הכירו את גלית בר – סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה

גלית בר, צילום: דפנה גזית
גלית בר, צילום: דפנה גזית

אחרי שהכרתם את עמית קורן, מנהלת הדיגיטל של מטרנה ואת סגן ירדן חי, מנהלת הדיגיטל של פיקוד העורף, אתם מוזמנים להכיר את גלית בר, סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה, במסגרת הראיון השלישי במדור של המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' בפייסבוק.

חברת גלידות נסטלה (אסם Nestlé) היא אחת השחקניות המרכזיות בשוק הגלידות בישראל עם נתח שוק של כ-38%. בשנים האחרונות, האסטרטגיה השיווקית התרכזה במיצוב גלידות נסטלה כמותג המוביל במשק על כל המשתמע מכך; אחריות על הצמחה ופיתוח של השוק כולו. המשמעות של זה ברמת היומיום היא שצוות השיווק פועל לפיתוח והחדרה של מהלכי חדשנות, שמטרתם להביא ערך מוסף שיגרום ליותר צרכנים לאכול יותר גלידות יותר פעמים במהלך השנה.

גלית בר, צילום: דפנה גזית
גלית בר, צילום: דפנה גזית

אני במשפט:
כשעוסקים בגלידה, עוסקים בעיקר בטעם… ומיד עולה לנו חיוך גדול על הפנים של כיף והנאה. חברת גלידות נסטלה חרטה על דגלה לגרום אושר לצרכניה ובחרה בסלוגן "MAKES ME HAPPY". את ההתחייבות הזאת אנחנו מקפידים למלא… אין יותר משמח מלעבוד בתעשייה שגורמת כיף לאנשים… האתגר הכי גדול שלנו הוא לפתח מוצרים חדשים ולשפר את המוצרים שלנו בפרוטפוליו מבחינה תזונתית, מבלי לפגוע בחוויית הטעם. אנחנו עוסקים בזה חלק גדול מאוד מהזמן, אני באופן אישי עומדת על המשמר ולא מוותרת לצוות באף פרמטר שקשור לטעם. אני משלמת על זה כבר במכשיר הריצה בחדר הכושר.

איך הגעתי לעולם השיווק?
אני עובדת באסם כבר 13 שנים. התחלתי באגף הסחר אבל תמיד קרץ לי להגיע לשיווק, התמזל מזלי כשקיבלתי את השיווק של החטיבה הכי כייפית בקבוצה…

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
השנה הובלנו שני מהלכים משמעותיים בתחום ה-Wellness. המהלך הראשון; השקנו את סדרת לה פרוטה, שהפכה במהרה ללהיט החם ביותר של הקיץ הזה. מדובר בשלגוני סורבה נימוחים, המבוססים על 50% פרי ועד 90 קלוריות לשלגון. המוצרים כל כך מיוחדים וטעימים שאנחנו מקבלים תגובות מדהימות ובקשות שנמשיך ונפתח עוד מוצרים בסדרה.

סדרת לה פרוטה | La Frutta
סדרת לה פרוטה | La Frutta

המהלך השני; בימים אלה אנו משיקים סדרת גלידות יוגורט, תחת המותג, שגם היא נותנת מענה לפינוק קצת יותר בריא. קיבלנו את הזכות, לראשונה בכל העולם, למתוח את המותג פיטנס, אחד ממותגי ה-Wellness החזקים ביותר בישראל, למקפיא הגלידות. אני מאמינה שגם ההשקה הזאת תתקבל בחיבוק גדול ע"י הצרכנים, שמחפשים פתרונות בריאים יותר להתפנק איתם בקיץ החם.

גלידות פיטנס - Fitness
גלידות פיטנס – Fitness

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב בעיני הוא כזה שיודע לראות את התמונה הגדולה אבל גם מבין לעומק את הרובד התחתון – נקודת המכירה, המדף, האינטרס הקמעונאי, השפה של צוותי המכירות וכו'. לא מספיק להבין את הצרכים הצרכניים ואת הטרנדים השיווקיים, כדי לתרגם את התובנות השיווקיות למהלך עסקי מוצלח חייבים להבין היטב את כל שרשרת הערך.

פירגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
אני מאוד מעריכה את המהלך השיווקי שנעשה ברשת שופרסל, אני חושבת שהאסטרטגיה החדשה של הרשת, עם היציאה מזירת המחיר לזירות האיכות והשירות ופיתוח המותג הפרטי והנכסים של הרשת, הייתה אמיצה מאוד. שופרסל נהגה כמובילת שוק, באומץ רב, בבחירה באסטרטגיה הזו. אמנם שוק הקמעונאות לא נמצא היום במקום טוב, אבל אן לי ספק שהתמדה באסטרטגיה הזו לאורך שנים, תסייע לשופרסל להתמודד היטב ולשמור על המובילות בשוק (ללא המותג בפחות כסף).

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
שיווק דיגיטלי הוא ההיום והמחר שלנו. אנחנו כמשווקים וכמפרסמים צריכים להמציא את עצמנו מחדש וללמוד למנף את הכלים הדיגיטליים והאפשרויות האינסופיות שהפלטפורמות בדיגיטל מאפשרות לנו. אנחנו ממש בראשית הדרך, אבל ללא ספק מנתבים לשם יותר ויותר משאבים ומלמדים את עצמנו להיות אפקטיביים יותר בערוץ הזה. אנחנו בגלידות נסטלה יוצאים עם קמפיינים שהם רק בדיגיטל לקהלים הצעירים ומאמינים מאוד באימפקט שהם יוצרים על הצרכנים. דף הפייסבוק שלנו, למשל, הוא חגיגה צבעונית, מגרה ואינטראקטיבית, שמפעילה את הצרכנים ממקום של חוויות כיפיות.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
צאו לשטח, צרו חיבור ישיר לנציגים מכל השרשרת , דברו עם צרכנים, קמעונאים, אנשי המכירות, כי מה שתלמדו ביום שטח אחד לא תצליחו ללמוד במשרד מול המחשב.

בתמונה: גלית בר, צילום: דפנה גזית

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. כמה קלישאות שיווק… גב׳ בר שכחה לציין שהמתחרים משטראוס נתנו להם חזק בראש בשנתיים האחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים