המשבר לצרכן; פרסומת בערבית של מקאן ת"א לרשת המשביר לצרכן מעוררת הדים ברשת

הפרסומת בערבית של המשביר לצרכן
הפרסומת בערבית של המשביר לצרכן

הרשת גועשת עם מאות תגובות בעקבות שידורה של פרסומת של המשביר לצרכן בשפה הערבית, הערב במהלך ברייק הפרסומות בשידורי גמר משחקי היורו בין צרפת לפורטוגל בערוץ 2. הפרסומת של משרד הפרסום מקאן תל אביב, שודרה הערב בלב הפריים טיים של ערוץ 2, ולראשונה הוצגה פרסומת דווקא בשפה הערבית.

מאחורי הפרסומת של המשביר לצרכן שבבעלות 'קבוצת שביט' של רמי שביט, החלטה שנעשתה במכוון במטרה לייצר שיח פרובוקטיבי ושנוי במחלוקת סביב הסרטון. את ההחלטה לשיבוץ המדיה, קבע לא אחר מאשר רמי שביט עצמו, בעליה של רשת המשביר לצרכן, בשיתוף עם משרד הפרסום מקאן תל אביב שמטפל בתקציב הרשת. למשביר לצרכן יש למעלה ממיליון קניינים דוברי ערבית, כך שהפנייה אליהם באמצעות ערוצי ה-Mass Media היא בהחלט צעד שיכול להיות אפקטיבי.

את ההחלטה לשדר את הפרסומת דווקא בלב הפריים טיים של ערוץ 2, מתוך ידיעה שעצם שידורה יגרור לתגובות שליליות רבות, קיבל שביט ביחד עם עדי זועבי מיחידת המגזר הערבי של מקאן אריקסון, דפנה אנגל, מנהלת תיק הלקוח של המשביר במקאן, גליה קדם ממחלקת הקריאייטיב של מקאן ועינת בן חורין ממחלקת הפלנינג.

המשביר לצרכן – הפרסומת בערבית

במסגרת סרטון הפרסומת, המשביר לצרכן מציע לזוגות טריים, ירח דבש של 5 ימים בטורקיה במתנה בתנאי שירכשו את תכולת הבית במשביר בסכום שמעל 10 אלף שקל. בקמפיין מככבת רנין בשאראת, קומיקאית מוכרת במגזר הערבי. בעקבות שידורה של הפרסומת בערוץ 2, שגם כך חברת החדשות שלו עומדת במשבר אמון מתמשך מצד חלק לא קטן של הצופים, עמוד הפייסבוק של המשביר לצרכן התמלא בתגובות זועמות. גם ברחבי טוויטר ופייסבוק נשמעו קולות נגד שידורה של הפרסומת (וגם בעדה) עם למעלה מאלף תגובות וסטטוסים בתוך שעות ספורות.

מעבר לשאלת הלגיטימיות שבשידור פרסומת בשפה הערבית בלייב הפריים טיים של הטלוויזיה העברית, עולה סוגיה נוספת לאור כך שהאישה בפרסומת מוצגת באור סטריאוטיפי. במקאן כאמור כיוונו לבאזז המדובר, אך האם דווקא הפעם, הפרובוקציה לא תשתלם למפרסם ותגרור לחרם צרכני משמעותי? במבחן המציאות הכול נשכח בתוך מספר ימים, אולם אם לשפוט על פי מרבית מהתגובות, במשביר לצרכן כנראה יאלצו להתנצל ולנסות למזער נזקים, גם אם רק לשם ההרגעה.

עמית משיח, מנכ"ל משרד הפרסום מקאן תל אביב מסר לתקשורת; "רמי שביט ראה שהקמפיין מוצלח מאוד והציע לשדר את זה בערוץ 2 – אנחנו חשבנו שזה רעיון מעולה ואמרנו בואו נעשה את זה באירוע של צפיית שיא כמו גמר היורו. למיטב ידיעתי זה לא קרה מעולם, ויש מיש ששאל אותנו אם אנחנו לא חוששים, אך לדעתנו בשיווק תמיד צריך לנסות דברים חדשים ולשבור את הפרדיגמות הקיימות. באף שלב לא עלה על השולחן דיון כלשהו על מתיחות בין ערבים ליהודים – גם במסגרת מתיחות שכזו ערביי ישראל הם חלק ממדינת ישראל, הם צרכני המותג ודיון שכזה לא צריך להיות מנוהל".

בין התגובות השליליות לסרטון של המשביר לצרכן:

"בושה! באל ג'זירה תעלו פרסומות כאלה… לא בערוץ מרכזי ישראלי ובמיוחד כשכל המדינה צופה בערוץ אתם לא מתביישים לפרסם פרסומות בערבית. למי אתם עושים טובה עם הכתוביות בעברית?? מנצלים את ההזדמנות שמחבלים בכלא צופים במשחק."

"הפרסומת בערבית הייתה בשביל המחבלים בכלא?".

"לא נשכח ולא נסלח על הפרסומת שלכם במחצית היורו, יש גבול, אתם רוצים לפרסם בערבית תעשו את זה באל גז'ירה!".

"יא שמאלנים יא גועל נפש מי יקנה ממכם יותר על הפרסומות שלכם מה אנחנו ברמאללה יא זבלים".

"פשוט בזיון הפרסומת שלכם!!! במדינת ישראל תפרסמו בעברית …אני למשביר לא מתקרב יותר".

"דפוקים במוח, בגמר היורו פרסומת בערבית, אתם בלאי".

"מה זה היה הפרסומת הזאת של המשביר לצרכן נהיינו מדינה פלסטינית??? בזיון של מדינה !!!!".

"המשביר לצרכן באמצע הפריים טיים של ערוץ 2 פתאום משדרים פרסומת בעברית בושה וחרפה למדינת ישראל".

"מה זה עכשיו פרסומת בערבית של המשביר לצרכן .מה אנחנו בעזה ?".

"מה עם הפרסומת של המשביר לצרכן בערבית עם ה#&@*@! הזאת מה יהיה?! אנחנו בעזה?!?".

"ערוץ 2 ירד מהפסים, בחסות המשביר לצרכן".

"זה לא יעבור בשתיקה".

"מה זה הפרסומת הזאת? מה אתם עושים לי טובה שאתם שמים כתוביות בעברית? הגזמתם בטירוףףףףף לא תראו אותי בחיים".

"ערוץ 2 נהיה ערוץ רישמי של הערבים.התחיל לתת פרסומות בערבית, המשביר לצרכן מחפש את הצרכן הערבי".

"המשביר לצרכן, עשיתם את הבחירה שלכם, לי אין יותר מה לחפש אצלכם, אני עשיתי את הבחירה שלי!!! עצוב שזה מה שקורה במדינה הקטנה שלנו, שהיו כאלה שהתאמצו כל כך ועדיין מתאמצים לשמור עליה".

"שמישהו יסביר לי את הפשר של הפרסומות בערבית שיש????????? מתחילים לטפטף לנו פרסומות בערבית????? מה קורה במדינה המזויינת הזאת???? עוד מעט ישימו פרסומות של דעאש!!! "מדינת ישראל – הסוף" אני קורא לחרם על "המשביר לצרכן"!!!!!!!!".

"פחחח…."המשביר- לצרכן" עושה פרסומת בעריץ 22 בערבית–טורקית….למה???? כי כל המחבלים הרוצחים שבכלא קיבלו אישור המבג"ץ המטורף שלנו לראות את משחק הגמר של היורו…"

"באיזה קטע אני רואה עכשיו טלויזיה ויש פרסומת של המשביר לצרכן בערבית?!?".

ומנגד גם תגובות שדווקא מפרגנות למהלך "האמיץ":

"המשביר לצרכן – פרסומת בערבית בטלויזיה שלנו. לפני שזה יהיה לא חוקי – סחטיין!".

"המשביר לצרכן מעזים להיות פורצי דרך ולפרסם בערבית בפריים טיים, הם בטח לקחו בחשבון שהקיר שלהם יראה כמו של רונאלדו רגע אחרי שהוחלף."

"זה אני או שעכשיו המשביר לצרכן העלתה פרסומת בערבית שהיא לא פרודיה בפרייםטיים הספורטיבי של השנה. אני בעד אחלה."

"הפרסומת בערבית של המשביר לצרכן! מאוהבת!!! זה הכי אמיץ ומטורף EVER!!!".

"שאפו לקופירייטר של המשביר לצרכן, כבשת את הרשת בעוד 3…2…1….".

קרדיטים
מקאן הנהלה: עמית משיח, אילן שילוח, אלדד ויינברגר, חנה רדו, נדב פרסמן ניהול לקוח: דפנה אנגל קריאייטיב: גליה קדם פלנינג: עינת בן חורין מנהלת שיווק המשביר לצרכן: סיגל כהן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. איך רואים שהתגובות בעד מפוברקות ולא אותנטיות, ברור שהמשביר יעלה תגובות בעד שלא יראו שכולם נגדם אבל לפחות תהיו קצת יותר מקוריים:
    "מאוהבת!!! זה הכי אמיץ ומטורף EVER!!!" או "כבשת את הרשת בעוד 3…2…1…. "
    "כל הכבוד לרעיון. מקוה לראות עוד פרסומות בערבית. אני רץ לקנות במשביר!"
    "המשביר לצרכן מעזים להיות פורצי דרך ולפרסם בערבית בפריים טיים"

    נו די בחייאת, על מי אתם עובדים ?!
    גועל נפש של שמאלנים, קצת כבוד עצמי לשפה שזכינו להחיות אחרי אלפיים שנה !!

  2. "מעבר לשאלת הלגיטימיות שבשידור פרסומת בשפה הערבית בלייב הפריים טיים של הטלוויזיה העברית…"

    גזען יודונאצי.

  3. איכס. תחושות ההתעלות וההתנשאות נגד השונה כבר מאוסות! ועצוב שזה בא בעיקר מצד החלשים אל החלשים עוד יותר.

  4. אין לי בעיה עם פרסומת בערבית בפריים טיים בניגוד לכל הגזעניים וחסרי השכל במדינה הזאת.. אבל כן יש לי בעיה עם צעקות של שחקנית בינונית מינוס בפריים טיים..שבסבטקסט היא אומרת אנחנו (הערבים) ברבריים צווחנים!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים