יוזמה חדשה קוראת להחרים את פייסבוק ליום אחד ב-3.2.15, המזבלה מציגה את היקף הנזק האפשרי

מחאת רשת ביוזמת גולשים: יום ללא פייסבוק בישראל
מחאת רשת ביוזמת גולשים: יום ללא פייסבוק בישראל

no-facebook

יהונתן קלינגר, פעיל רשת מוכר ועורך דין מחוזר בתחום דיני אינטרנט, מציג היום יוזמה חדשה אשר בבסיסה חרם חברתי וצרכני על הרשת החברתית 'פייסבוק' וזאת לאור התנהלותה החד-צדדית בכל הנוגע לפרשת 'סטטוסים מצייצים' אשר כאמור לאחר חשיפת גלובס כי מפעילי העמוד מכרו סטטוסים שיווקיים סמויים, סגרה הרשת החברתית באופן סופי את העמוד ואף הקפיאה הבוקר את הפרופילים האישיים של אבי ועדי לן.

'סטטוסים מצייצים' עברו על חוקי הפלטפורמה פעם אחר פעם, על כך אין עוררין, אולם סגירת העמוד אשר מנה למעלה מ-710 אלף איש ונחשב לעמוד הפייסבוק הפופולארי בישראל, וזאת ללא שום הודעה מראש ובאופן שרירותי מצד הרשת החברתית, מצביעה על דיקטטורה מודרנית אשר מנותקת לחלוטין מהשוק המקומי ומרחשי הציבור. תותחיה של פייסבוק הופנו הפעם אל עבר מצייצים, אך מחר זה יכול להיות כל עמוד או פרופיל אחר במדינת ישראל.

במסגרת היוזמה של קלינגר "יום ללא פייסבוק", מופצת בדקות אלה ברחבי הרשת קריאה להתנתק מהרשת החברתית ליום אחד (3.2), לרבות מאפליקציות ושירותים נוספים שלה כדוגמת אפליקציית הוואטסאפ. באם המחאה תצליח, עבור פייסבוק מדובר יהיה בנזק מוניטיני כבד במיוחד לצד הפסדים כלכלים משמעותיים, גורם בכיר בשוק המדיה העריך למזבלה כי המחזור היומי של פייסבוק מהשוק הישראלי עומד על למעלה מ-700 אלף $. סביר כי באם היוזמה של קלינגר תצליח לסחוף את הרשת הישראלית, הסיפור יזכה לחשיפה תקשורתית נרחבת גם בעולם, אשר תגרום אי נוחות לרשת החברתית, כאשר כאמור כפי שנחשף במזבלה "נכפה עליה לפעול כנגד מצייצים".

יום ללא פייסבוק: יוזמה של יהונתן קלינגר (קליק לסטטוס):

"בעוד שבועיים פחות יומיים, ביום 03.02.2015, אני אכבה את פייסבוק ליום אחד כמחאה על ההתנהלות החד-צדדית שלה. באותו היום אני אסיר את האפליקציה הסלולרית של פייסבוק מהטלפון שלי, את WhatsApp ואכבה את החשבון שלי כך שלא ניתן יהיה לשלוח לי הודעות, לצפות בתמונות שלי או לעשות לייק על סטטוסי עבר שלי. אני קורא לחברי הפייסבוק שלי גם כן לעשות כן, במחאה על ההתנהלות החד-צדדית של הרשת החברתית.

אם יש לכם WhatsApp, אינסטגרם, פייסבוק או כל דבר אחר שקשור לאותה הרשת, אני קורא לכם להצטרף אלי ל"יום ללא פייסבוק". הקריאה שלי היא להקמה של גוף עצמאי, בלתי תלוי ברשת החברתית שיטפל בבקשות ההסרה של משתמשים ויחליט מה ראוי ולא ראוי להתפרסם. ההתנהלות הנוכחית, הכוחנית, החד צדדית של הרשת החברתית הזו אינה הדרך לטפל בסכסוכים. בסוף אותו היום הכל יחזור למוטב".

יום ללא פייסבוק
יום ללא פייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

15 תגובות לפוסט

15 תגובות

  1. כשגוגל סוגרים לך את החשבון ב Adwords או Adsense אתה לא מקבל אזהרות אלא הודעה שהחשבון שלכם נחסם. למה שפייסבוק ינהגו אחרת ? תפסיקו להתייחס לעמוד הזה כנשמה טובה הם לא עשו את זה בגלל רצון טוב, אלא בשביל כסף!

  2. כתוב בתקנון שלהם שלא ניתן לפרסם צד שלישי בדף פייסבוק, ללא אישור מוקדם מפייסבוק.
    מה הם התנאים לאישור כזה?
    למי לפנות כדי לאשר?
    האם באמת יש סיכוי שיאשרו פעילות מסחרית/שיווקית בדף תוכן? ואם כן, כאמור, איך לעזאזל מאשרים את זה?
    דורי, יש מצב שלך, לעורכי דין שאתה מכיר, לפייסבוק יש תשובות ברורות לשאלות הבסיסיות האלה?
    תודה מראש,
    מיואשת פייסבוק

  3. טוב שזרקו אותו מהפייס נמאס לנו "מהאינדיאנים" שמרשים לעצמם לעשות כל מה שבא להם.מצידי שפייסבוק תחליף את הכנסת

  4. טוב שזרקו אותו מהפייס נמאס לנו מהאענדיאנים שמרשים לעצמם לעשות כל מה שבא להם.מצידי שפייסבוק תחליף את הכנסת

  5. שיספקו לבעל העמוד כלים למכירת סטטוסים תמורת עמלה מהמכירה…

  6. אבי לן עכשיו מרגיש מה זה להיות בצד השני של המתרס. רק שבניגוד לזמר המפורסם לאבי לן אין באמת קהל.

  7. יש אנשים ששוכחים שפייסבוק זה עסק למטרות רווח בלבד ולא "עסק חברתי". פייסבוק זו פלטפורמה שניתנת לכל משתמשיה בהשאלה בלבד ויש לה תקנון מאוד ברור, זה שיש מי שמתבלבל וחושב שפייסבוק חייבת משהו לבעלי העמודים או איזה דין וחשבון או שהם "מתעלמים מהחברה הישראלית" כנראה לא מבין מהו תאגיד עסקי שמונע ממטרות רווח. זה חברה מסחרית בבעלות פרטית שלא חייבת לאף אחד שום דבר בטח ובטח שלא לעמוד ששבר את התקנון עשרות פעמים ועוד עשה עשרות אם לא מאות אלפי שקלים על גב המפתחים והחברה שעלה לה מיליונים לפתח את המערכת. אם מישהו זר היה נכנס אליכם הביתה ומשתין לכם באמצע הסלון כנראה שהייתם זורקים אותו לכל הרוחות ולא הייתם מנהלים איתו דיון על כך או "נותנים לא אזהרה". פייסבוק השקיעו מיליונים ומאות מיליונים בלפתח מערכת ומישהו החליט לעשות עשרות אלפים אם לא מאות אלפים על הגב שלהם ועוד יש לו חוצפה להתלונן שזה נגמר.

    לומר שפייסבוק זו "דיקטטורה מודרנית אשר מנותקת לחלוטין מהשוק המקומי ומרחשי הציבור" רק מראה על כמה מנותקים אנשים מהמציאות סביבם והם לכודים ברעיונות החברתיים של רוח התקופה בה כולם צריכים להיות "שווים".

  8. עד שלא יתוגמלו יוצרי התוכן בפייסבוק אין לי ספק שימשיכו למכור סטטוסים… או שהאתר הזה יעלם מעינינו בשנה שנתיים הקרובות. מה אתם חושבים שמישהו משקיע 10 שעות ביום בשביל הכיף ויוצר תוכן בשביל שפייסבוק ירויחו מיליון ש"ח ביום? שידחפו אצבע..

  9. פייסבוק הוא גוף עסקי עם כללים מאוד ברורים של מה אסור ומה מותר. מי שלא מתאים לו, יכול למצוא המון אפשרויות אחרות.
    אם החלטת שאתה בפייסבוק, אז תתנהג בהתאם לכללים, אחרת יבעטו אותך..

  10. נו באמת… עוברים על התקנון, וסוגרים להם את החשבון. זה שבישראל מדינת הפרטאצ' זה לא מקובל? מעניין את הביצה

  11. [Comment ID #116837 Will Be Quoted Here]

    גם אני מאוד מעריך את פייסבוק על סגירת סטטוסים מצייצים, בהחלט אבן דרך חשובה והוכחה לכך שפייסבוק לא תבליג גם לגדולים ביותר, אבל מצד שני, אני גם מתחבר לדעה הרחבה יותר של קלינגר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים