הזדקרה למחות

מזבלה

הדר סתיו, בוגרת קורס קופי ג2 בבצפר כנראה לא מאמינה בפרסום בכל מחיר והקימה קבוצת פייסבוק מחאתית כנגד קמפיין 'הפטמות הזקורות' של גורני אינטראקטיב לרשת Best Buy. בכוונה הדגשתי לכם את הפיסקה השניה, מה שהדר אולי לא יודעת אבל ערן גרינברג, עד לא מזמן ראש מחלקת הפלנינג בבצפר וכיום מנכ"ל גורני אינטראקטיב, הוא זה שאחראי על הקמפיין שאני דווקא מחבב. אגב, עבודת הגמר של הדר בקורס קופי הייתה לא פחות מינית "ושוביניסטית" מהקמפיין של גורני. קליק לפרינט השדיים, קליק לפרינט האוראלי.

בסט ביי, פטמות, גורני

מתוך עמוד הקבוצה:

מי שמכיר אותי יודע שאני לא פמיניסטית (ולמי שלא מכיר- אני לא פמיניסטית). אני בנאדם אדיש, די עצלן ואפילו קצת מיזנטרופ. בקיצור לא הטיפוס הכי אקטיביסט בשכונה. ובכל זאת, היום נחו עיניי על באנר שהיה מספיק מזעזע ודוחה כדי לגרום אפילו לבנאדם כמוני לעשות מעשה ולפתוח קבוצה בפייסבוק. כן כן. באנר שהעליב לי את האונה הקרייאטיבית.
באנר שאמר לי "אם את בחורה, לכי למתחרים.עדיף בלי חולצה" באנר שמוכיח שבישראל 2008 יש עדיין משרדי פרסום שחושבים לעצמם (אזהרה ציניות בדרך): "בואנה איזה קונספט גאוני- פטמות! והן עומדות!!מי לא יקנה?!?" אין, קקטוס הזהב בדרך. מקאן- מאחוריכם. גם ויתרו על חמישים אחוז מהציבור הנקרא "המין הנשי" וגם עשו את זה עם פרסומת מטומטמת. כאילו משאב הקריאייטיב אזל מן העולם. ממש חטא על פשע

הייתי רוצה לדעת מי האדם שחשב על הרעיון הזה ומאיפה הוא קונה את הסמים שלו (אחי זה כנראה טוב, תשאיר לנו גם קצת) מי המנהל שלו שחשב שזה רעיון טוב (בנאדם איך שכנעת אותו, תלמד אותנו את הטקטיקה) ומה הם שמו ללקוח המסכן במשקה כדי שיאשר את זה? נכון שסקס מוכר בלה בלה, אבל לא ככה.

ובכן, לי נמאס. נמאס שמבטלים אותי בתור קהל יעד נמאס מפרסומות סקסיסטיות ללא מטרה נמאס מפרסומות ללא מעוף שחושבות שאפשר לקנות אותנו ע"י זוג פטמות ("אבל היי תראו! הן עומדות בקור!!") מגיע לנו קצת יותר תחכום מזה, אני קוראת להחרים את רשת בסט ביי (ותודה למשרד הפרסום גורני) עד להורדת הבאנר+המיני סייט המעליב, אם אתם מסכימים, תצטרפו ותפיצו לחברים. ואם לא, נהה מה אכפת לי גם ככה. אה ואגב, יש לי רעיון לקמפיין הבא- בואי תבדקי כמה קר לו. וכולנו יודעים איך משפיע הקור על האיבר הגברי.

גורני, שדיים, פיטמות, פטמות, פיטמה, קוזינות

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. איך בחורה מגדירה את עצמה "לא פמיניסטית" אבל נלחמת נגד סקסיזם ומתפלאת שלנשים אין שיוויון בעולם הפרסום..את לא מבינה שזה אותו דבר? מה את חושבת שזה פמיניזם בדיוק?
    טיפשות ובורות.

  2. בתור אחד שלמד אצל ערן גרינברג, אני חושב שהוא אחלה גבר…
    לפעמים יש לו יציאות… אבל זה רק בגלל שהוא אדם פתוח וזורם.
    בכל מקרה דורי, רק רציתי להגיד שזה לא יפה שהשתמשתם בעבודות של הדר
    ללא הסכמתה, ובמובן מסוים אף הלבנתם את פניה ברבים.
    אני חושב שהתנצלות כלפיה היא יותר ממתבקשת, מכיוון שהעמדתם אותה במצב לא נעים!
    במיוחד בגלל שהיא הייתה התלמידה של ערן.
    אני חושב שזכותה להביעה את דעתה האישית, גם אם זה בפומבי.
    ואני אישית, מסכים איתה ועם שאר האנשים, הקמפיין סקסיסטי ומעליב כלפי הנשים
    (וזה לא שאני כזה צדקן, אבל מה שנכון, נכון)
    בכל מקרה, אני חושב שהקמפיין יצא כדחקה שאמורה לעשות רעש ולא יותר.
    אז שלכולנו יהיה המשך יום טוב, וזכות דיבור מלאה לכולנו 🙂

  3. זבלונים יקרים שלום,
    המון זמן שלא הייתי כאן ועוד יותר המון זמן שלא הגבתי. אמרו לי שהתייחסתם לנושא כאן אז הייתי חייבת לבדוק 🙂
    דורי, נכון, לא ידעתי שערן גרינברג הוא האחראי לקמפיין. לפני שפתחתי את הקבוצה כתבתי מכתב באותה הרוח למשרד גורני. אתמול קיבלתי תגובה ארוכה ומעניינת מערן גרינברג ואכן הופתעתי שהוא האחראי על כך.
    ערן הוא אחד המרצים שאני יותר מעריכה מהבצפר, וכל מי שלמד שם ודאי יסכים איתי שהשיעורים איתו הם מפגן של יצירתיות, מקוריות וחומר מרתק. לכן דווקא ממישהו כמוהו לקבל פרסומת כזו, שהיא בעיניי נמוכה ומזלזלת באינטילגנציה, זה מאכזב כפליים.
    לעניין הפרינטים שלי, כתבתי כבר חפירה ארכיאולוגית על זה בקבוצה בפייסבוק, אבל בקיצור- קשה לי להאמין שאשה היתה רואה אותם ונפגעת מהם. בעיניי השימוש בדימוי המיני שם בא לשרת מסר מסויים ולא רק כדי להשתמש בסקס בכל מחיר.

    כל העניין הזה גרם לי לתהות האם קופירייטרית אישה היתה יכולה להוציא כזו פרסומת תחת ידיה. הייתי שמחה אם היה נפתח כאן דיון מדוע אין כמעט נשים בענף, מדוע אנחנו שומעים רק על עבודות של קופירייטרים גברים, מדוע נשים מספיק טובות לתקציבאות אבל לא לקריאייטיב, מדוע במשרד מסויים מהמובילים בארץ יש חוק בלתי כתוב לא לקבל בחורות לקופי ולא משנה כמה מוכשרת תהיי. הייתי שמחה לשמוע את דעתכם בעניין.

  4. יש הבדל דיי גדול בין הפרינטים שלה לבאנר הנמוך הזה..
    זה ההבדל בין רמיזה מינית לשימוש ממש עלוב בגוף האישה.
    בין סקס לסקסיסטי.

  5. לפני שאתן ממהרות להזדקר ולמחות על עוד פרסומת שוביניסטית-סקסיסטית בים של פרסומות כאלה, עלי להעיר את תשומת לבכן לעובדה שלפתוח קבוצה בפייסבוק זה לא בדיוק לעשות מעשה…האקטיביזם החדש עבר לאינטרנט וזה יפה ומתקדם אבל זה לא עוזר בכלום אם לא מרימים כמה טלפונים ויוצאים לרחובות בהמונים. (להלן רעיון).
    שנית, בתור אחד שלמד חצי סמסטר של תואר בתקשורת אני יכול לומר בוודאות (עד כמה שמילת המרצה שלי יכולה להיות וודאית – מבחינתי זה מספיק וודאי) נשים, יותר מגברים נוטות להשתכנע מפרסומות סקסיסטיות. העובדות מדברות – פרסומות כאלה לבשמים לנשים, בגדים, "אקססוריז" גורמות לכנראה הרבה מאוד נשים לנהור אל החנויות ולשלוף את מרשרשיהן בהתלהבות.
    שלישית, לאותה ידידה ששלחה לי את הלינק לכאן בכדי שאוכל גם אני להזדעזע כמוה ולשאר חברותיה המזועזעות אני אומר: אתן רואות את התהום? אותה תהום שביניכן לבינינו, המשתינים בקיר, שרואים בפרסומת הזאת משחק משעשע ותו לא. מה מזעזע בפטמות? לא תצליחו לשכנע ברברים שכמותינו, אותם ברברים שמשחקים לכן בפטמות שהפרסומת מזעזעת. לא תראו אף סטרייט מניף שלטים בחוצות העיר ומפגין לצידכן. בסך הכל השתעשעות קטנה עם מה שנתן לנו הטבע – איברים שמתכווצים בקור ומתפשטים בחום.
    ואגב, ישנה פרסומת כזאת על גברים, מראים שני שקי אשכים, אחד מכווץ ואחד פחות מכווץ וזו פרסומת גם למזגן. אותי זה מאוד שעשע…
    לכן, מזדקרות יקרות, כל שנותר לי לאחל לכן הוא לזרום ואם זה מעצבן אתכן – תזרמו.

  6. אני מחזקת את ידיה של הדר. אחד הקמפיינים הנמוכים, הנבובים והמגעילים שראיתי.
    רק שאני, שלא כמו הדר, ממש לא נעלבתי ממנו. נהפוך הוא, נכמרו רחמיי על אותו מנהל קרייאטיב שלא יכל למצוא שום פתרון לבריף ונאלץ ללכת על הקו הכל כך מביש הזה.

  7. זו לא הבחורה שעשתה את קיפי? 🙂
    נראה שהיא רק הלכה והשתבחה מאז האייטיז, אבל לעומתה הקונספט היה צריך להיגנז שם לצד "אשכוליות או לא להיות".

  8. מותק, נראה לי את צריכה קצת קרח…

    אגב, מי בעד להרים קבוצה בפייסבוק שמקדשת את הפסטיבל שערן עושה בכול פתיחת קורס.. (עם החולצה, הריקוד על השולחן, והשלטים… איזה גנוב הוא – כן ירבו)

  9. האמת אני מסכים איתה לגמרי
    באנר אידיוטי לחלוטין
    ואני גם לא חושב שיש עניין להשוות לעבודת הגמר שלה שהייתה מצויינת והשתמשה בסקס בחוכמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים