המספרים שמאחורי 'כיכר השבת' עמוד הפייסבוק החדשותי הפופולארי בישראל וגם דירוג אוקטובר 2015

כיכר השבת בפייסבוק
כיכר השבת בפייסבוק

חודש סוער במיוחד עובר על פייסבוק, לצד גל ההסתה והאלימות העולה, זהו חודש פעיל במיוחד עבור עמודי הפייסבוק החדשותיים, עמודים ממשלתיים ועמודי פוליטיקאים. כמדי חודש, המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet סוקרות במדרג מיוחד את עמודי הפייסבוק היישראלים האינטראקטיבים ביותר על פי מספר קטגוריות; טופ 50 (החל מהחודש 100); רשימת העמודים הישראלים הפופולארים ביותר, דירוג עמודי המותגים הפופולארים ביותר ורשימת קבוצות הפייסבוק הגדולות והפופולאריות ברשת החברתית.

לצד כל הנתונים שמובאים לפניכם ב-PDF'ים אינטראקטיבים, המזבלה גם חושפת מדי חודש את נתוני האמת של אחד מעמודי הפייסבוק הבולטים בישראל. נתוני האמת לצד נתוני המדרג, נחשבים לאחד הכלים החשובים כיום בעולם המדיה החברתית בישראל ומשמשים עשרות אלפי גולשים, ביניהם משווקים, משרדי פרסום, משרד יח"צ ומותגים מובילים בהבנה וניתוח של השוק, זיהוי טרנדים ומגמות עליה וירידה, תהליכי אסטרטגיה ועוד.

הדירוג הינו על פי כמות האינטראקציות הממוצעת לפוסט, כאשר פרמטר 'מקדם המעורבות' המוצג בדוחות מתבסס על היחס הממוצע שבין מספר האינטראקציות שקיבלו תכניו של העמוד; לייקים, שיתופים ותגובות אל מול סך מספר האוהדים, דהיינו איזה עמוד הצליח לייצר את מירב האינטראקציות PER אוהד.

חידוש נוסף שיושק בקרוב הוא דירוג פרופילים אישיים. המזבלה וספיי דה נט יסקרו גם את גזרת 'המשפיענים' עם דירוג ייעודי המציג את האושיות הפופולאריות בפייסבוק וזאת בהתבסס על פעילות בפרופילים אישיים.

האתר המגזרי שהפך למיינסטרים
בחודש שעבר נחשפו לראשונה המספרים שמאחורי אימפריית הפייסבוק של 'יואב הצל אליאסי' עתה מוצגים בפניכם לראשונה נתוני האמת של עמוד פייסבוק חדשותי. פעילות הפייסבוק של אתר 'כיכר השבת' מבית ynet של ידיעות אחרונות, מחודש אוקטובר מוכיחה שברגעים של טרור והסתה, מרבית הגולשים מתלכדים תחת מכנה משותף עיקרי 'גאווה ציונית'. ובגזרה הזו, כיכר השבת בניצוחו של העורך הראשי חיים אילוז הפך לשחקן המשפיע ביותר.

משמרת ערב בכיכר השבת
משמרת ערב בכיכר השבת

אתר כיכר השבת שעמוד הפייסבוק שלו יציין בקרוב כ-200,000 אוהדים, נקרא על שם צומת כיכר השבת, צומת מרכזי בירושלים. האתר נוסד בחודש מאי 2009 ונמצא כיום בבעלות משותפת של ynet מבית ידיעות אחרונות והשדרן מוטי לביא (מרדכי לביא). באפריל 2012 רכשה ynet כמחצית מאחזקות האתר בסכום המוערך בכמה מיליוני שקלים, מאז הפך כיכר השבת לאתר החדשות הנצפה ביותר במגזר החרדי, בארץ ובעולם.

בכיכר השבת עשרות כתבים שעובדים במשמרות מסביב לשעון, למעלה מ-50% מעובדי כיכר השבת הם אגב נשים. במהלך חודש אוקטובר רשם עמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' למעלה מ-7 מיליון אינטראקציות וזכה לחשיפה גבוהה במיוחד של למעלה מ-40 מיליון תצוגות של סטטוסים. היום הפופולארי ביותר היה ה-11 באוקטובר, בו נרשמה תפוצה של 3.2 מיליון גולשים שיצרו יחדיו 350 אלף אינטראקציות.

נתוני כיכר השבת
נתוני כיכר השבת

וידאו הוא אחד התכנים הפופולארים ב'כיכר השבת' עם תפוצה ממוצעת של 1.8 מיליון איש בחודש אוקטובר. הסרטונים בכיכר זוכים ליחס צפייה מלאה גבוה במיוחד כ-56% מהגולשים צופים בסרטונים מתחילתם ועד סופם, נתון שמשקף על רמת קשב גבוהה ורלוונטיות של התוכן לקהל העוקבים והקוראים. בגזרת עמודי הפייסבוק החדשותיים 'כיכר השבת' הוא עמוד הפייסבוק הפופולארי ביותר בישראל.

נתוני וידאו - כיכר השבת
נתוני וידאו – כיכר השבת

עמודי החדשות
כיכר השבת הוא כאמור עמוד הפייסבוק החדשותי הפופולארי בישראל לחודש אוקטובר ומדורג במקום ה-63 מבין כלל העמודים הישראלים. במקום השני עמוד הפייסבוק של ידיעות אחרונות, ישראל היום במקום השלישי, חדשות 10 במקום הרביעי ואת החמישייה החדשותית הראשונה סוגר עמוד הפייסבוק של ynet. מיצוב חזק במיוחד עבור קבוצת ידיעות אחרונות שעמודי הפייסבוק שלה מתברגים כעמודי החדשות המובילים בישראל.

עמודי חדשות
עמודי חדשות

100 העמודים הפופולארים ביותר לחודש אוקטובר 2015
את רשימה העמודים הפופולארים ביותר, פותחת דוגמנית העל גל גדות שכבר רגילה להתברג במקום הראשון. מוערך כי עמוד הפייסבוק של גדות מגיע בכל חודש לעשרות מיליוני גולשים. גדות זוכה לאינטראקציה גבוהה במיוחד עם עשרות ומאות אלפי לייקים לכל סטטוס. במקום השני מתברג ראש הממשלה בנימין נתניהו שעמוד הפייסבוק שלו פורח בשעת משבר, במקום השלישי עמוד הפייסבוק של צה"ל באנגלית שגם מתברג במקום ה-7 עם העמוד בעברית.

הקומיקאי חנוך דאום מתברג במקום הרביעי בישראל, מתחתיו הזמר אליאל הילל שממוקם במקום החמישי. הזמר משה פרץ מתברג במקום ה-6, עמוד הפייסבוק של תוכנית 'הצינור' ממשיך להיות אחד מעמודי הפייסבוק הפופולארים בישראל ואת העשירייה הראשונה חותמים יאיר לפיד והקומיקאי שלום אסייג. הראפר יואב הצל אליאסי מתחזק משמעותית ומתברג במקום ה-18 בדירוג.

על פי המדרג ניתן לראות התחזקות משמעותית עבור הפוליטיקאים, גופים ממשלתיים וביטחוניים ועמודי הפייסבוק של האמנים שהופכים לזירת מפגש מרכזית עם המעריצים והעוקבים. אושיית הרשת הקומית סמיון גרפמן שזוכה לרוח גבית מחזקת מצד 'הצינור' והאושייה יבגני זרובינסקי, מתברג לראשונה במקום ה-25 בישראל.

עמודי הנישה והסאטירה ממשיכים להתחזק, ביניהם: כשאבא ואמא בני דודים שמתברג במקום ה-32, חיילים מצייצים (51), היגיון של אישה (52), ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם (54), תכל'ס (75) ונוספים. עמוד הפייסבוק של ארגון 'שורת הדין' חותם את רשימת ה-100 וזאת בזכות הויראליות סביב תביעת הענק שהגיש הארגון כנגד חברת פייסבוק העולמית.

>> PDF מלא עם דירוג מאה העמודים

דירוג 100 העמודים
דירוג 100 העמודים

המותגים
בגזרת המותגים, עמוד הפייסבוק של Il Makiage (איל מקיאג), בית הספר למקצועות האיפור בניהולה של גלית ורטהיים, מתברג במקום הראשון מבין העמודים המסחריים בישראל. עמוד נסקפה במקום השני, עמוד הפייסבוק של 'קליק' של יוניליוור-תלמה שמנוהל על ידי גרייט אינטראקטיב ממשיך להתברג כאחד מעמודי הפייסבוק המסחריים הפופולארים בישראל. נייקי כדורגל, בזק בינלאומי, לאומי קארד, לנקום ומטרנה חותמים את רשימת המותגים הפופולארים.

>> PDF מלא עם דירוג המותגים

עמודי המותגים
עמודי המותגים

קבוצות הפייסבוק
בגזרת קבוצות הפייסבוק, המדרג סוקר את הקבוצות הגדולות ביותר בישראל, סגורות ופתוחות כאחת. הפערים בין קרב הענקים; פשפשוק וישראל שלנו ממשיכים לגדול, קבוצת הפייסבוק של פשפשוק צומחת בקצב מסחרר, בזמן שישראל שלנו נחלשת באופן יחסי. במקום השלישי קבוצת 'אמהות מבשלות ביחד' שהפכה לאחד ממותגי הדיגיטל המוכרים ברשת, קבוצות נוספות וממוקדות של 'פשפשוק' ממשיכות אף הן לגדול ומתברגות במקומות מכובדים נוספים ברשימה.

על פי מספר החברים בקבוצות בהשוואה לחודש קודם, עולה כי כנראה בחודש אוקטובר 'פייסבוק' עשתה בדק בית בפלטפורמה ומחקה מאות אלפי פרופילים פקטיבים, לפיכך ניכרת ירידה במספר החברים בחלק מהקבוצות המוזכרות.

>> PDF מלא עם דירוג הקבוצות

קבוצות הפייסבוק
קבוצות הפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים