יוזמה בפייסבוק: שבוע ללא אלימות ברשת – שמים איקס לאלימות

שבוע ללא אלימות ברשת: שמים איקס לאלימות
שבוע ללא אלימות ברשת: שמים איקס לאלימות

במסגרת שבוע ללא אלימות ברשת, שיתקיים בין ה- 12-19/03/2013, פרי יוזמתה של קהילת 'שמים איקס לאלימות' (קליק לביקור) נקראים הגולשים להחלפת תמונת הפרופיל למשך זמן קצוב לתמונה עם ידיים מוצלבות בצורת X כאות הזדהות עם המאבק באלימות.

קהילה חדשה בפייסבוק, בשם "שמים איקס לאלימות", הוקמה במטרה להיאבק בתופעת האלימות המקוונת (Cyber Bullying) ברשת הפייסבוק. מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שהרשת החברתית הפכה לאחת מהזירות האלימות ביותר בחברה הישראלית. תקופת הבחירות וגלי המחאה החברתית חידדו ביתר שאת את התופעה ההולכת ומתפשטת, ולעיתים אף חורגת מגבולות המקלדת לחיים שבחוץ.

שבוע ללא אלימות ברשת: שמים איקס לאלימות
שבוע ללא אלימות ברשת: שמים איקס לאלימות

הביטוי המדאיג ביותר של התופעה, הן בהיקפו והן ברמה התוצאתית, הוא בריונות מקוונת בקרב בני נוער, הגורמת לעיתים למצוקה חברתית כה חריפה אצל הקורבנות הצעירים עד כדי התאבדות. קהילת "שמים איקס לאלימות" פועלת להגברת המודעות ליישום, שלמעשה כבר קיים בפייסבוק, זמין לכל גולש ופשוט לתפעול. האיקס או החץ, המופיעים במעבר עכבר לצד כל תגובה, מאפשרים לגולשים לחסום גולשים אחרים שכתבו תגובה אלימה, לכתוב להם הודעה או לדווח לפייסבוק על התגובה הפוגענית.

הקהילה מהווה בסיס כוח והעצמה להתמודדות עם האלימות במרחב הווירטואלי על ידי נקיטת סנקציה כנגד הפוגעים, כאשר בדף הייעודי שלה מוזמנים חברי הקהילה לתעל את התגובות הלא ראויות אליהן הם נחשפו. הפרסום בדף הקהילה יפעיל לחץ על הכותב ויעודד גולשים אחרים לדווח על כך ואף להביא למעורבות של פייסבוק בנדון.

הקהילה הוקמה כיוזמה של נועה המאירי, יועצת לשיווק דיגיטלי ומייסדת קהילת המדיה החברתית ברנדס אנד פרנדס – Brands & Friends, במסגרת תחרות מיזמים למניעת אלימות ברשת.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים