נחסם אבל יגיע: עדי סופר תאני תראיין את גיא לרר בכנס מיוחד של פייסבוק ישראל

גיא לרר, פייסבוק ישראל
גיא לרר, פייסבוק ישראל

יד אחת מלטפת והשנייה סוטרת: ממידע שהגיע לידי המזבלה עולה אירוניה עצובה למדי שמוכיחה אולי באופן סופי עד כמה התקשורת הישראלית מפחדת למתוח ביקורת על התנהלות חברת פייסבוק ישראל ולסקר אותה באור ראוי יותר.

אחרי שהגבילו את פעילות 'הצינור' וצינזרו את פרופיל הפייסבוק האישי שלו (שכבר שוחזר), למזבלה נודע כי גיא לרר עתיד להשתתף מחר (שלישי) בפאנל שאלות אישי "אחד על אחת" עם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני. פאנל שבו לרר יהיה דווקא בצד השני של המתרס; כמרואיין ולא כמראיין.

את השאלות שעדי סופר תאני תשאל את לרר אתם כבר יכולים לנחש לבד. אלה לבטח לא יהיו סביב חסימת פעילות 'הצינור', אי תשלום המיסים של פייסבוק, הצנזורה שזו נוקטת או העלמת העין הקבועה מההסתה ברחבי הרשת החברתית.

זהו לא סוד שפייסבוק מטילה אימה על גופים מהגדולים בעולם. רק במהלך הסופ"ש האחרון פורסם שאפילו סטטוסים של ראש ממשלת נורבגיה לא יכולים אל מול הצנזורה של פייסבוק, אבל האם לפייסבוק יש באמת כזו השפעה על התקשורת שזו פשוט מבועתת ממנה?

כפי שפורסם, עמוד הפייסבוק של 'הצינור' הוגבל לפעילות ל-30 יום, פרופיל הפייסבוק של גיא לרר, מנחה התוכנית, נעלם באופן מיסתורי רק שעות ספורות לאחר הפרסום במזבלה, אבל מה שיקרה מחר, כנראה ישאיר אתכם עם המון חומר למחשבה.

מתוך אירוע שתקיים מחר פייסבוק ישראל:

סופר תאני תראיין את גיא לרר
סופר תאני תראיין את גיא לרר

כחלק מחגיגות מיליון הלייקים, הזמינו 'הצינור' לפני כחודש, קבוצה של פעילי רשת חברתיים לאירוע מיוחד במשכן הנשיא בירושלים. בין המוזמנים, כפי שפורסם גם עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. אבל אפילו מעמד של אורחת כבוד בבית הנשיא, לא עזר לצינור מול החסימה של פייסבוק. יתרה מכך, סופר-תאני לא נשאלה שום שאלה בנושאים שצויינו לעיל.

בתוכנית הצינור לא פנו לחברת פייסבוק ישראל בניסיון לבטל את החסימה, וגם מנכ"לית פייסבוק ישראל לא קיבלה פנייה שכזו. האם מדובר באי רצון של לרר להיות "חייב" טובה לאישה החזקה של פייסבוק בישראל או שמא מדובר בחשש אמיתי? כזה שקיים במרבית ממערכות התקשורת הישראליות, שמא יעזו לפנות לפייסבוק בדרישות או חלילה יסקרו את פעילותה לשלילה.

על פי מידע שהגיע לידי המזבלה והוצנע מהתקשורת ע"י משרד היח"צ של פייסבוק ישראל 'שלום תל אביב', עולה כי מחר (שלישי), תקיים פייסבוק ישראל אירוע מיוחד שמיועד למפרסמים גדולים ולקוחות החברה תחת הכותרת 'Vertical Horizon' (אופק ורטיקלי).

האירוע של פייסבוק
האירוע של פייסבוק

באירוע יתארחו כמה מבכירי חברת פייסבוק העולמית בפאנלים מיוחדים, ביניהם ראש מחלקת אסטרטגיית הורטיקל של פייסבוק, ניקולס פרנשט וכמה מבכירי פייסבוק ישראל, בהם; עירית שוורץ (מנהלת סוכנויות), אודי אביטל (מנהל קריאייטיב), ענת אלחנני (מנהלת שיווק), מרקו מיקיאלי (מנהל סוכנויות), עידו דותן (מנהל פעילות) ונוספים.

למרבה האירוניה את הפאנל המרכזי תחתום שיחה מיוחדת "אחד על אחת" של גיא לרר עם עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. סופר תאני תהיה זו שתראיין את לרר, ולא ההפך כמוצפה.

בזמן שמרבית הראיונות עם סופר-תאני נראים כמו כתבות מוזמנות בהן המנכ"לית לא נאלצת כתנאי לקיומן להתמודד עם שאלות קשות, יאלץ לרר ככל הנראה להתמודד עם שאלות קלילות יותר, כאלו שחלילה לא יזכו למענה נוקב מצידו, כמו מדוע עמוד הפייסבוק הפופולארי שלו נחסם או מדוע האם זה לגיטמי שפייסבוק פועלת כדיקטטורה שלא חייבת דין וחשבון לשום גורם.

כזכור, כפי שנחשף במזבלה, אחרי שנתיים של חרם תקשורתי, מנכ"לית חברת פייסבוק ישראל החלה באחרונה לפגוש עיתונאים לפגישות דיסקרטיות ולא מתוקשרות. על פי הערכות של גורמים בתחום, מטרת הפגישות היא לדאוג לסיקור אוהד וחיובי סביב פעילות פייסבוק בישראל.

בכירי פייסבוק, מתוך עמוד האירוע
בכירי פייסבוק, מתוך עמוד האירוע

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. כל החסימה של הצינור היא קונספירציה משותפת של לרר תאב-הכוח (אל תטעו, הוא לא נער תמים עם בלורית) ומנכ"לית פייסבוק ישראל. הכל לקראת הפאנל מחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים