מזבלה.קום

ארגון גרינפיס ישראל "נלחם" בחוסם הפרסומות אדבלוק, אבל עם טוויסט יצירתי

גרינפיס, אדבלוק
גרינפיס, אדבלוק

בזמן שהאתרים המובילים בישראל נלחמים בתוסף חוסם הפרסומות 'אדבלוק' (Adblock)כפי שדווח רבות בחודשים האחרונים במזבלה, ארגון גרינפיס ישראל (Greenpeace), הפועל לחשיפת בעיות סביבתיות כלל עולמית ומחפש אחר פתרונות וחלופות לבעיות אלו למען עתיד ירוק וטוב יותר, רוכב על התופעה באלגנטיות רבה, והחל מאמש החל להציג לגולשים שפוקדים את האתר, הודעת פופ אפ ידידותית.

בפופ אפ נכתב: "לא אכפת לנו אם תשתמשו בחוסמי פרסומות, בגרינפיס אנו לא ניזונים מפרסומות. אם אתם רוצים לעזור לנו להציל את העולם אתם יכולים לתרום לנו".

גרינפיס - אדבלוק
גרינפיס – אדבלוק

על פי הערכות בכירי בסצינת האינטרנט הישראלית, כ-30% מסך הגולשים בישראל משתמשים בחוסמי הפרסומות השונים, בראשם אדבלוק ואדבלוק פלוס, הן בגירסת התוסף דפדפן והן באמצעות הדפדפן הייעודי של אדבלוק שהושק לאחרונה עבור האנדרואיד והאייפון. המאבק העיקש של האתרים נגד תוסף האדבלוק הצליח לרתום עד כה שורה של מותגי רשת מוכרים ומובילים, ביניהם אתר גלובס, אתר כיכר השבת, פורטל עומרי חיון, אתר החדשות ynet של קבוצת ידיעות אחרונות, אתר הקהילות תפוז, אתר החדשות הכלכליות ביזפורטל ויתר אתרי קבוצת קו מנחה (אייס, פליקס, וכו').

עד כה אתר כלכליסט הוא היחיד שהציג פיתרון מסויים שגם רלוונטי לעידן האדבלוק, לאחר שהשיק לפני כשבוע את שירות ה-PRNewsRoom, שירות פרסום קומוניקטים שמאפשר למפרסמים קטנים וגדולים כאחד לרכוש כתבות יח"צ באתר, בעלות של כ-1,500 ש"ח, כפי שנחשף במזבלה. עומרי חיון מאידך, חסם לחלוטין את הגישה לאתר בפני משתמשי אדבלוק. מיותר לציין כי קהילת האדבלוק הישראלית כבר דאגה לעדכן חוקים (rules) עבור התוספים כך שיעקפו את החסימות וינטרלו את ההודעות באתרים השונים.

בגרינפיס כאמור מנצלים את הבאזז סביב סוגיית ה'אנטי אדבלוק', הם עושים זאת בצורה קריאייטיבית שמאפיינת את הלך פועלו של הארגון בארץ ובעולם. גולשים שנתקלים בפופ-אפ הידידותי בכניסה לאתר גרינפיס, יכולים לסגור אותו או לחילופין לתרום לפועלו של הארגון שכאמור אינו ניזון מפרסומות, אלא רק מתמיכה של הקהל הרחב והירוק. על המהלך אמון אלעד אייבס, מנהל הניו מדיה והקמפיינים הדיגיטלים של ארגון גרינפיס בישראל.

לצפייה בלייב באתר גרינפיס ישראל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים