רמי יהושע לא משתמט מתגובות קשות

רמי יהושע, צילום: פייסבוק
רמי יהושע, צילום: פייסבוק

הפרסומאי רמי יהושע, מבעלי קבוצת \TBWA ישראל, ממשיך לעורר סערות ברשת עם הקמפיינים של עמותת 'ישראלי אמיתי לא משתמט' שהוקמה על ידו ב-2008 ופועלת על מנת לעודד גיוס נרחב לצה"ל.

ישראלי אמיתי לא משתמט
ישראלי אמיתי לא משתמט

כמדי יום זיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, משיק משרד הפרסום יהושע\TBWA את המודעה השנתית של הקמפיין. במודעה העדכנית של המשרד נכתב: "חברים, אתם חסרים. [כשאתם משתמטים מצה"ל, החברים שלכם מרגישים את זה].

היום בשעות הבוקר (רביעי) פירסם יהושע בפרופיל הפייסבוק שלו את המודעה לצד הסטטוס: "ביום הזה לא נשכח את מי שלא מילא את חובתו לעמו". המודעה ודבריו זכו לכמה תגובות זועמות, דווקא מצד חברי הפייסבוק שלו [לסטטוס]. בעמוד הפייסבוק של הקמפיין שמונה בסה"כ כ-שם הכרזה עלתה לפני כשעה, לא נצפה

קמפיין 'ישראלי אמיתי לא משתמט' כבר ידע ימים ויראלים יותר, השיח סביב המסר השנוי במחלוקת של הקמפיין לא מצליח לשחזר את רגעי השיא שלו בשנת 2012, אז הפך לאחד הקמפיינים המדוברים ביותר ברשת עם אלפי תגובות, ממים של גולשים וארגונים שרכבו על כרזות הקמפיין.

ממשרד הפרסום נמסר: "בעזרת אחת הסיסמאות המוכרות ביותר בישראל שהפכה עם השנים לקונצנזוס, יצרנו הפרעה שקשה להתעלם ממנה ואמרנו לאותם סרבנים שאם לא בשביל עצמם או בשביל המדינה, אז לפחות בשביל החברים שלהם. כי כשאתה בוחר להשתמט מהשירות הצבאי או מהשירות הלאומי, החברים שלך נושאים בנטל במקומך. וזה כבד."

בין התגובות לסטטוס של יהושע:

"נראה לי שזה דווקא היום היחידי בשנה שלא צריך לנופף במסר הזה"

"קצת צורם ביום הזה, באופן לא כל כך נעים ונכון. אפשר מחר…."

"אולי יום אחד בשנה. תפסיקו עם השטויות האלו. כבדו את זכר הנופלים בדממה! מחר תמשיכו להתקוטט ללכלך ולריב. יום בשנה גם זה קשה?"

"היום הזה רמי, הוא יום של חשבון נפש לכל החברה הישראלית. הוא יום של שיקוף, החיילים מתו על קידוש הרעות. הם לא שאלו מי דתי או שמאלני, הם לא שאלו מה הצבעת לפני שקפצו להציל את האחר. היום הזה הוא יום המסמל חברה שסועה שאוהבת להתחפר כל אחד בעמדותיה ולהנציח את דעותיה.

וזה צריך להיות ההיפך, ההיפך המוחלט, יום שנקח ממנו דוגמא לשאר השנה ונבין את ערך הרעות. יום שבו נבין שאנשי לה פמיליה יגדפו שמאל במשך השנה אבל אם ישרתו איתם במילואים הם יכולים לשזור את עצמם לפעמים בקשר אינסופי. יום שבו דתיים וחרדים בלילה מתפללים לעילוי נשמת החיילים ועושים משהו שלעולם לא נבין את משמעותו כנראה אלא רק שנהיה בצד השני. זה יום שאנחנו צריכים למצוא את המשותף ולקרב את ערך הרעות ולא להנציח ולהדגיש את הפערים. יום שבו כרזה כזו טוב היתה אם היתה מדגישה את הטוב, את הרע והשיסוי אנחנו מכירים."

חזקוש ישורון, קופירייטר ביהושע\TBWA, החליט להציג גם את "הצד השני" והגיב לאחד הגולשים:

"אם הייתי כותב בסתם יום בעיתון "חברים, אתם חסרים" אף אחד לא היה טורח להסתכל. ביום הזה זה מסיח את דעתך, ואז אתה קורא את השורה הבאה ומבין את המסר. את דו המשמעות, שכמובן לא תוקף ולא בא ממקום רע, אלא ממקום של הבנה. החללים חסרים והמשתמטים חסרים בקרב על הגנת המולדת. והם לא רעים, הם חברים. אני מאמין שאלו הימים הנכונים ביותר לפנות אליהם כי (מהיכרות אישית עם כמה) אני יודע שגם עליהם הימים האלו משפיעים". כך כתב ישורון

קרדיטים
סמנכ"ל קריאייטיב: מאיה שרן קופי: חזקוש ישורון ארט: אבישי קשת סמנכ"ל לקוחות: עינב שגיב סופרווייזר: אור לוין תקציבאי: אלירן בסלי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים