלי פונה למשרד המשפטים
בעקבות סגירת אתרי הצפייה הישירה – איגוד האינטרנט הישראלי פונה למשרד המשפטים

אמש, בהוראת בית המשפט, נחסמה הגישה לאתרי צפייה ישירה. פסיקה זו מצטרפת למספר פסקי דין שניתנו לאחרונה שעניינם הפרת זכויות יוצרים וגם בהם הורו השופטים לספקי האינטרנט לחסום גישה לאתרים המפרים. לאור זאת, הוציא איגוד האינטרנט נייר עמדה למשרד המשפטים, שמבקש להגדיר בחקיקה הסדר מאוזן ומידתי ביחס לחסימת אתרים. נייר העמדה פונה גם לשופטים ומבקש מהם להיות ערים לנזק העלול להיגרם מחסימת אתרי אינטרנט.

ממשרד יחסי הציבור UNIK (יוניק) נמסר כי: "איגוד האינטרנט הישראלי הינו הגוף היחידי בארץ הנלחם למען חופש האינטרנט ופועל רבות למניעת חסימת גישה לאתרי אינטרנט. פעילות החסימה המדוברת נעשתה ע"י ספקי האינטרנט לאחר שקיבלו צו של בית המשפט שקבע כי אתרים אלו פוגעים בזכויות יוצרים ועוברים על החוק. אין עוררין על כך שאין לפגוע בזכויות יוצרים. עם זאת יש לזכור, כי חסימת גישה לאתרים הינה פגיעה בזכותו של הציבור לגשת באופן חופשי למידע ברשת, זכות שהיא חלק מחופש הביטוי".

בעקבות סגירת אתרי הצפייה הישירה - איגוד האינטרנט הישראלי פונה למשרד המשפטים
בעקבות סגירת אתרי הצפייה הישירה – איגוד האינטרנט הישראלי פונה למשרד המשפטים

חסימת אתרי אינטרנט אינה אפקטיבית, המושג "חסימת אתרי אינטרנט" אינו אלא מצג שווא. הגישה אליהם עודנה מתאפשרת בדרכים חלופיות. כך, אתרים עשויים להימצא בכמה "כתובות" בו זמנית, באמצעות אתרי מראה, או באמצעות עקיפת החסימה ועדכון קל ומהיר של כתובת ה-IP או של כתובת האתר לכתובת אחרת. מנגד, עשויה לגרום לחסימה של אתרים לגיטימיים.

עוד בנושא: אתרי הצפייה הישירה עולים למתקפה – האמת מאחורי ארגון זיר"ה

מי-טל גרייבר-שוורץ, סמנכ"ל קשרי ממשל ורגולציה באיגוד האינטרנט הישראלי, אמרה הבוקר: "איגוד האינטרנט רואה בחומרה עבירה על החוק במרחב הווירטואלי ובפרט פגיעה בזכויות יוצרים. על הציבור לכבד את החלטת בית המשפט ברגע שניתנה. עם זאת, אנו קוראים לבתי המשפט לדון בסוגיית חסימת אתרים בכובד ראש, לאחר שנבדקו כל האפשרויות החלופיות ונשמעו עמדות כל הצדדים המעורבים, כולל עמדת הציבור הרחב ואף יאפשרו לו זכות טיעון נגד פעולת החסימה."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. רצוני להפנות ליבכם להחלטה של ביה"מש, ביבר כש-רן כוהן ויוסי שריד היו בכנסת ובממשלה האירגון הזה " זיר"ה " ניסו את אותו התרגיל של החסימות ועז שניהם הגישו היתנגדות לבג"ץ בעינין של חופש מידע וחופש בחירה וחופש זכויות האזרח וכו' וכו' ועוד זכויות לחופשים שנום ובבג"ץ עברה החלטה שאין לאירגון " זיר"ה " זכות לכפות את רצונם בישראל וכך ניטרלו את חסימות בזק עד היום הזה ועד בכלל ועדין לא עבר שום חוק חדש בעינין. לכן, אני מציע לכל המעוניין להרים דגל של מאבק מועיל ולהיפגש עם שני אלה שהזכרתי ועוד חברה חברה טובים כאלה ולקחת עצות חזקות ועז עם מהלכים חזקים ומגובשים אפשר לבטל את כל זירה-גזירה….!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים