יהושע\TBWA ועמותת ער"ן בקמפיין גאוני באפליקציית בליינדספוט Blindspot

בליינדספוט Blindspot
בליינדספוט Blindspot

אפליקציית המסרים האנונימיים בליינדספוט (Blindspot) של קבוצת היזמות 'Shellanoo Group' (קבוצת שלנו) וצמד היזמים הצעירים דור רפאלי (אחיה של הדוגמנית בר רפאלי), עודד קובו (בנו של איש העסקים בבו קובו) מסעירה בשבוע האחרון את הרשת לאור השקת האפליקציה הפרובוקטיבית שעל פי המחאה ברשת, מאפשרת שליחת הודעות פוגעניות ומעודדת שיימינג וביריונות רשתית, לאור העובדה שלנמנעים אין יכולת לדעת מי שלח את ההודעה, עד לאחר ששולח ההודעה בוחר מרצונו לחשוף את זהותו.

בליינדספוט
בליינדספוט

האפליקציה הושקה בבאזז נרחב, לא רק בזכות המחאה ברשת שלרגע נראתה כמתוכננת, אלא בעיקר בזכות משפך הכספים של היזמים וקשר הדם שלהם. האפליקציה הושקה בקמפיין תמונות באפליקציית אינסטגרם (קולאז' הקמפיין, תודה לעידן), שלט חוצות ענק בנתיבי איילון שנשא את אייקון הסמיילי ומהלך יחסי ציבור. ברחבי הרשת עלו אלפי פוסטים שיצאו כנגד האפליקציה וגופים רבים נרתמו למאבק נגדה, ביניהם איגוד האינטרנט הישראלי (כרזת קמפיין האנטי). אולם המאבק לא צלח, וכמצופה הוא רק סייע בתפוצת הבשורה, שדירגה את בליינדספוט גבוה מאוד בראש מצעדי ההורדות של חנויות האפליקציות השונות.

הגולשים והגופים השונים שיצאו כנגד המיזם של רפאלי וקובו, השוו את בליינדספוט לאפליקציית סיקרט שנסגרה לאור הבאזז השלילי שקיבלה, אולם ההבדל בין השתיים הוא מהותי. בזמן שסיקרט מוצבה כאפליקציה של "השחרות אנונימיות" בליינדספוט עצמה לא עושה דבר, שאפליקציות דומות אחרות לא עושות, אבל ככה זה שהיזם הוא אחיה של בר רפאלי, דמות שהאהדה כלפיה לא בשיאה בימים אלה.

בליינדספוט, ער"ן
בליינדספוט, ער"ן

במשרד הפרסום יהושע\TBWA של רמי יהושע, החליטו לנצל את הבאזז לקמפיין RTM (ריל טיים מרקטינג) עבור עמותת ער"ן המעניקה עזרה ראשונה נפשית ומעמידה מוקדי תמיכה טלפונים, והשיקו את המהלך השיווקי הראשון בפלטפורמה החדשה, שכנראה לא תיפרד מאיתנו בזמן הקרוב. המהלך מקדם את שירות הסיוע הטלפוני והאינטרנטי של ער"ן, אף הוא מוענק כשירות אנונימי.

במסגרת הפעילות, אנשי יהושע\TBWA שלחו מאות הודעות אנונימיות לאנשים בטווחי גילאים שונים, שקיבלו הודעה בזו הלשון: "אם אתה צריך, תדע שאתה תמיד יכול לדבר איתי". אחרי שהגולשים ראו את ההודעה, האינסטינקט הראשוני הוא כמובן לברר מי עומד מאחוריה, ואז נחשף המסר. לאחר שהגולש קיבל בתגובה כרזה של ער"ן בה נכתב: "לפעמים, בתוך כל הטירוף, דווקא שיחה אנונימית אחת יכולה להציל אותך. חייג מכל טלפון, 24 שעות ביממה 1201, מוקד תמיכה נפשית לכל סוגי הבעיות".

ממשרד הפרסום יהושע\TBWA נמסר כי: "המטרה היא כמובן לעודד אנשים לעשות שימוש חיובי באפליקציה ולהראות להם שבכל מקום, וגם במקומות הכי לא צפויים, תמיד יש למי לפנות, תמיד יש עם מי לדבר ותמיד ער"ן נמצאים שם בשביל שיחה אנונימית שיכולה לעשות רק טוב."

בליינדספוט Blindspot
בליינדספוט Blindspot
דור רפאלי, בליינדספוט
דור רפאלי, בליינדספוט

כתבת 'מבט' על בליינדספוט, באדיבות ערוץ 1

קרדיטים
סמנכ"ל קריאייטיב: מאיה שרן קופי: חזקוש ישורון תקציבאית: דיאנה חוטובלי ארט: אבישי קשת סמנכלית לקוחות: רעיה אריאל יו"ר: רמי יהושע מנכ"לית: עינת יוזנט-רביד

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים