מודה ועוזב ירוחם: אנשי תקשורת חרדים יבקשו את ביטול פיטוריו של גיא הוכמן

גיא הוכמן
גיא הוכמן

גיא הוכמן, טאלנט הוידאו של זכיינית ערוץ 2 'רשת' שפוטר אמש ביחד עם העורך/במאי אורי שצ'יגובסקי, לאחר הפרסום כי סרטון שבירת הדגל בבני ברק פוברק לצורך העצמת הפרובוקציה, עתיד לזכות לרוח גבית דווקא מצד אלה שדרשו את פיטוריו. למזבלה נודע כי בצאת יום הזיכרון, כמה וכמה עיתונאים ואנשי תקשורת במגזר החרדי, עתידים לפרסם סטטוסים וציוצים, בהם דרישה להחזיר את הוכמן לעבודתו.

כזכור, תחילת הפרשה ביום חמישי האחרון דאז הופץ בעמוד הפייסבוק ובאתר של הזכיינית 'רשת' סרטון שבו הוצג כי קבוצת חרדים, לכאורה שברה את דגל מדינת ישראל, לאחר שהוכמן וצוות צילום, יצאו לרחובות בני ברק במטרה לבדוק את תגובות העוברים ושבים. זמן קצר לאחר פרסום הסרטון, באתרי החדשות החרדים, בהם "כל הזמן" פורסמו השערות מבוססות יותר ומבוססות פחות, כי הסרטון פוברק ובויים לצורך יצירת פרובוקציה.

בראשון נחשף לראשונה במזבלה סרטון ממצלמות אבטחה בבני ברק שהציג כי צוות הצילום של 'רשת' הכיר את החרדים שלטענתם שברו את הדגל. בעקבות כך, פירסם נתי טוקר באתר TheMarker כי ב'רשת' התקיימה שיחת בירור, בעקבותיה הוחלט על פיטוריהם של הוכמן ושצ'יגובסקי. הבוקר, הוכמן לראשונה שבר את קשר השתיקה, ופירסם בסטטוס פומבי ובראיון ל'חדשות כיכר השבת' את תגובתו למאורעות, לפיהם הוא לא היה מעורב בעריכה המגמתית של הסרטון. לטענת הוכמן שבחר גם להתנצל בפני הציבור החרדי שנפגע, הוא בסה"כ הש"ג ואינו האשם היחיד או העיקרי.

בציבור החרדי ובדגש על אנשי התקשורת החרדים, הביעו סלחנות ופתח לתשובה עבור הוכמן, כנכתב בספרי משלי "מודה ועוזב ירוחם" (מוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם). אותה קבוצת אנשי תקשורת, שמאז תחילת הפרשה ביקשה להעביר את הפוקוס לאחריותה של 'רשת' כגוף חדשותי, עתידה לפרסם סדרה של סטטוסים וציוצים בהם דרישה להחזיר את הוכמן לעבודתו ב'רשת' ובמקביל דרישה להנהלת 'רשת' שתפרסם התנצלות בשם גוף החדשות עצמו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. גיא הוכמן צריך לעוף לקיבינימט מכל כלי תקשורת והעברת מידע לציבור.
    מה שבינו לבין אנשים שהיו כלי משחק בידו, לא רלוונטי לשאר הציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים