בחירות 2013: רץ עכשיו ברשת – אורית קופל מציגה – השיטה של אלדד יניב

בחירות 2013: רץ עכשיו ברשת - אורית קופל מציגה - השיטה של אלדד יניב
בחירות 2013: רץ עכשיו ברשת – אורית קופל מציגה – השיטה של אלדד יניב

זה היה רק עניין של זמן עד שסדרת האינטרנט 'השיטה' של אלדד יניב ורני בלייר (מפלגת ארץ חדשה) תגרור לתגובות נגד שכאלה. אורית קופל בסטטוס ויראלי אשר רץ ביממה האחרונה בפייסבוק ומציג להגדרתה את 'השיטה של אלדד יניב'. בתרשים הוויז'ואלי בו מוצג אלדד יניב בשם 'תמנוניב' מומחש הקשר הענף של יניב לגורמים שונים, חלקם באמצעות אישתו ליאור, עורכת בליידי גלובס.

בחירות 2013: רץ עכשיו ברשת - אורית קופל מציגה - השיטה של אלדד יניב
בחירות 2013: רץ עכשיו ברשת – אורית קופל מציגה – השיטה של אלדד יניב

קופל כתבה בפייסבוק: "הסרטונים האחרונים בסדרת הרשת "השיטה" עסקו בבעלים של העיתון ידיעות אחרונות ארנון מוזס, המכונה "נוני". יוצרי הסדרה, רני בלייר ואלדד יניב, מנהיגי מפלגת "ארץ חדשה", כינו אותו "תמנוני", בשל זרועותיו הארוכות שנשלחות לכל עבר בתקשורת הישראלית. אבל האמת היא שגם יניב עצמו הוא תמנון לא קטן. בואו נבדוק למי מחובר הלוחם הנועז בהון-שלטון, שבימים אלה מתפרנס דווקא מהכסף של הטייקון אליעזר פישמן.

ליאור יניב, אשתו של אלדד יניב, עובדת אצל אליעזר פישמן, הבעלים של העיתון הכלכלי גלובס, שבו היא משמשת כסגנית עורכת המגזין ליידי גלובס. אלדד עצמו התחיל את מסע ההיטהרות המתמשך שלו דווקא שם, בעיתון של פישמן, כשהתראיין לעורכת ליידי גלובס – ורד ריבלין רמון, שהיא גם אשתו של חיים רמון והמעסיקה הישירה של אשתו של יניב. זה היה בינואר 2011. בדצמבר אותה שנה, כלומר לפני כשנה, אלדד יניב ראיין, בלעדית, את חברו הטוב שמעון שבס לאותו מגזין, ליידי גלובס. מעניין לציין שבנו של שמעון שבס, עו"ד רם שבס, רשום כאחד מעורכי הדין במשרדו של עו"ד אלדד יניב וגם היה מעורב במחאת המילואימניקים (שהוזכרה בסרטון מס' 2 בסדרה "השיטה").

חיים רמון, בעלה של ורד ריבלין-רמון, הוא חברו הטוב של הטייקון נוני מוזס. מוזס, כזכור, ניהל קמפיין בוטה בידיעות אחרונות נגד המתלוננת בפרשת ההטרדה המינית למען חברו רמון. במסגרת הראיון טרח אלדד יניב להחמיא לרמון, הרוח החיה מאחורי "קדימה" ו"התנועה", הפרצוף של הפוליטיקה הישנה, רק לפני 3 שנים, במניפסט של "השמאל הלאומי", התנועה שהקים אז עם המחזאי שמואל הספרי. בפרק מס' 60, "נס שמאלי חד-פעמי", נכתב על רמון כך: "רק פעם אחת בתולדות השמאל הישראלי קם מנהיג אחד חכם שהצליח לאחד כוחות ולחבר בין עובדיה יוסף לקיבוצניקים של מרצ והשומר הצעיר ברשימה אחת. זה היה חיים רמון בבחירות להסתדרות ב-94'. לרגע אחד של חסד יכולנו להיווכח מהי חוכמה פוליטית".

רמון הוא כאמור חברו של נוני, "תמנוני", שהוא גם שותפו העסקי הקרוב (ידיעות אחרונות, הוט) של הטייקון אליעזר פישמן, נכון, אותו פישמן – הבעלים של גלובס, שם עובדת אשתו של אלדד יניב. אבל בואו נחזור לאלדד יניב, "תמנוניב", שעדיין מוזכר באתר האינטרנט של "משרד עו"ד יניב ושות'" כאחד מבעליו. הפירמה המרשימה נוסדה בשנת 2001 וחולקת 3 שותפים ולא פחות מ-12 עורכי דין, ומתפרשת על פני 4 מדינות. אלדד יניב עשה את ההתמחות שלו אצל עורך הדין דב ויסגלס ואף עבד כשכיר במשרדו. בין השאר, ייצג עם ויסגלס את חברו הקרוב, אריאל שרון, בתביעת הדיבה נגד עיתון הארץ. גם רונן יניב, שותפו הבכיר של אלדד יניב במשרד עוה"ד, עשה את התמחותו המשפטית אצל עו"ד ויסגלס. עו"ד נוסף ממשרדו של אלדד יניב, רם שבס, בנו של החבר הטוב שמעון שבס, עבר אף הוא את התמחותו אצל עו"ד ויסגלס, שהיה שותפו של אלדד יניב לפאנל בתוכנית הטלוויזיה "מועצת החכמים".

ויסגלס הוא עו"ד ידוע ומקושר, שהגן בעבר על רבין, דרעי, אולמרט וכמובן, על חברו הקרוב שרון, שאף מינה אותו למנהל לשכת ראש הממשלה. שרון, על פי החשד, קיבל מיליונים מאיל ההון האוסטרי מרטין שלאף. אתם מכירים את שלאף גם מפרשיות ליברמן, אבל בסוף שנות ה-90 הוא רצה, מאד רצה, להקים קזינו ביריחו. עו"ד ויסגלס סייע לו בייעוץ ובשתדלנות, וכך גם שמעון שבס, אביו של רם שבס וחברו הטוב של אלדד יניב, שכיום משמש כנציגו של שלאף בישראל. חבר אישי קרוב נוסף של מרטין שלאף הוא חיים רמון, ששלאף ראה בו מועמד עתידי לראשות ממשלת ישראל. אלדד יניב עצמו סיפר, בעוד אחד משרשרת ראיונות ההיטהרות שלו, הפעם לגידי ויץ בהארץ, איך נסע לשלאף מטעם הבוס לשעבר, אהוד ברק, בשליחות מפוקפקת.

עוקבים? לא פשוט לעקוב אחרי כל הקשרים המסועפים הללו. ואולי זו הסיבה העיקרית מדוע רצוי שאלדד יניב יתרחק מפוליטיקה. אולי מוטב היה לו, ולכולנו, שייקח קצת חופש ממקורות הכוח, הכסף, השלטון, השררה וההשחתה. בכל זאת, כוח זה התמכרות. ואת הגמילה ממנה עושים הרחק מהכנסת. בלי פחד".

תגובת ארץ חדשה:

1. "ארץחדשה" הוקמה כדי להיאבק בקשר שבין הון ובין שלטון. לכן, נמנע אלדד יניב בעקביות מקבלת תרומות והסתמך על ערבויות מצד בני-משפחה וחברים. המפלגה, בשונה מכל המפלגות האחרות, לא קיבלה מימון כלשהו, לא מצד גורם עסקי ולא על-ידי המדינה. על מנת לקיים את פעילותה של התנועה, היא מסתמכת על מקורות כספיים של מספר אחד ברשימה וערביו. יניב איננו מממן את "ארץחדשה" באמצעות משכורתה של רעייתו כסגנית עורכת במסגרת העיתון "גלובס", והמשכורת (שהרי ידוע היטב מהי משכורתם של עיתונאים) משמשת בעיקר למימון הוצאות המשפחה. את רוב רובו של הונו האישי הוציא יניב על פעילותו הפוליטית, והניסיון לטעון לזיקה בינו לבין מו"ל "גלובס", אליעזר פישמן, הוא מגוחך. רעייתו של יניב מתפרנסת ממקצועה כעורכת ולא ניזונה מכספים המועברים אליה ישירות על-ידי בעל העיתון.

2. מסעו של אלדד יניב החוצה מהשיטה החל עוד לפני הריאיון ב"ליידי גלובס", ובא לידי ביטוי בהשתתפותו בהקמת תנועת 'השמאל הלאומי'. ריאיון זה היה אחד מיני ראיונות רבים שנתן יניב, ולא היווה נקודת ציון מכרעת בהתנתקותו מן השיטה. פרסום הריאיון ב"גלובס" היה תוצאה של מעשהו של יניב. אכן, המראיינת, ורד רמון ריבלין, היא עיתונאית ואשתו של חיים רמון. ההנחה, כי לעיתונאית אין עמדה משלה, או לחלופין, כי היא משרתת את האינטרסים של בעלה או של המו"ל שלה, יונקת מנקודת מוצא שוביניסטית ופטריארכלית. חיים רמון לא היה מעורב ב"סידור" הריאיון ליניב ב"ליידי גלובס" והוא-עצמו שימש בשעתו יו"ר מועצת קדימה, מפלגה אשר יניב מעולם לא היה קשור בה.

3. הריאיון שקיים אלדד יניב עם שמעון שבס נבע מרצון לקיים דיאלוג בין שתי דמויות שהיו מקורבות לראש הממשלה לשעבר ולשר הביטחון בהווה, אהוד ברק. אין קשר בין הדיאלוג של יניב עם שבס לבין היות עו"ד רם שבס אחד מיני עורכי דין רבים עמם עובד יניב, משום עדות כלשהי לזיקה פסולה. אדרבה: כמו רבים וטובים, נטל עו"ד רם שבס חלק במחאת המילואימניקים לאחר מלחמת לבנון השנייה. זו האוטנתית ולא זו שמומנה על-ידי נתניהו. טענתו של יניב אינה מופנית נגד המוחים כי אם נגד המארגנים שביקשו לנצל את המחאה לצרכים פוליטיים ולטובת אינטרסים צרים.

4. יניב אכן סבר, ועודנו סבור, כי הקמת הרשימה המשותפת ליוצאי מפלגת העבודה, חיים רמון ועמיר פרץ – ושבה נטלו חלק גם אנשי מרצ – רשימת "רם", מול שלטונה המסואב של מפלגת העבודה בהסתדרות, הייתה צעד חשוב במאבק נגד השחיתות שבו הייתה ההסתדרות נגועה. זאת, ועוד: אין לקחת מרמון את זכויותיו בגין חקיקות חוק ביטוח בריאות ממלכתי וניתוק ההסתדרות מקופת חולים. אין בכך משום לימוד זכות על מעשיו של רמון בשנים שלאחר מכן, או הבעת תמיכה פוליטית בו.

5. אין כל קשר בין אלדד יניב לבין עו"ד דב וייסגלס, שבמשרדו התמחה יניב, בדיוק כשם שאין קשר בינו לבין רמון או בינו לבין שבס. הניסיון ליצור קשרים כאלה הוא מלאכותי לחלוטין. יניב התמחה במשרדו של עו"ד וייסגלס כמו רבים אחרים, שם גם נוצר הקשר בינו ובין ברק. על כך הכה יניב חטא לא אחת, וריצתו לכנסת מסכמת מספר שנים של פעילות נגד השיטה שממנה היה חלק.

6. אנחנו מבינים, כי העובדה ש"ארץחדשה" עוברת את אחוז החסימה בשטח, בדעת הקהל, בקרב ציבור הבוחרים, ובימים האחרונים גם בסקרים המוגשים לתקשורת, מלחיצה אנשים מסוימים. אנו מציעים להם לנסות ולנהל דיאלוג בונה עם אנשי התנועה, וגם לבקר במקום שבו יש ביקורת לבקר, ודוגמה לכך היא הריאיון הנוקב בין עורך "דה מארקר", גיא רולניק, ובין אלדד יניב. המאמצים להשחיר את אנשי התנועה, ובהם ברק סגל, מרב דוד, רני בלייר , לינדה ששון ודקל דוד-עוזר – אנשי המחאה החברתית ולוחמים ידועים נגד שחיתות, קשרי הון-שלטון ועושק הציבור על-ידי הטייקונים – משרתים את אלה המעוניינים כי לא יהיה מי שייאבק בשיטה בכנסת הבאה. לצערם, ולשמחת אזרחיות ואזרחי ישראל, יהיה גם יהיה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. זה לא זבלן , זה זבל טהור המתחזה לטור רציני, לבד מההכפשות שממש לא קשורות האחת לשניה, מה באמת יש לך ביד לבד מהשליחות (הקדושה) לנסות ולמצוא שבב ליכלוך מהעבר, כזה שיניב גילה מיוזמתו , כזו שבגינה החליט להסיר את הלוט מהשחיתות למרות המחיר הכבד שהוא משלם כל יום ושעה שעה, ממה כולכם פוחדים ? אולי ממישהו שיקרע את המסווה ממה שקורה שם בפנים ? אולי ממישהו המכיר מקרוב את הנפשות הפועלות ?

  2. הכותבת מציעה להפקיר את הזירה לטייקונים ולמלחכי פינכתם.

    לא יצלח לך. הגעת בשליחות נוני ושאר הטייקונים, שממש מחרבנים במכנסיים.

    אלדד יניב יהיה בכנסת ואני מקווה שישמור על חייו. זה פשוט מפחיד עם כל הכוח, הכסף והשחיתות בצמרת. אני מקווה שאת ישנה היטב בלילה, אני בטוח שיניב לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים