רקיט בנקיזר ישראל נכנעה: הסירה את פרסומת VEET לאור דרישה של רקיט בנקיזר העולמית

מתוך פרסומת VEET
מתוך פרסומת VEET

סרטון פרסומת של משרד הפרסום לעומק התודעה מקבוצת \TBWA עבור מותג הסרת השיער Veet (ויט) של תאגיד רקיט בנקיזר (Reckitt Benckiser), הוסר היום מהרשת לאחר מספר ימים בהם נשמעו קולות מחאה כנגד הקמפיין הסקסיסטי. טרם הסרתו, זכה הפוסט המקורי בעמוד VEET לאלפי תגובות, רובן שליליות מצד נשים שהכריזו כי לעולם לא ירכשו עוד את מוצרי החברה.

הפרסומת של לעומק התודעה, בה מככב גם מנהל הקריאייטיב הראשי של המשרד, טל רביב, מתקשרת את Veet Sensitive Precision, מכשיר עיצוב שיער באיזורים אינטימיים, תחת המסר: "אלפי גברים מסרבים להאמין שזה לא בשבילם. מכשיר עיצוב עדין לאיזורים שהם הכי שלך… וקצת שלו…". בסרטון הוצגו "ריאקשנים" של גברים שסיפרו בגאווה על החוויה שלהם כשראו את האיזורים האינטימיים "המעוצבים" של בנות הזוג, אחד מהם הוא רביב, מנהל הקריאייטיב של משרד הפרסום, שבבדיחות דעת, אף לא זכר את שם הפרטנרית, אך בהחלט זכר בפליאה את תוצאת הסרת השיער.

מאז העלאת הקמפיין במהלך הסופ"ש האחרון, במשרד הפרסום לעומק התודעה וברקיט בנקיזר ישראל סירבו להגיב בנושא. אולם קולות המחאה וההד הנגטיבי שהפרסומת יצרה בעיקר בפייסבוק, הובילו היום להתערבותה של רקיט בנקיזר העולמית, שהגיבה לפניות הגולשים: "יצרנו קשר עם הצוות הישראלי שהסיר את הפרסומת המדוברת. אנו מתנצלים על אי הנוחות ועל כל עלבון שנגרם ע"י הקמפיין".

גם בקרב ברנז'ת הפרסום והתקשורת הפרסומת זכתה לגינויים רבים. עמית אשל, מדסק החדשות של וואלה! כתבה: "אהלן ויט פשוט להרגיש יפה VEET, עושה רושם שחיפפתם את סרטון הפרסומת שנושא את הסלוגן "Veet, מכשיר עיצוב עדין לאזורים שהם הכי שלך, וקצת שלו", וזה יופי, כי עכשיו למדתם שיש לנו בשנת 2017 מספיק מים כדי לכבות כל ניאנדרטל שאתם מעסיקים כקופירייטר, מטומטמים".

בקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' בפייסבוק אף נפתח דיון רחב בנושא, שם ענת ביין מ'גלובס' סיכמה: "אם הלקוח לא עשה כמעשה פיצה האט והתנצל עד עכשיו אז יש להניח שמשרד הפרסום מכר לו את הקלישאה שהפרובוקציה טובה לו. ליבי ליבי ללעומק התודעה. במקור יש שם אנשים טובים ויש לי סברה מה פשר סוג הפרסום שיוצא משם בימים אלה. אבל ממליצה להם בחום להסתכל אחורה על ההיסטוריה של משרדי הפרסום ולראות שאף משרד לא שרד בזכות פרובוקציות זולות ולא אנטלגנטיות. את האסטרטגיה והביצוע של הקמפיין לגופו אני ממש לא מתכוונת לכבד בתגובה."

זהו קמפיין ישראלי שני ורק בשבוע האחרון, שמצליח לגרור להתערבות מקומית מצד המותג הבינלאומי. כזכור, משרד הפרסום Grass Pink של ארז רובינשטיין, פוטר בשבוע שעבר ע"י זכיינית פיצה האט בישראל, לאחר שגאג שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, הוביל למחאה נרחבת בעולם הערבי כנגד פיצה האט העולמית. ברשת העולמית החליטו לגנות את הפרסום ופיטרו את הסוכנות המקומית.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. אייףףף…. עד שהיה משהו מצחיק לצפות בו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים